Ut På Tur: Hå Gml.Prestegård ~ Høgjæren


Halv 10 ble eg hentet og me var på vei! Turen gikk ut til Hå Gml. Prestegård og det tar en ca 40 min å kjøre dit. Turen skulle gå tur/retur Skeie, dvs me gikk mot nord og tror du søren ikkje det var KULING fra nord?? Me fikk vel mer eller mindre en ansiktløfning hele gjengen enten me trengte det eller ei! Nærmere 2 t gikk me i sterk motvind! Det som var mest positivt med det var at eg fikk virkelig testet ut den nye jakka mi! Å ja, den så visst godt vindtett og eg frøs ikkje, for det var skikkelig kaldt i den vinden – Stiv i maska!

Meget flott tur, naturmessig – Mektig hav og enorme bølger! Eneste minus var at det ble noe vel lange pauser her og der…Eg følte eg sto å trippet for å komme oss videre! Er jo ikkje særlig kos å sette seg ned i “storm” uten særlig ly! Eg spiste en eneribar stående med ryggen til vinden, gikk frem og tilbake til resten var ferdig 🙂

 

 

 


Obrestad Fyr var jo et flott skue fra Prestegården:)

 

 

 


Denne brua var grei nok, var verre med hengebrua helt i starten!
Snakk og gynge seg over!

 

 

 

Håånå/ Håelva

 

 

 


!??!??! 🙁

 

 

 


Rast på 3 (Hvis man regner med dopausen på den nye doen *ler*)
Håtangen

 

 

 

Ble en bra tur dette, om eg skal fullføre Jæren bør eg også gå turen fra Obrestad Fyr og sørover 🙂 Blirnok flere turer herute på Høgjæren, skikkelig flott! Neste gang ønsker eg noe mindre vind, eg mener; Jæren er jo ganske forblåst på en vanlig dag også:) Flere filmsnutter fra turen finner du HER.

Vel vel, det blir nå en rolig kwell og i morgen skal storesøs og eg ta oss en tur til Fikk Porselenfabrikk(!!)
og en tur innom Outlet`n på Ålgård. Nå blir det maling!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

8 kommentarer
    1. Nok en gang. Takk for flotte bilder. Ja gode klær er gull verdt. vindtett, vanntett og lett er mine kriterier.
      Kos deg på tur i morgen.
      Klem fra Liv

    2. He he, syns eg ser dåkker i motvinden. Imponerende tur og flotte bilder. Kjekt å ha en storesøs 👏😊 og kjekt for oss å ‘være med’ 🥰

      1. Det var absolutt en hinsides vind,nesten umulig å snakke hehe Men absolutt en flott tur som eg mer enn gjerne går igjen 🙂 På en vindstille sommerdag hadde vært enda flottere 🙂

    3. Flotte bilder fra en fin tur. Jæren og strendene er alltid fint! 😀👍🏻 Såg veldig kaldt ut. Vinden føles jo nesten enda kaldere langs sjøen. 💨 Men du har ikke vært på Høgjæren. Du har vært på Jæren. Høgjæren er innover i landet. Steinkjerringa og Synesvarden er to flotte turmål på Høgjæren. Vel verdt en tur.
      Hilsen Jærbu.

      1. Ahaa ok, det var de i turgruppa som sa me var på høgjæren, måtte sjekke kartet nå, men ja…ser det er litt lengre sør og inn fra kysten ja 🙂 Uansett, flott område! Var kaldt ja, men frøys ikkje 🙂

Siste innlegg