Ut På Tur: Skjærtorsdag = Eggjakt

 

Heldigvis vant eg over dørstokken i dag, var helt herlig med frisk luft!
Blir fort sløv når flere helligdager + helg er stuet sammen *smiler*

Da Amira var liten pleide skjærtorsdag brukes til eggjakt. Me hadde en amerikansk nabo med en datter like gammel som Amira og de inviterte alle naboene på jakt, hvert år. Me ble utstyrt med hver vår kurv og nabofrua hadde gjemt 100`vis av kokte og malte egg rundt i nabolaget og i barnehagene hvor ungene våre gikk.
Etter på var det duket for lunsj!

 

 

 

 

Etter at me flyttet hit laget me vår egen eggjakt,
men med fylt egg 🙂

 

 

 

Lille Dib 7 år syns det var helt fantastisk! Hekkan, tenkt,
dette er 14 år siden….Nå til søndag blir han 21…Ikkje sant!

 

 

 

 

Det blåste friskt på toppen av Risnes

Eg har jo begynt å filme når eg går tur….glemmer jo å ta bilder
Filmsnutter kan du se HER HER og HER

 

 

 

 

Spaserte også forbi Risnes Barnehage hvor begge ungene gikk,
rett bakom der bodde me da 🙂

 

 

 

 

Me pleier sette friske blomster her hver helg….men rosene som eg satt der på lørdag holdt ikkje lenge…
Hadde eg visst det hadde eg kjøpt nye i går. Jaja, lite eg kan gjøre med dette i dag, det får bli på lørdag.
Siden det altså er eggjakt dag måtte eg jo pynte med litt egg nå i påsken 🙂

 

 

 

 

Jadda, ble da en fin tur tross alt, nå er det sånn at eg må gå minst 5 km for å føle at eg har vært på tur,
det er da en utvikling 🙂 Satser på flere turer i løpet av helga.

 

 

 

 

Ser ikkje ut som eg har strikket så mye, men det er lenger på ryggen. Akkurat startet på kun raglanøking, har strikket en del German Short Rows frem til nå – Greit når det er over 🙂

 

I morgen er det langfredag….har du blitt med?

 

PÅSKEKOS!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg