Ut På Tur: Flotte nærområder

 

I dag var det tungt å komme seg ut, men 2 dager uten tur, ja da må eg ut å gå litt….“livredd” for å ramle av lasset 😀 Var så trøtt i dag, eller eg er faktisk noe søvnig nå også, men alt går bedre når eg først kommer meg ut!
Valget i dag falt på Kvernevikturen, dvs rett over Hafrsfjord bru, parkerte og gikk….

 

 

 

 

Eg valgt å starte med det som var asfalt, skulle gå i ring og ville ikkje avslutte med denne kjedelige veien 🙂
2 km og så kunne eg svinge til høyre og komme meg til sjøen og berget, men..

 

 

 

 

…først tok en avstikker til venstre når eg først gikk forbi. Der ser du, der er eg født og litt oppvokst.
Eg var 2 år når me flyttet fra Isfuglveien 1e 🙂 Siden oldermoren min bodde likeved var me ofte her i oppveksten, mange gode minner ♥

 

 

 

 

Vibbedille 2 år, liten og søt 😀

 

 

 

 

Ahaaa helt nydelig å komme seg ut her. Det gjelder å se hvor man går her,
det går opp/ned med kløfter både den ene og andre veien.

 

 

 

 

Var fullstendig stille i dag og faktisk så mye som 23 grader –
Varmt og klamt i lufta, føles som det skal begynne å tordne?

 

 

 

 

Eg MÅ snart bade på en av disse turene mine, men eg tror det i så fall må bli på Hesteholmen
(Der er det krystallklart vann) eller på ei jærstrand 🙂

 

 

 

 

Heldigvis spurte eg på Snapchat om dette var Tyttebær….det var IKKJE Tyttebær, men heller ikkje et farlig et – Skrubbær 🙂 Har du spørsmål ang bær og sånn…vel…eg er overhodet ikkje rette personen å spørre.
Mulig du husker min Rognebær affære?? Ikkje sant…

 

 

 

 

Hoppet litt opp og ned på klippene, ikkje de største klippene altså,
men høye nok til å fremkalle magasug likevel!

 

 

 

 

Nesten ved veis ende..

 

 

 

Startet og stoppet ved Tananger Brua (Hafrsfjord brua altså).
Alt i alt så ble det en fin tur og den gjorde godt.

 

 

 

 

Fortsatt veldig fornøyd med den nye klokka. Den bruker noe mye strøm om dagene, helt normalt de 14 første dagene da klokka skal bli kjent med meg og min kropp 🙂

Nå har eg akkurat hatt meg litt mat, laget søtpotetfrize….eg er ikkje helt i mål for å få de perfekte,
men likevel mye bedre enn forrige gang – Husket i allefall å ha olje på i dag…sukk

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Veldig herlig område du gikk i da. Og flott himmel også. Jeg liker litt sånne dramatiske skyer. Som man ikke vet hva som kommer ut av. Du er skikkelig flink å komme deg ut da!! Ikke mye sitting på rumpe hos deg om dagen 😛

    2. Deilig tur og flotte bilder. Jeg har “klatret” opp og ned en bratt loftstrapp x antall ganger med rusk som skal kastes fra tidligere leieboer. Kommer vel i mål med tømt loft etter hvert.
      Ønsker deg en flott lørdagskveld.
      Klem fra Liv

Siste innlegg