Tror eg holder meg til epler…

 

Selvfølgelig burde eg har vært litt småflau, men altså….nå har eg i et par uker leita etter et Rognebærtre som ikkje for høyt, denne dama har ingen intensjoner om å klatre for å si det sånn…I dag oppdaget eg et Rognebærtre rett her nede som selv eg kunne plukke fra ståpende på bakken…Hmm Bildet over her er fra høsten`19 da eg plukket med meg masse Rognebær for å pynte i vaser og diverse…Det var da eg fikk melding fra en leser om at det der var ikkje Rognebær…Nei sant? Eg så jo det selv når eg så etter! Bladverket på Rognebær er ganske gjenkjennelig, men akkurat som i dag ble eg altså også for 2 år siden blendet av de flotte røde bærene…
*Rister frustrert på hodet*...

 

 

 

 

Etter å ha vært litt rundt for mor mi stoppet eg altså ved det Rognebærtreet her ned, plukket med meg og fylte godt opp i en pose….Hjem, vasket de godt og når eg stå der å renset de så tenkte eg på den episoden høsten`19…Tenkte jo i dag: “Dette må eg sjekke før eg koker disse bæra” – Men eg ville så gjerne at det skulle være EKTE Rognebær så eg renset alt ferdig først…3 kilo totalt…Dib kom ut for å se hva eg styrte meg, før eg fikk sanset meg hadde han stappet et Rognebær i munnen, tygget og svelget….“Eheee….du Dib…Eg er litt usikker på OM det der er Rognebær”. Tok ut bosset og plukket opp de få bladene som hadde blitt med hjem….Nop, det der var ikkje Rognebær…fikk det også bekreftet via Snapchat at dette var slettes ikkje Rognebær…

Veeel…Jammen godt eg har masse lokalplukka epler…så da blir det i allefall EpleGELÉ! Trygt og godt 😀  Hvis noe vil lage skikkelig heksebrygg til Halloween, gi lyd, for eg har som sagt 3 kg med bær som kan funke til sånt…

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg