Ut På Tur: Kan man klage på oppspist avokado??

 

Endelig var det tur igjen med gjengen på Byhaugkafeén og turistforeningen 🙂 Vet`kje om eg har sagt det,
men nå har eg meldt meg inn i Turistforeningen 🙂 JuHuuu En gave fra meg selv til meg selv 🙂

I dag gikk turen for det meste opp og ned, og for de som ikkje har vært i området ser gjerne i for seg alle stiene som går ganske så rett opp i skråningene. For min del kan eg bare si at i dag gikk det som en lek, når eg klarer
å føre en samtale opp de bakkene, ja det er bare et bevis på at formen har kommet seg betraktelig! Husker mitt første møte med av de stiene...Trodde eg skulle gå rett i svima første gang, fikk sinnsykt vondt i hodet og måtte legge meg når eg kom hjem, men nå altså: Peanøtter!

 

 

 

 

Det er årstiden for masse dyr ute nå og i dag gikk
med over marka med flotte hester og…

 

 

 

…og en gjeng med nyklippa sauer og en haug med lam ♥

 

 

 

Dette er markene eg husker som liten ♥
Me hadde en stor lekeplass kan du trygt si.

 

 

 

 

I dag var me 17 stk som gikk turen sammen.

 

 

 

 

Ca midt i bilde kan man skimte barndomshjemmet mitt på Tasta.

 

 

 

 

Ikkje verst: Gjerdeklyver vis á vis E39 🙂 Noen ganger blir kontrastene ganske så store! Her er me på retur til Byhaugkafeén hvor deilig kyllingsuppe ventet, 1 uke til neste tur med denne gjengen 🙂

 

 

 

 

Ikkje så lang tur, men jo tyngre denne turen er jo kortere blir den,
me går kun i 1,5 t uansett (10:30 til 12:00)

 

 

 

 

Ok, nå til mitt spørsmål: Kan man klage på oppspist avokado?? Eg blir sååå irritert! Søs og eg var innom butikken på vei hjem fra tur, hun skal ha litt bær og eg plukket med meg en bunt med hvite neper og en pakke med 2 spiseklare avokadoer (39 kr!) Siden eg skal på strikkekafé i dag tenkte eg at eg par knekkebrød med masse avokado på kunne duge som en halvveis middag for eg pleier som regel spise en Cæsar salat på strikkekafeén…Men altså…Når du ikkje klarer å vippe en halv avokado ut av skallet uten å plukke skallet av…nei da er den ikkje spiseklar! For at eg ikkje skulle måtte tygge den med jekslene skar eg en halv avokado i tynne skiver før eg la den på knekkebrødet, men den smaker jo ikkje perfekt – Langt der i fra! Druknet den i pepper og spirer, men eg er så drittlei av harde avokadoer…Å ja, eg vipper ut den lille stilken og sjekker de og når de er
grønne under der skal de være modne….HA HA!

 

Nå skal eg bare surre litt her hjemme før eg må ut av pysjbuksa
og kjøre ned til Losen 🙂 Blir nok koselig det 🙂

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg