Ut på Tur 12: Håhammeren/ Hafrsfjorden

 

Fordi Yr.no meldte opphold hele dagen bestemte eg meg for tur i dag – Vel, det regnet ganske godt da eg kjørte hjemmene fra… dryppet litt hele turen, men ikkje noe særlig å legge merke til.
Sola prøvde å komme gjennom, men den tapte i dag.

Eg kjørte til Møllebukta/ Sverd i stein og gikk utover Harfsfjordstien. Målet var bare ut til Håhammeren og tilbake, noe eg gjennomførte. Det egentlig målet er å gå fra Møllebukta til Hafrsfjord bru i Tananger. Som eg fortalte på Snapchat er det da greit å være 2 og 2 biler og ha en bil i hver ende, i allefall for min del.…Det strekket er på 9 km, dvs om eg er alene må eg jo gå 9 km tilbake også….Det blir en stund til før eg legger ut på så lange turer. Skal jo ut på langtur på tirsdag, eneste eg visste var at turen ville ta ca 4 t. Sendte en mld til turleder i dag og spurte hvor langt….11 km….Tja, vel…løypa er i kategori enkel og i det håper eg det ligger at den er realtivt flat haha Det blir også en matpakkepause så eg tipper me går i 2 t, 30 min pause og så 2 t – Det vil nok gå bra!

 

 

 

 

Her står eg på Håhammeren, rett frem ligger Tananger/Snøde hvor eg bor 🙂

 

 

 

 

Det luktet litt vår i skogen og eg kunne høre antydling til vårkvitter 🙂

 

 

 

 

Ups!
Madla Militærleir ligger rett opp i høgget 🙂

 

 

 


*SMIIIL*

 

 

 

 

Hengebru, lekkert design der langs fjellveggen

 

 

 

 

Ser du Sverdene? Ikkje lett

 

 

 

 

Da er det bedre å ta bilde fra stranden

 

 

 

Rød linje er hele turen.

 

 

 

Ble slettes ikkje den lengste turen, men det gjorde godt likevel 🙂 Poenget var å komme meg ut! Her ser du ruta eg gikk, hadde eg fortsatt rundt odden der hvor pilen starter og fortsatt til pilens slutt ville eg kommet til Tanangerbrua (Hafrsfjord bru). Km merke nr 2 er på Håhammaren hvor eg pekte ut til hvor eg bor,
Snøde er hjemme 🙂

 

 

 

 

Etter en god dusj var det digg med litt påfyll! Nå er resten av søndagen forbeholdt Hobbyrommet 🙂
Minner om PLUKK & MIX Salget her på bloggen, skal på posten med en del pakker i morgen
og salget varer ut i morgen pr nu 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg