Lyst på Fargerik Garnkos??

 

Ser her da! Garn KAN gro! *ler* Dette må vel kunne innby til noen timer med koselig strikking? Igjen er det jo fargene som egentlig skal stå for inspirasjonen 🙂 Har gitt bort noe lignende gaver tidligere og det tok helt av,
da i form av småposer med 10 gramsnøster! Dette blir det samme, bare de er plantet i terrakottapotter som
er malt av undertegnde, hvem vet? Kanskje det kommer avleggere!??

 

 

 

 

I hver potte er det 10 mininøster, minst 10 gr i hver – Dvs det er et helt Opalnøste klar til å bli et par festilige sokker! Som kjent kan man strikke 2 par strømper av 1 Opalnøste (Et str “vanlig”og et mindre par) Hva med et par sommersokker? GRATIS Ankelsokkeoppskrift i nettopp Opalgarn “designet” av meg

Hva vet vel eg, men kanskje også du har et Dominoteppe i Opal som aldri blir ferdig? Tja, da har du
i så fall mer garn til å fortsette med…Aldri gi opp, eg har funnet frem mitt – Igjen!

 

 

 

 

SÅNN! Da er de pakket og klar for å sendes til….??

I bunnen av hver pottet ligger det litt overraskelser som me alle kan ha brukt for, og i hver sløyfe henger det en fristende Veskepynt, eller nøkkelknippe om du vil 🙂 Potta? Vel, om du ikkje har så kan du
f.eks kjøpe deg en kaktus? Plante noe? Karse f.eks? Deilig opp på osten!

Dette tenker eg kan været Årets Påskekos her på bloggen! Har du lyst på en av disse gavene
trenger du bare å kommentere på dette innlegget

(Kommentarer på Facebook blir ikkje regnet med )

Ikkje trenger du finne ut et konkret svar på noe heller, bare fortell meg noe koselig! Gjerne hva du skal i påske, her blir det hjemmepåske og turer inn i mellom satser eg på + eg håper at me kommer noe lenger ute på terrassen! TENK om den er ferdig malt etter påske! Hadde vært helt herlig!

 

Langfredag Kwell, altså den 7.april plukker eg ut 3 stk fra kommentarfeltet som får hver sin gave
og den blir puttet i en Norgespakke å sendt avgårde 🙂

LYKKE TIL!

 

 

Her skinner sola fra skyfri himmel og eg skal bare sluke en lett frokost
og så skal eg gå meg en tur, rett og slett!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

77 kommentarer
    1. En slik påskekos hadde vært midt i blinken, og det hadde blitt lagt opp til sokkestrikking🧦 Nå er enkel putetrekk strikk funnet frem, slik at det kan strikkes under titting på påskekrim uten for mange feil på bundingen😉

    2. Å kor nydelige dem var! Kjempeflott påskepynt 🐣 Blir hjemmepåske her, med små turer ilag med familien 😍 God påske 🐣

    3. Flotte gaver.
      Her blir det hjemme Påske, mannen må jobbe og jeg har en nakke prolaps. Men noen små turer blir det vel. Satser på sol så man kan sitte litt ute.
      God Påske🐣🐣

    4. Det var noen kjempefine gaver/premier😍
      Det blir hjemmepåske her, nyte været og samvær med familie😊 ønsker deg en riktig god påske🐣

    5. Herlighet kor søt den va da 🐣
      Vi starter palmehelga med nydelig vær, så her blir det solveggen på meg. Også skal vi på tur til Praha i neste uke, stor drøm som går i oppfyllelse. Feirer min 53 årsdag der 💛
      God påske til dokker

    6. Så flotte gaver.😊 Vi skal være hjemme i påsken, men tar nok et par dagsturer. Og så får vi besøk et par dager. Tror det blir en flott påske.
      God påske.🐣

    7. Du er alltid god på giveawayer 👏🏻👏🏻. Disse gavene her er jo bare så flotte!!! 😃
      Blir som deg med hjemmepåske, og turer rundt forbi. Selvfølgelig skal det legges inn strikking i påsken 🤩
      Ha en riktig God Påske til deg og dine 🐣🐥🌷🌺💛

    8. Jeg skal jobbe noen dager i påsken, men skal ha hjemmepåske. Synes det er veldig koselig med påske så pynter gjerne med påskekyllinger og påskeliljer. Lager også noe nytt påskepynt!
      God påske! 🙂

    9. Sokker får jeg aldri nok av, trenger noen nye ganske snart. Påsken skal feires hjemme, håper en seigliva lungebetennelse snart gir seg sånn at jeg kan begynne å ordne til på terrassen 💐 Ha en flott påske 🐣

    10. Wow, for noen spreke sokker det kan bli av dette da! 😊
      Påska blir vel ganske stille og rolig her hjemme. Noen lufteturer om været holder seg bra, besøk av en sønn eller to på middag noen dager, og ellers mye påskesjokolade, strikking og lydbok😉🐣😎

    11. Du er så flink til å finne på koselige ting som gleder andre! 💖🤩
      Håper du får en nydelig påske! 🐣🐝

    12. Påskekos hjemme er helt ok det 🐣🌞
      Gå tur i frisk luft, sove lenge og slappe av.
      Gleder meg 🐣🌞🌿
      Veldig fin gave da 👍

    13. Nydelig påskekos ! Her blir det (som vanligt) hjemmepåske! Komme ikkje så langt med rullestol og krykker. Men , satsar på finver så ein kan tilbringe tid på terrassen ! ☀️ Ha ei riktig god påskehelg ! 🍀☀️🐣🐥

    14. Så flotte blomster. Slike skulle jeg nok klare å holde liv i, om ikke annet som et par sokker eller to.
      Herlig påskevær dukket opp i dag. Strålende sol og nesten vindstille. Sitter i ermeløs topp og nyter livet på terrassen, og det håper jeg at jeg kan få gjøre de neste 10 dagene. Her blir det hjemmepåske. Helt topp. Har jo alt man trenger innen rekkevidde. Mange år siden vi sluttet med fjellferie i påsken. Orker ikke styret med alt som skal med. For ikke snakke om snø og kuldegrader.
      Lag deg en fin helg.
      Klem fra Liv

    15. Så herlig påskekos du har laga. Her blir påsken tilbrakt hjemme, blir nok både sykkelturer og fjelltur. Nyte livet helt ut med litt strikketøy. Så når alle er ferdig med påsketur reiser eg til Kreta noen dager, der får vi nok en påske for da feire de. Ha en fin påske 🐥

    16. For en morsom ide! Jeg sitter i solveggen i genser, første gang i år! God påske, og husk solkrem og ditto briller!

    17. Hei
      Det blir sikkert avleggere av de løkene du har plantet😊. Å så fine blomsterpotter du har dekorert. Skulle godt tenkt meg en avlegger utav dette.
      Her blir det hjemme påske nå en har to små på fire poter så må en være hjemme. Så nå satser jeg på fint vær så en kan sitte ute på altanen å strikke. Holder på med selbuvotter + en genser. Men jeg hadde håpet at snøen hadde godt så jeg fikk begynne ute i hagen men det kan jeg nok glemme. Så derfor kjøpte jeg noen blomster som jeg pyntet på bordet på altanen.
      Med dette ønsker jeg deg og dine en riktig god påske🐣🐥

    18. Artig potteblomst! Når mannens “hobby” er sauer, så popper det snart ut påskedag. Så det er stort sett heimepåske på meg/oss. Målet for påska er å hekle ferdig 7 gardinlengder x 130 cm og kanskje 40 cm høge. Dvs eg er snart ferdig, men bruker ca 10 dager til vanlig på ei lengd… Så med påskeferie så meir tid til å hekle.. Håper det blir nok garn…. og ikkje akkurat for lite…

      God påske!

    19. Så flink og generøs du er med gaver, Vibbedille! Vi kom til hytta i Valdres for halvannen time siden, siste del på smøscooter❄️😎. Nå står jeg “på hue” og pakker ut alt det vi trenger frem til 2 påskedag. Puh, men koselig. Vi gleder oss over gode dager med ski på beina, sol, god mat og ditto drikke. Det hadde vært veldig gøy å vinne, men regner med at mitt hell er brukt opp😉. Riktig god påske til deg og dine. Påskeklem fra Birgitte

    20. Hei
      Skal jobbe noen dager før det blir hjemmekos resten av påsken. Håper på fint vær og litt varme så jeg kan få gjort klar terrassen og rydde litt i hagen. God påske🐣

    21. Lekre garnpakker🧶 jeg har «strikk sokker» i Strikkebingoen min, så sokkegarn er jo midt i blinken👏 Jeg skal ha strikkeoppleggspåske, starte på nye strikkeprosjekter 🧶☀️

    22. Da er du i gang med overraskelser igjen. Du er raus.
      Vi er så heldig at vi skal tilbringe påsken i huset/hytta vår på Nordmøre sammen med 2/3 av familien. Vi blir 6 voksne og 5 barnebarn.
      Her blir det påskekos på høyt nivå.

    23. Så fine! Det blir hjemmepåske og kos i solveggen på oss i år, forhåpentligvis litt strikking også:)

    24. Flotte blomepotter du har laga for å gje vekk 😊 Her er det heimepåske i år også, er været fint er eg ute er det ikkje fint er eg inne. God mat og håndarbeid vert det uansett påskevær. Håper alle som les får fine dager 😎🐣

    25. Så nydelege og artige gaver du vil gje vekk💛 Ynskjer deg ei riktig fin påskehelg🐣🐥☀️

    26. Nydelige poser!!! Helgedagene tilbringes i heimen, med påskelabyrinten, lang frokost, TV gudstjeneste, håndarbeid, puzzlespill kryssord, varmt i koppen og smågodt fra Nidar. God påske til deg!

    27. Skikkelig fine påske overraskelser!!! Her blir det hytte påske med familien. Kos ute og inne, alt etter vær. God Påske🐣

    28. Så fine overraskelser 👍🏼

      Jeg skal ikke noe spesielt i påska egentlig. Men regner med at jeg rusler endel rundt i området så jeg satser på godvær🌞 Ellers blir det vel endel håndarbeid, krim og serier. Vurderer å bestille meg et diamond paint bilde – har du prøvd det?

      1. Her blir det koselig hjemmepåske med besøk av barn og barnebarn. Skal og få med meg et kinobesøk med min sønn. En riktig god påske til deg

    29. Først noen dager i Mandal, så på besøk til bestevenninnen i Danmark. Gleder meg veldig. god påske

    30. Stilige potteplanter 🙂

      Her blir det hjemmepåske med skiturer og gåturer, og masse strikketid 🙂

      Venter på at dattera kommer hjem en tur fra London 9. april og blir her ca ei uke. Når hun er dratt blir det å vente hjem sønnen fra London 16.april, også han blir litt over ei uke. Kjedelig at de ikke kommer samtidig, men slik er det med studielivet der over.

    31. Det blir hjemmepåske på meg.Skal passe de to kattene til dattera mi. Blir kos det.
      For noen fine premier du har laget. Mangler ikke på kreativitet hos deg.
      Ha en riktig fin påske.

    32. Skal jobbe – hjemmesykepleien og ha noen dager med familien. Fin påskepynt 🧡

    33. God påske 🌞🐣
      Her på Sunnmøre er det for kaldt på fingrane til å sitte ute og strikke, men appelsinkos i solveggen trur eg absolutt at det kan blit 😃🧡

    34. Skal kose meg her hjemme med strikketoyet og kanskje en liten biltur. Det var fin paaskepynt det.

    35. Fine blomsterpotter du har laget. Her blir det hjemmepåske, med brettspill, kakao og håndarbeid.

    36. Her blir det hjemmepåske med håp om sol og gode temperaturer. God påske 🐣

    37. Her blir det hjemmepåske med småturer og mye strikking.
      Godt med påskefri, god påske🐣🐤🐥☺

    38. God Påske

      Påske egget er klart til bonussønn/bonusbarnebarn som kommer på besøk i påsken.
      Føler det er stort når en tenåring vil være med oss i påsken ❤️❤️

    39. Du er super altså! Ønsker deg og dine en riktig god påske med masse sol og varme. Selv skal jeg kose meg med barn og barnebarn i fjellheimen i Valdres. Er så heldig at jeg er bestemor til 4. Det har blitt mye strikking til disse kan du tro. Minstemor fyller 1 år i april. Bestemor har strikket både ettårskjole og festbunad til 17. mai til henne. Hadde vært alle tiders å vinne en “blomsterpotte” med garn. Da blir det sokkestrikk – det kan jeg love.

    40. Nok en give-away,du er snill. Her blir det ikke hyttetur i år,vi koser oss hjemme. Har så mye snø igjen så vi får nyte den her hjemme. Skal kose meg med hekling til liten og stor.Ha en fin påske🧶🌷🌻🐣🐤🐥🐓🐔

    41. Men så fint godis till påsk. Det tackar man inte nej till.
      Vi ska fira påsk med sonen och hans familj, ska bli så roligt.
      Sedan ta det lugnt.
      Önskar dig en fin vecka
      Myrica

    42. Å så flotte gaver 🐣jeg skal besøke barn og barnebarn i påska 🐤ønsker deg en fin påske og håper på fint vær ☀️

    43. Hei
      Jeg skal ha en rolig og avslappende hjemmepåske, Det blir nok småturer i nærmiljøet og tid med familie og venner.
      Ønsker deg og dine en fin påske!

    44. God påske fra Trøndelag 🌞🐥 I år blir det jobbpåske på meg.👍 Er så heldig å arbeide innen helse,og vi koser oss masse når vi er sammen 😍 Har vært så heldig å ha strålende sol de siste dagene, og det håper vi fortsatt på 🌞🐣
      Pottene dine var kjempesøte, og igjen beundrer jeg tålmodigheten din 😅
      Ha en fin påske 🌞🐣

    45. Så koselig påskepakker du har laget 🐣 Vi skal kose oss hjemme i påsken. Ungdommene våre skal jobbe. Selv håper jeg på masse strikketid, trimturer med mannen og kosetid med hele familien. Det er ingen påske uten påskekrim; både på skjerm og på øret 😊 God påske 🐥💛🐥

    46. Så søte potter og glade fargar! 🔝
      Er på veg til hytta, vårlig og fint ved sjøen no!
      God påske! 🐣

    47. God påske🐣☀️
      Herlig med sokker i Opal, og de pottene du har malt er kjempesøte!

    48. Hei. Nydelige krukker du har malt. Og herlige små garnnøster.
      Jeg har påskeferie fram til neste helg. Da er det arbeidshelg.
      Har et nydelig vær om dagen, så jeg har tilbringet mange timer
      ute i solveggen på hytta med strikking. Helt supert!
      God påske til deg og dine! 🌞🐣

    49. Så koselige gaver 😍
      Her har jeg fått påskebesøk av svigerinne min, vi skal kose oss med strikking hele påska 😁

      God påske 🐣

    50. I går var eg på fest. Deltok på bursdagsfeiring. Det var veldig hyggeleg. Orka å sitte der så lenge som tre og ein halv time før eg måtte heim og legge meg. Ein solid rekord, har ikkje orka å vere mykje sosial etter kreftbehandling. Så dette lovar godt! Ønskjer deg ei flott påske ❤️

    51. Flotte nøster og potter. Nøstene hadde kommet godt med i mitt Dominoteppe. Det er mitt håndarbeide på hytta. Nå sitter jeg og koser meg med det. Her har vi utrolig masse snø. Ikke så begeistret for det, men det smelter litt hver dag så hvem vet. Kanskje blir terassen snøfri før vi reiser.
      god påske til deg og dine

    52. Blir sokker til å bli glad av😃🐣 Her blir det mye eksamen lesing og litt strikking når hjernen må slappe av. Litt kos og skitur prøver jeg og å få til. God påske 🐣🐣🐣🐣🐣

    53. Hei.
      Er nu på påsketur i Oslo sammen med barnebarn. Nydelig vær, glade unger og masse sol.
      Tirsdag drar vi til Kroatia for å få litt vår til kalde vinterkropper.
      God Påske til deg og dine.

    54. Ååååååå, så herlige farger! 😀 Påsken blir tilbragt på hytta, forhåpentligvis i strålende solskinn. Det blir strikking og skiturer om hverandre, planen er å gjøre ferdig Champagne Cardigan fra PetitKnit i en NYDELIG knallblå farge, perfekt til å slenge over seg en kjølig vår- eller sommerkveld. Så da passer det perfekt med noen nøster Opal til et “lite-prosjekt” etter påske <3 God påske til deg og dine!

    55. For noen lekre ‘blomster’ og blomsterpotter, jeg blir så glad av slike farger. 🥰

    56. Så fine Potter du har malt … Fine farger på garnet også farger er vitaminer for kropp og sjel. Jeg hadde fri i går og da tok vi turen over fjorden. Koste meg på Sandnes ullvare, Vikinggarn og HOY. Nå er det fullt opp litt i garnlageret 😃

      Ha en fin påske 🤩 Hilser nok innom for å se hva du koser deg med. Hører rykter om at været holder seg så vi får vel referat både fra turer og hobbyrommet 🥰

    57. Herlige farver…man blir rett og slett glad av å se disse! Her blir det påske i Gøteborg! Elsker denne byen, og reiser tilbake gang på gang! God påske til deg og dine!

    58. Her blir det heimepåske og forberedelser til lamming 😊🐑🐏
      God påske!

    59. Så søte de var! God påske! Her blir det hjemmepåske med strikketøy og kos.

    60. Stort sett hjemmepåske her. Studenten har kommet hjem og alle er enige om at det vi trenger nå, er å slappe av! En liten tur på påskebesøk til svigermor og samboer blir det – 2 1/2 time i bil hver vei får vi overleve, men bortsett fra det og et middagsbesøk på søndag skal tiden brukes til… ingenting. Og med “ingenting” mener jeg selvsagt håndarbeid *ler*.

      Ellers må jeg få med at jeg skulle ønske jeg hadde et snev av dine malerevner. De pottene med fugler på traff meg rett i hjertet! Dessverre har jeg, tross flere forsøk på å øve, ikke ett eneste gen i kroppen som passer med pensel og frihåndsmaling. Godt en kan strikke i stedet.

      God påske! Nyt den med dine og gjør akkurat det du vil.

    61. hei og god påske 🐣. vi koser oss på besøk hos barn og barnebarn på Stord og i Haugesund. Strikket er med 👍

    62. Syns det er koselig at jeg i en alder av 55 år endelig greide å strikke et par sokker helt selv,uten hjelp til hælen.Fant en oppskrift jeg skjønte og da var det jo enkelt.Husker at moren min ikke ville lære bort den hælen hun pleide å strikke fordi da fikk du en sånn klump under som var litt ubehagelig å gå på.Svigermor har vært snill og forsynt oss med “lodde”(Sandnesisk for ullstrømper,tror ikke det ordet blir brukt av den yngre generasjonen lengre) og hun lærte opp datteren min.Selv syns jeg det var kjekt å kunne strikke knestrømper til barnebarnet vårt.Nå vil jeg teste oppskriften din på ankelsokker.Fortsatt god påske 🐣🐥🌞

    63. Synes de pottene dine er så fine, skulle ønske jeg hadde klart å gjøre det samme med de jeg har stående. 😍 Det er nok for vanskelig for meg, men et par eller to med ankelsokker ville jeg nok ha klart å lage om jeg er heldig og får tilsendt påskekos til hjemmepåsken. 😊

Siste innlegg