UT PÅ TUR: Revetangen og Orre – Fantastisk!

 

Denne turen har eg gledet meg til hele uka! Har gått den før og den er skikkelig flott + at himmelen her ute på Jæren er så høy! Det var også meldt regn og vind hele uka så eg var jo overlykkelig for at eg fikk denne flotte jakken i går, meeen som alltid når Ine og eg går tur så skinner sola!! Helt utrolig! Måtte uansett teste jakken og den er herlig å gå tur i, men ble noe varm etter hvert så den havnet rundt livet 🙂 Revetangen er et ganske magisk sted, men i dag var det veeel rolig! Det er Jærens vestligst punkt – Som en lang smal trekant som strekker seg utover, man må hele 2 km ut fra land på dette punktet for å finne skipsdybde – Har vært mange forlis opp gjennom årene. Da me var her i vinter var det som 2 viltre hav som møttes her og det var et dundrende bråk.

 

 

 

I vinter lå de fleste steinene her i vann.

 

 

Me startet turen fra Reve Havn, me hadde en bil her og den andre hadde me parkert ved Friluftshuset på Orrestranda 🙂 Det er så genialt på disse strekka at me kan parkere i hver ende.

Nå har me 4 strikk á 1 mil igjen til Ogna og neste søndag skal me gå fra Obrestad fyr og ned til Orreelva på andre siden. I dag avsluttet me turen når me kom ned til Orreelva på nordsiden,
følgte elva opp til trafikkveien og gikk i veikantet tilbake til Friluftshuset 🙂

 

 

 

Starten av turen er veldig steinet så hvis man ikkje er redd kuer kan man gå på gresset samme med dem.
Me byttet litt på hvor me gikk,
er super trening å gå på stein, men dette var veldig løse kulesteiner og det gikk for tregt i grunnen så med gikk mest mulig på gress og sand.

 

 

 

Etter Revetangen starter Orrestranda, dette er en mye tyngre strand å gå i forhold til Solastrand og Sele bla –
Her synker du ned enten du går i våt eller tørr sand. Hvert skritt er tungt liksom 🙂

 

 

 

Dele av stranden var avsperret pga hekking så me gikk med øynene vid åpne, ville jo ikkje tråkke i et reir! Var mange fugler som dette som sprang og hoppet rundt i sanden. Husker jo ikkje hva de heter, men så søte!

 

 

 

Orrestranda er 5 km opp til Orreelva, absolutt ei god treningsøkt.

 

 

 

Sandynene her ute er kjempehøye, men me gikk ikkje i de i dag. Når me går i shorts prøver me så godt me kan å unngår sanddyner, skoene fylles på de første skrittene og me må tømme skoene flere ganger.

 

 

 

Det er så flatt her ute at me kan se helt bort til fjellene!

 

 

 

En gjeng med strandløver (Kuer/eller alien som Bunny kaller de) hehe

 

 

 

Ble en flott tur, både værmessig og på alle andre måter, nå er det bare å glede seg til neste søndag! Ine skal jobbe hele uka + hun har en del andre planer, men me skal ha oss en ettermiddag rundt Store Stokkavann og eg skal på fjelltur med storesøs på tirsdag – Den turen gleder eg meg til! Har kun 1 fjelltopp igjen så har eg fullført 10 topper i Sandnes, me skal gå 2 topper på tirsdag så det blir en bra tur. Turen tar ca 3 t 🙂

Nå skal eg lage meg en skål med is, sette på serie
og bare slappe av og kose meg resten av bursdagen min!

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Vel… når du kan si kuer, så kan jeg si aliens.. jeg er helt sikker på at det sistnevnte er mest riktig, selv om de mest språkkyndige vil insistere på at det heter kyr 😜🐰

        1. Det er ikke mange årene tilbake så skjønte jeg såvidt døyten av språket i Stavanger-området, og jeg syntes enkelte ord var så bak mål at om det satt noen rundt bordet fra Stavanger så unngikk jeg å prate med vedkommende, haha.. 🤪🙈🐰

Siste innlegg