Ut På Tur: Som en annen verden!

 

Jærlinjas nordligste punkte viste seg fra sin beste side i dag! Jo da, det blåste litt første stykke som er det ytterste på berget, men for å si det sånn: Opplever du en gang at det er vindstille her så tror eg jorda har stoppet *ler* Sola skinte og 15 gr hjalp på, det var bare friskt og godt 🙂 Verkene Ine eller eg har gått hele denne turen før, eg har gått mye på berget her ute, men ikkje helt rundt. I går satte eg meg skikkelig inn
i kartet på Ut`appen og da var det bare å gå.

 

 

 

 

Helt i starten ved Tungenes havn hadde svaneparet tatt seg en liten tur
og eg fikk ta et bilde av reiret når me gikk forbi 🙂 Ikkje lenge igjen nå!

 

 

 

 

Landskapet her ut…! Himmelen er sååå høy! Du må nesten ut dit selv for å få inntrykkene. Eg gjeng med gjess flakset av gårde når me kom trippende 🙂

Kjellen hadde fått klekket eggene sine og me fikk se de små
teste vingene sine, det var et fornøyelig syn ♥

 

 

 

 

Neste et månelandskap, mange “hull” – Så rart.

 

 

 

 

Her er me ytterst på Holmodden.

 

 

 

Me rundet Gunnarsskjera ved den hvite pila og står nå på Sandnestranda

 

 

 

Etter stranda var det bare en kjapp tur opp til veien, over veien,
forbi de søteste kalvene før me gikk over “landjorda” og kom….

 

 


…ned på fjordsiden, Randabergbukta Rett frem er moloen og ferjekaien i Merkjarvik 🙂
Denne sandstranden var eg en del på når eg var liten 🙂

 

 

 

Fra denne stranda vandret me ut igjen mot havgapet, rundet Galtasteine, over et par gjerdeklyvere og gjennom en del røys – Dette er en av de mest varierte turene eg har gått -. Skikkelig kjekk og flott!
Regner me at me må gå denne turen flere ganger!

 

 

 

Møtte på flere svaner og her svanemamma igang
med svømmetreninga for sine 3 søte små ♥

 

 

 

 

Blir nesten mer som en aktivitetstur enn gåtur dette,
Ahaa det er så godt!

 

 

 

Raskeste strekket på turen var fra 4 til 5 km, da var me opp til veien og over på tursti før me startet på berget hele veien tilbake til bilen. Men å få grønn tur på resten er bra! Enkelte steder faller det nok inn under krevende underlag 🙂 Me e så flinke atte, derfor tenker me å gå en tur i morgen også. Tenkte eg skulle foreslå å gå fra Risavika her i Tananger og bort til Solastrand – Eg bommet jo på den turen da eg gikk den...
Kan få rette opp i den da *ler*

Tenker eg skal nyte resten av dagen mens eg vasker til (Tur)klær 🙂
Trengs av og til det også.

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN LØRDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Nydelige bilder. Du bor på rett sted for å byte gåturer. Og jeg bor på rett sted for å handle billig på andre siden grensen.
      Nå er travle dager over for denne gang og det blir med tid til å følge med på det du legger ut. Vært innom og brålest flere innlegg på en gang, men tastet minimalt.
      Her har det heller ikke kommet sommervarme selv om det nesten daglig sies at nå- ja nå blir det varmt. Solen skinner, litt mindre vind i dag, men gradestokken bikker ikke 20 i solen. Har jo hatt nattefrost denne uken.
      Ønsker deg en flott helg.
      Klem fra LIv

    2. Nydelige bilder og et utrolig turterreng du har.Vi er heldig som får være med deg på tur.Ha en fin søndag 🌻🌻🌻🌻

Siste innlegg