UNIKT OG BEDÅRENDE TIL PÅSKE # SVENSKE OPPSKRIFTER

Designet av Lydia Tresselt

Hvis eg først skal hekle så BØR det vært tynt og delikat, derfor falt eg for Lydia Tresselt sine oppskrifter for flere år siden 🙂 VIRKELIG et skikkelig delikat og helt nydelig prosjekt, ja eg ble ganske så hekta og eg har en anseelig samling av hennes oppskrifter i mine elektroniske mapper ♥

Til deg som tidligere har fortvilet over disse oppskriften fordi de i flere år kun har vært på engelsk og tysk! Nå får du de fleste på Svensk og Dansk!! Nei, fortsatt ikkje på Norsk, men det burde jo gå suverent med naboene sine språk vel??

Vil man hekle noe nok, ja så får man det til uansett 🙂
Det er eg ganske så overbevist om 🙂

Designet av Lydia Tresselt

Alle figurene er heklet i tynt garn og heklenål nr 2,25 mm 🙂 Orginalt er de heklet i tynn bomull, men som du vet så liker ikkje eg det SÅ godt derfor testet eg ut flere garn før eg ble veldig fornøyd!! Eg endte opp med å hekle både LUPO THE LAMB og DIRK THE DRAGON i Holst Supersoft! Ahaa figurene ble så fine og faste + at det var en drøm å hekle med Holst Supersoft! Upåklagelig deilig! Hvis du har strikket eller heklet i Holst Supersoft så vet du at det er meget drøyt, men til disse prosjektene vil du ikkje merke forbruket en gang!! Snakk om å bruke kun noen få gram!! Det er ganske så magisk ♥

Designet av Lydia Tresselt

 

LALYLALA 4 SEASONS EASTER
Bildene over
Str fra 9 cm til 19 cm høye

 

* * * *

Lørdag morgen, sol, blå himmel og -2 grader 🙂 Nydelig vært, men det er skyer i det fjerne og det er meldt regn flere ganger i løpet av dagen så ja, eg vil trooo det i perioder kan bli festlig på veien! KJØR FORSIKTIG!

Selv om det var lørdag så hadde eg alarmen på halv 9! Greit det er vanskelig å stå opp når man har ranglet, men når senga er så fresh og god med rent sengetøy er det extra vanskelig!! DibHassan skulle på jobb og bussen går litt over 9 så eg tenkte det var greit å bare stå opp og se til at han kom seg ut dørene! Når det er han som skal åpne butikken så er det veldig greit å ikkje forsove seg hehe Han skal bare jobbe til  kl 14 så litt helg får han jo 🙂

Hmm i går kwell når eg satt her å strikket så stemte plutselig ikkje mønsteret!! WHAT!?? Arg kjenner at det er passe irriterende ja! Når eg sjekker omgangen før, ja så stemmer det jo…Det er en økerunde eg skal til med nå og da stemmer det ikkje og eg kjente i går at DET gadde eg ikkje hehe Så det å ta opp strikketøyet i dag blir garantert ganske tungt haha Tanken min er bare å rekke opp den siste runden for så å strikke en og en maske mens eg dobbeltsjekker! Kjenner eg blir litt klam i hendene når sånt skjer, for det er jo greit når du ser; “Filleren og, DER har eg f.eks strikket en svart maske i steden for en grå”– Da fikser du den og fortsetter lykkelig videre, men når du ikkje finner feilen!?! Hmm *Liker NOT*

Du da? Planer for dagen i dag eller? Hva skal du strikke? Eller hekle? Hvis du ikkje falt for den nydelige Påskepynten over kan eg jo anbefale DISSE TØFLENE (<–Gratis Oppskrift) -ja for tøfler trengs jo også til vinter og påskeferien!

Eg fortalte jo i går at eg var ute å snopte til Ali og meg og Denne Her!! Awww skikkelig god altså! Absolutt en ny favoritt og siden det er helg så passer det med litt snop hehe Dufter deilig og friskt ♥

Planen nå er å få styr på DETTE (Peker på egent hår!) Jepp, eg la meg med vått hår i går og det straffer seg som kjent så eg får ta frem hestebørsten! Eller? Hmm tror ikkje eg skal starte på noe her hjemme…Skal lade opp i helga, men på mandag!! Da kan det være fare på ferde for da er planen å få bort KLÆR!

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN LØRDAG!

 


Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg