Ut På Tur: Ramsløk og Snøstorm

 

Altså, Hello!!! Sommer, her kommer eg 🙂 Været, hvis me ser bort fra gradene, viste seg fra sin beste side i dag. Var på tur med Turistforeningen fra Byhaugkafeén. Det er bare å nyte…

 

 

 


Egentlig hadde storesøs tenkt å klarte ut i dette fantastiske treet
å sette seg på ei av grenene som henger ut over sjøen…

 

 

 

Det som IKKJE kommer frem av bildene *ler* er at rundt neste sving så var det full storm omtrent, ja “an gjekk kvide” ute på Store Stokkavann, dvs det var bølger. Det snødde og regnet og alt ble vått på et øyeblikk! Me var en gjeng med drukna “katter” som ramlet inn på kafeén og det smakte fortreffelig med varm kyllingsuppe 🙂

Ble sittende ei stund til me så skyene forsvant og sola kom tilbake,
da gikk storesøs og eg tilbake til Lille Stokkavann og der fant me….

 

 

 

 

…slette på slette med Ramsløk! Det var bare å plukke i vei, eg endte opp med ca 300 gr
i en brødpose og dette skulle eg kokkelere meg 🙂

 

 


Store søs var ganske så ivrig for nå skulle det kokkeleres! Eg har aldri verken plukket eller spist Ramsløk før,
det smakte godt der ute i skogen så eg var veldig optimist.

På vei hjem svingte me innom Rema for eg måtte
ha ei god olje og pinjekjerner.

 

 

 

 

Til slutt hadde eg laget 2 store glass med Ramsløk Pesto – Ble veldig overrasket over hvor sterkt det ble!! JØSS!! Det første eg gjorde var å “Riste” 2 poser Pinjekjerner og et par never med mandler i tørr stekepanne. Dette moset eg skikkelig i blenderen. Etter på var det ramsløken sin tur, fikk moset dette helt fin sammen med extra fin rapsolje, sitron, salt og pepper. Når eg var fornøyd blandet eg pinje og mandeler og lot det surre ei stund. Kokte glass
og fylte opp 🙂 Kjenner at denne pestoen kan eg ikkje spise på samme måte som vanlig pesto, ja for denne ble som sagt sterk, men smaken er veldig god 🙂

 

 

Pga været ble det ikkje den lengste turen,
me vandret rundt i skogen for å ha litt ly hehe

 

Eg har vært sååå søvnig i dag….lurer på om eg har fått et slør av pollen eller noe i ansiktet for eg er ganske sløv. Men men, fikk nå skiftet og gjort meg klar og kom meg ned på Strikkekafeén på Losen. Glemte jo å ta bilder!
Helt i svima var eg. Hadde noen koselig timer med strikketøyet 🙂 Om ikkje så alt for lenge bør eg komme meg
i seng, i morgen skal eg på SUS så greit å være noe lunne våken 🙂 Etter på det har Dib og eg tenkt oss ut på en alvorlig shopperunde! *ler* Student“gaven” fra meg skal i hus!

 

 

 

HA EN FIN KWELL
Nattinatti

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Fine bilder fra flott tur. Bra dere hadde lukt og smak i orden så det ikke endte opp med liljekonvallpesto. Temmelig like blader.
      Ja dette været vi har nå er varierende, Slengte heldigvis den tykke ullgenseren med i bilen da jeg dro av gårde i strålende sol. Vel fremme var det isluft, men sol. Og brått kom haglskuren. På vei hjem, øsregn, og hjemme, full sol og vindstille.
      Ønsker deg en flott kveld. Klem fra Liv

Siste innlegg