Ut På Tur: Sverd i Fjell – Hafrsfjord

 

Mottoet må jo være at “tur er tur”, samme hvor lang. Var ganske optimistisk da eg kjørt til Hafsrfjord/Møllebukta i går…Planen var å gå ut til Håhammaren hvor eg var for ca 1 mnd siden….men hekkan det var kaldt! Indre del av fjorden var frossen og isen bråkte som et uvær og det var tunge snøskyer på vei. Eg var godt kledd, men eg følte eg fikk akutte frostskader i ansiktet *ler* Heldigvis er alt bedre enn ingenting og eg fikk da luftet meg.

 

 

 

 

Uansett så er det jo alltid verdt det når man står der ved de ruvende sverda! Eg husker dagen de ble avduket, det var stas! Etter hvert blir man jo vant til de når man kjøre forbi, men det må eg si: Er du i distriktet så bør du absolutt kjøre innom, det er noe “enormt” med det 🙂 Anbefaler å gjøre det på sommeren! Da åpner nemlig “Isbussen” som står der hele sesongen og de har verdens beste is!

Kjøp den en og sett deg ved sverda og nyt en solnedgang! MAGISK!

 

 

 

 

Det høyeste sverdet er ca 9 m

 

 

 

 

Etter nesten 1,5 km tok eg med meg frostskadene i ansiktet å kjørte hjem og da kom snøen! Nå i dag er verden igjen hvit.…sola skinner fra blå himmel så eg vurderer absolutt en tur! Det er jo torsdag og eg skulle ha vært på Byhaugkafétur, men eg var såååå trøtt da eg våknet at eg bare slumret alarmen en time extra…Frister å bare komme meg i turstøvlene å gå rundt her en plass. Får se om eg rekker det før snøen er tilbake, å ja…det er meldt snø fra ca kl 13 og utover dagen…Hvor er det me kan sende sånn kansellering av bestilling hen?
Eg bestilte jo snø til jul….men ikkje nå...!

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Hadde vært greit om man bare kunne trykke på en knapp og kansellere snøfall, ja 😀 Nydelige og majestetiske bilder! 🙂

    2. Staslige sverd. Tror jeg må lese meg opp litt.
      Kos deg med småturer, da går du ikke lei.
      Ønsker deg en fin dag. Liv

    3. Har vært på ferie i Stavanger ett par tre ganger, og kjørt forbi disse sverdene. Neste gang må vi kanskje bort å ta noen bilder og smake på isen.

Siste innlegg