Ut På Tur: Trives best i vannkanten

 

Når eg skal på tur og det er over 20 gr da må eg til sjøen, er veldig heldig og har i grunnen havet rundt over alt her ute 🙂 Parkerte ved Hålandsvannet, så turen startet i Viste/Hageby for min del i dag. Gikk ut til Kvernaviga og kom meg inn på turstien, den kan potensielt følge meg så langt eg vil sørover. I dag gikk eg til Kvernevik Grotte, ca 3 km før eg snudde altså – Du kan si det var godt og varmt i dag ja 🙂

 

 

 

 

Anbefaler selvfølgelig å gå av stien og gå lenger ned på berget, finnes ikkje noe bedre. Da går det både opp og ned, det gjelder å følge litt med hvis ikkje så ligger du plutselig langflat!

 

 

 

 

Gikk forbi Kvernevik Båtforening og brygger.
Var en del fiskeaktivitet ute på moloen 🙂

 

 

 

 

Brutt Lenke“, gikk ikkje opp i dag...var ganske folksomt, og da eg gikk returen kom mennene til det som sikkert var koner m/barn som allerede var der med griller og pikkpakk…Er det ikkje forbud lenger altså?

 

 

 

 

Selv om tare slettes ikkje er farlig hadde eg nok ikkje badet her…MEN, om du tar riva og lommelykten med nattestid kan du rake til deg en del krabbe! Jepp, det har eg vært med på mang en gang som liten.
Eg er født her i Kvernevik, men flyttet til Tasta da eg var 2 år.

 

 

 

 

På vei tilbake til parkeringen ved Hålandsvannet.
Ble en fin tur og ikkje minst var det herlig å komme seg ut igjen.

 

 

 

 

Vel hjemme ventet en lang og god dusj og selvfølgelig ren pysj! Søtpotet og poteter er i ovnen og i dag blir det den bakte varianter med masse digg opp i 🙂 Resten av kwellen tilbringes her på Hobbyrommet, har en del
å surre med og det er herlig å kjenne på at eg har god tid!

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Det er gull verdt å finne gleden ved å gå sånn på tur 🙂 Ikke alle finner den gleden, bare synes det er slitsomt. Jeg synes det er herlig! 🙂

      1. Det er helt nydelig! Det magiske er at eg glemmer fullstendig ut tiden – Det er ganske rart; Kommer tilbake til bilen, klikker av Gps`s og ser at eg f.eks har gått i nesten 4 t og forstår ingenting 🙂 Hadde eg fått beskjed om å gå i 4 t i januar som var hadde eg kapitulert før eg startet 🙂

    2. Enig med deg. Trives best med turer ved vannkanten. Savner tiden ved Mjøsa. Her har jeg fjorden, men Kyststien går ikke langs vannet.
      Flotte bilder fra turen. Takk for at du deler.
      Klem fra Liv

      1. Stien gikk ikkje nærmed vannet nok i dag så da ble det off-road tur på meg, liker meg aller best nede på berget 🙂 I morgen tenker eg det må bli en strandtur, er meldt 25 gr og da bør man være på stranda 🙂 Kos deg 🙂

Siste innlegg