Ut På Tur 14 : Det våres!!

 

Var i grunnen greit at det ble en noe “lett” tur i dag, for meg innebærte det ingen bratte sørpeskråninger rett opp *ler* Litt mye asfalt for min smak, men en fin tur uansett. Det er ofte mange perler man aldri får seg om man ikkje kommer seg ut på tur. Turen gikk ned og forbi Kolonihagene på Eiganes,
ganske så idyllisk før me gikk bort og ned til Lille Stokkavann.

 

 

 

 

Inni skogholtet var det et teppe med Snøklokker, da ble det jo full stans i gruppa! Alle kjente noen som hadde masse snø og ville sende av gårde litt vårbilder *smiler*

 

 

 

 

For å unngå å gå skråningene ble turen opp og tilbake noe lengre enn hva en skråning er, ergo kom me ut på et platå hvor eg aldri har vært før! Dette er den ene ende av det nye tunellsystemet som nylig åpnet.

 

 

 

 

Det er ganske voldsomt! Der hvor me står har me hele 3 tuneller under oss. Det hvite bygget ved pilen i høyre hjørnet var barneskolen min, her gikk også min far- Da min farfar gikk der var det bare et lite hus. Nå er skolen kraftig utbygget og dette hvite bygget er kun for admin. Likevel flott å se at det fortsatt står. Alt fra der eg står å tar bilder og bort til skolen var “Lyngmarka” da eg var liten – Kun skog, mark og myr. Mange “paddedammer” hvor me hver vår hentet froskeegg/rompetroll og ikkje minst stålormer! Var ikkje mange husene her på Tasta da og sååå gammel er eg ikkje, men utvikling har gått veldig fort!

 

 

 

Alt i alt en fin tur, veldig sosiale disse turene med denne gruppa. Faktisk så går heimkunnskaplæreren til meg og storesøs fra barnskolen også i denne gruppen! Me lurer fælt på hvor gammel hun er, når man er 10 år er jo alle over 25 gamle, men me husker ikkje hvor gammel hun var da 🙂 Husker bare at eg syns hun da var gammel hehe

Kjekt å gå tur å kjenne seg igjen fra da eg
sprang rundt der på Tasta som liten 🙂

Denne turen er regi av Stavanger Turistforening.

 

Nå sitter eg i grunnen bare å venter på at de nye turskoene skal plinge inn i Postappen! Pr nu er de et sted mellom Sandnes og Tananger! Er ganske spent ja, ja ja det er “bare” et par sko, men for meg sånn prismessig ble det jo neste en investering! haha Skal også sende avgårde en del småpakker! Har jo PLUKK & MIX Salg på bloggen vettu, mange nyttige og gøyale strikkedubbeditter!

 

 

 

HA EN STRÅLENDE DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg