UT PÅ TUR – Byhaugkafeén tur 796

 

Av alle ting klarte eg å glemme mobilen på vei ut døra! Er det mulig!?? Skylder det på storesøs fordi hun kom opp og hadde med seg en pose med herlige syltetøy og ripssaft fra hagen på hytta, ergo kom eg ut av ruta mi
La mobilen på kjøkkenet og gikk…Følte jo eg manglet an arm vettu *ler*

Vel vel, litt bilder ble det jo uansett 🙂 Me starte altså på Byhaugkafeén på Tasta (Hvor eg vokste opp) Me gikk rett forbi barndomshjemmet, gjennom Missisippiskogen og ned til Store Stokkavannet, gikk langs dette et godt stykke og videre bort til Lille Stokkavann, gjennom ny skog før me til slutt gikk opp en bratt løype
og videre tilbake til kafeén. Gikk i 1 t og 30 min 🙂

Det regnet da me startet og snødde da me var tilbake. Da me kom tilbake hadde frivillige laget ei fantastisk suppe: Gresskarsuppe med kokos. Satt på langbord, me var 24 stk, og skravla gikk. Etter en time kjente eg at eg ble kald og begynte å fryse, da var det på tide å komme seg hjem.

Hjemme var det rett i dusjen – Dette var helt himmelsk! Blir ny tur neste torsdag så får eg se om eg stikket ut en tur eller 2 før det. Disse turene er i regi av Stavanger Turistforening 🙂

 

 

 

 

Ang bekledning så verken frøs eg eller ble kokt, etter flere runder på gjørmete stier fant eg også ut at turstøvlene holdet det de lovet: Helt vanntette og føttene var varme og gode hele tiden. Jakken som eg fikk i posten
i går kunne fint vært en størrelse eller 2 mindre, men men pytt pytt 🙂

Nå har eg en stor perlefigur her som trenger et par kg glitter(!!)

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Hørtes ut som en flott tur godt å komma seg ut litt. Da har en veldig god samvittighet når en går i hobbybobla. Eg elska å gå tur i skog og hei men dørstokkmila kan være tung😂

      1. Eg regne med at søs dra meg med om eg stritte i mot 🙂 Deilig at det er så tidlig på dagen for eg kan i realiteten være hjemme igjen til kl halv ett og da har eg jo hele dagen igjen 🙂

    2. Hellige kaninmåne… her er det snø langt over knærne, sier til meg selv at jeg skal ikke ut, men jentene må jo ha kveldsturen sin…. 🐰

    3. Herlig å komme seg ut på tur. Vær er ingen hindring når man har klær og fottøy etter forholdene. Flott med organisert tur. Fellesskap er en ting , og man kommer steder man ikke ellers går.
      Klapp på skulderen for glemt telefon. Trenger ikke dra på den alltid.
      Klem fra Liv

Siste innlegg