Ut På Tur: Blir du med på tur i Tananger?

 

Selv om eg var i underskudd på søvn ble eg skikkelig rasløs i dag og måtte bare komme meg ut en tur! Frisk sjøluft gjør alltid godt, det ble en kjapp tur ut i regnet 🙂 Merkelig nok stoppet regnet da eg begynte å gå,
men returen ble våt likevel 🙂

 

 

 

 

Startet nede ved senteret, måtte kjøpe meg ei søtpotet til middag
så eg lot bare bilen står der. Gikk mot havna…

 

 

 

 

…Det er litt sørlandsidyll her i Tananger.
Rett over her ligger Kystkulturen 🙂

 

 

 

 

Den “nye bryggen”, leilighetskompleks. Da eg var liten sto det store røde sjøhus der hvor de hvite er i bildet. Onkelen min drev et oljefirma der da, var mye der som liten siden mor mi vasket kontorene på kveldstid,
eg sto som regel på brygga å fisket 🙂

 

 

 

 

Havna ved Hummeren Hotell.
Her hadde eg store strikketreff flere år på rad! Hekkan der er det mange gode minner 🙂 

 

 

 

 

Monsen Huset og Jentene på Flatholmen.

 

 

 

 

Gikk ut til Melingsholmen via moloen. Utrolig med fugler ute i dag!
En haug med svaler 😀

 

 

 

 

En god del turister i havna, de fleste tyskere så det ut for.
De elsker som regel å fiske og da er det flott her ut ved havet da vettu

 

 

 

 

Tok runden etter å ha vært på Melingsholmen, opp bakkene
og opp til
Losen som står på toppen av Risnes foran den gml vakthytta.

 

 

 

 

Det var “Lyd” i havet i dag!

 

 

 

 

Flatholmen 😀

 

 

 

 

Når gress og kratt rekker meg til livet ble det jaggu vått når det har regnet!

 

 

 

 

Shortsen er på, men oljejakke måtte trø til i dag 🙂

 

 

 

 

Vasset gjennom høyt gress og kratt og kom meg bort og opp på toppen ved bunkersen –
Flott utsikt selv om det var noe vassen og grå i dag.

 

 

 

 

Geiten er på plass, hver gang eg ser de ligger de bare der å spiser ♥ Mulig det er sånn de jobber? De går noen meter, legger seg ned og spiser-Repeat! Sånn, da fikk du deg en kjapp runde her ute i Tananger 🙂 

 

 

 

Tur er tur, eg gikk i allefall i en god time så eg er fornøyd med det 🙂 Deilikt å komme seg ut å røske litt i kroppen 🙂 Nå har eg spist litt middag, eg skulle briljere med søtpotet fries…fant ei oppskrift, gjorde akkurat som det sto…Å ja, de ble skikkelig crispy, men eg trooor eg må droppe oppskrifta neste gang og ha mye mindre maizena…Vel vel, eg hadde kyllingvinger og salat også – Nå straks skal eg ut på kjøkkenet å mekke meg ei skål med is.
ER det sommer blir det is nesten hver dag 🙂

Siden katta nå er ute av sekken kan eg jo si at eg GLEDER meg til fredag! Woop Woop! Det blir kos! Det har vært meldt drittvær til helga 1 uke nå, men tror du søren meg ikkje at det fra kl 14 skal skinne opp og bli sol!??
Ahaa da kan me få oss en flott tur! Det blir kos! Men nå? IS!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg