ToppTur: Blodslit og deilig pakke i posten

Ut på tur

 

I dag føltes det som om eg var på min første tur EVER! I går hade eg sånn en dum MageDag som eg har inni mellom….Du snakker om å være fullstendig tappet for energi! Pga magen i går drakk en kun vann hele dagen
og et havrerundstykke på kwellen….Hadde 13 min dyp søvn natt til i dag, veldig lite ladetid og magen var ikkje på plass da eg dro ut i dag, bedre, men kroppen føltes som en blytung sekk…Men, eg gir meg ikkje før eg har prøvd. Klarte å få i meg en halv porsjon med havresmoothie før eg kjørte, det er da noe i allefall.

Målet var Åslandsnuten, slettes ikkje den høyeste, men det er en laaaang stigning…Me parkerte ved Figgjo Steintøy og gikk nesten 3 km bare oppover, og oppover – Faktisk ganske bratt oppover og…før med kom til “klumpen” som var toppen, der var det enda brattere, men det går fint for da går me jo senere fordi det er mye brattere. Eg måtte stoppe innimellom for å kjenne at kroppen var med meg og eg forbannet meg,
eg skulle søren ikkje gi meg!

 

 

 

Første lille strekket gikk langs de gamle toglinjene før me tok til venstre opp skauen,
og følgte en grus/kjerrevei som gikk zikk-zakk oppover.

 

 

 

 

Til topps eg kom!
Skikkelig luftig og godt på toppen! Ikkje kaldt,
men T-Shorta tørket på et blunk 🙂

 

 

 

 

Sprekeste (førtids)pensjonisten i mils omkrets!
(Kan si; En ung pensjonist hehe)

 

 

 

 

JuHuuu da eg kom hjem lå det en “gammeldags” hentelapp i postkassa! Sto ikkje fra hvem så eg satte meg i bilen igjen og svippet ned til posten! Denne boka har eg gledet meg til Woop Woop! Det er ei A4 MIX-Bok fra Personlig Almanakk! Eg laget meg jo en A4 Filofax i januar og la i en pakke med tursider i den, men du vet….

Nå var det tomt for tursider og selve filofax`n bruker eg jo ikkje…! Bortkastet!!

 

 

 

 

Derfor laget eg meg en ny en, altså A4 Mixbok, da uten filofax og kunne velge så mye eg ville av alt! Puttet nesten bare tursiden i den (1100 turer kan eg skrive inn) + litt sånn diagrammer og div som eg faktisk bruker) Dumt å måtte kjøpe ny bok hvert år når eg kan samle flere år med turer i en bok 🙂 Så til neste å lager eg bare en liten filofax 🙂 ME LOVE!

Laget meg også personlige klister (Zoom inn på forrige bilde) som eg skal bruke å merke hver tur med, du kjenner jo meg og klistermerker!?!? Dette skal så absolutt blir ei smekkfull og spennende “Minne”bok over alt av turer…
nå har eg nesten 100 turer eg skal føre over til den nye boka – Ahaa det blir gøy!

 

 

 

 

Så ja, godt fornøyd med denne turen! Som du ser: 3 km før me gikk opp toppen og den røde streken som indikerer raskeste tempo er den ene km eg rullen nedover skårningen til me kom til vei
hvor me kunne trippe i vei bort til bilen 🙂

Ikkje tro at dagen var over! Woop Woop! Me kjørt bort til Outlet`n oppe på Ålgård! SHIT altså! 50% på hele Bergansbutikken! GI MEG STYRKE!! Jakken eg vil ha/må ha og trenger til høsten var jo halv pris! Den koster 4200 kr ordinært….Ahaaa….! Vel, vel, det får bare vente litt.…Svingte innom alle de “tur”butikkene som HellyHansen og Norrøna…Ååå på Norrøna tror eg virkelig eg har funnet jakken eg SKAL ha til høsten! Oh La la!! Knall turkise, i RL lyser den formelig! Søs falt også for den så det er mye mulig me blir like i løypa utover høsten hehe

Hele den serien i høstens farger er knall turkis *Dåner* Må bare få litt cash inn på konto`n for da blir det shoppings! Vær du sikker 🙂

Men nå har eg ei bok eg vil skrive og leke i 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Jeg er såååå imponert over deg, Vibeke! Du er en av de tøffeste damene jeg vet om. Den tur-reisen du har gitt deg ut på er ikke mindre enn enorm. Skulle ønske jeg kunne fulgt deg. I tillegg er du ekstremt super-duper kreativ og et oppkomme av ideer og morsomme påfunn. Håper du vil fortsette å blogge og inspirere oss vanlige. God klem fra Birgitte

Siste innlegg