Ut På Tur: Perfekt nærområde

 

I dag var det tungt! Satt lenge å bare surret, men til slutt var det bare å komme seg i turshortsen og knyte på meg skoene! Eg sa til meg selv sikkert 100 ganger at det kommer til å gjøre godt, og eg får jo riktig hver gang 🙂 Kjørte ned til kirkegården, innom graven å vannet litt før eg bare gikk i vei. Målet var Risnes og Myklabust, altså berga ut mot havet. Var nedom havna å kikket og det lukte nykokt krabber i hele området…!! Ååå nå må me snart ha krabbekwell ♥ Regner med at alle ungene min er med på det! hehe Svingte utover hele moloen før det gikk oppover og ut på Risnes, flott turområde. Kom meg ned på nivå med havet og begynte bare å gå utover, det var varmt, 22 gr – Kjente at det gjorde godt! Jammen gikk eg rett på de nyinnflytta geitene også – Sååå skjønne!♥
De skal gå på beite her og holde buskvekstene nede 🙂

Er ganske greit å bo midt i smørøyet når det kommer til turterreng,
det er bare å ta for seg liksom!

 

 

Se og nyt:

 

Når eg gitt utover bryggene her ble eg i virkelig godt humør! En gjeng med jenter koset seg ute på ei av flytebryggene med Muffin Man/Adam Lambert for fulle mugger! Eg måtte bare le og humøret steg flere hakk 🙂

 

 

 

 

Nesten like idyllisk som det blide sørland!

 

 

 

 

Ikkje ofte hele havet er speilblankt!
Ååå eg skulle jo ha badet vettu!

Se på det søte Fyret da!? Eller, det er vel “bare” en fyrlykt ->Tananger Losstasjon.
Ble tent første gang i 1862.

 

 

 

 

Rett frem har me nok en gang Flatholmen.

 

 

 

 

På toppen av Risnes

 

 

 

 

En rimelig bratt skråning å gå ned!

 

 

 

 

Rester etter krigen..

 

 

 

 

Åsså disse søtnosene da! ♥
5 Nyinnflytta geiter

 

 

 

 

Til å bare ta en runde i nabolaget ble jo dette en flott tur 🙂 Neste tur blir i morgen, da er det inn til Stavanger og Byhaugen – Håper virkelig me skal ned til vannet og ikkje loffe rundt i skogen i denne varmen!

Eller er eg klar for å gjøre en innsats her på Hobbyrommet!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Jeg er imponert over hvor sprek du har blitt 🦵. Skulle gjerne ha gått på tur selv, men umulige føtter stopper dessverre turer. Heldigvis kan jeg bade! I dag startet vi badesesongen. Kjører til vårt faste sted og hev oss uti før kl 7. Så hjem til dusj og frokost før mannen drar på jobb. Bedre morgen finnes ikke. Same procedure fremover. Anbefales!!! Klem fra Birgitte

Siste innlegg