Utestengt og Blokkert – Det er meg det!

 

Jadda, eg har klart det igjen! Sånn går det når eg påpeker andres feil, eller i bunn og grunn kan det jo kalles lovbrudd…! En ting er sikkert og det er at me skal aldri slutte å gjøre et forsøk, det er vel kun de feige som utestenger OG blokkerer? Easy fix, bort og vekk med problemet! Mulig dette er et bevis på at det er tilnærmet håpløst å banke Copyright og andre rettigheter inn i hodet på enkelte…sukk…Om eg gir meg? Never!

Ok, la meg gi deg litt info om saken (Det er jo om du gidder hehe) Eg postet DETTE INNLEGGET torsdag 1.desember. Kan jo like greit arrestere meg selv først, for JA, eg har brukt et bildet (det 3. i innlegget) uten å spør om lov, eller kreditert person som tok det. Grunn: Hadde eg kreditert eieren av bildet ville eg sannsynlig blitt “skutt” for å henge ut vedkomne, det ønsket eg ikkje ei heller var det vesentlig hvem sitt bildet det var da det var saken her som var viktig; Nemlig å kopiere andres arbeid for så å gi det bort til den som ville ha. Man har lov å kopiere andre arbeid og verk, enten det gjelder strikking, perling what ever så lenge man holder det for seg selv og ikkje deler/selger til andre. Den delen av problemet er greit i denne saken, men som sagt: Personen ga sitt eget sammensatte design bort til alle som ville ha – DA blir det altså et problem som eg da påpekte. (For å ha det sagt, det var langt flere enn 4 som ønsker PM med et tydeligere bilde slik at de kunne telle mønsteret)

Et noe større problem blir det når Admin i denne grupper deltar i “samtalen” og mener at det kun er MIN oppfatning av at dette er galt, hun mener nemlig at det ikkje er Anja Takacs sitt design siden det er en Nissekone i badekaret….! Hæ? Som sagt så er nissekonen Anja sin, det samme er badekaret. Eg spurte Anja Takacs selv og hun var jo selvfølgelig enig.

Etter hvert kommer så denne Admin med en uttalelse om saken i gruppe og avslutter liksom denne saken, ja for hun har selvfølgelig snakket med riktig myndighet (Hvem nå søren det er da?)

 

 


Altså! Hva du gir du meg? Ikkje bare kaller hun meg aggressiv, men hun informerer også om at man bare kan gå på Pinterest og søke opp de aktuelle designene og mikse de sammen selv….Okeeei.…Er det noe som har blitt mye snakket om, spesielt i perlegrupper er det å ikkje hente perlemotiv med Copyright fra Pinterest – NEI, man går direkte til designeren selv og kjøper motivet eller laster det nest gratis om desigeren gir det bort. At ukjente private tar bilder av perleriene sin og legger ut bildet på Pinterest kan ingen styre, men me som perler kan nå i det minste behandle designeren med respekt? Det er admin sin ser du….“Gå på Pinterest, hent hva du vil, gjør hva du vil” 

Noen dager senere, altså på lørdag kom det inn en melding på messenger til meg…
Dette er da fra hun som eier det 3.bildet i det første innlegget

 

 

 

 

Veeeel….meldinger i dette toneleiet får aldri svar fra meg...Ingen, bortsett fra de i gruppen det gjelder vet hvem hun er og det er fordi hun selv “krangler” i kommentarfeltet…

 

 

 

I dag plinget dette inn som et notification på FB…

 

 

 

“Samtalen” var noe lengre, bestående mest av monolog fra vedkomne før en 3.person kom inn å tagget Admin (Samme admin som nevnt over) og POFF så var eg utestengt og blokkert….Ergo har eg ikkje screenshot av resten av kranglemonologen…)

 

 

Å nei, det blir nok sikkert ikkje siste gang eg kommer til å gjøre tilsvarende, som designer av yrke vet eg hvor viktig rettigheter for eget arbeid er. Om dette blir sett på som et småskalaproblem
så vil eg ikkje si at Anja Takacs er det.

Nååå skal eg komme meg på kjøkkenet
fordi “Kokosmakronene” hyler på meg 🙂 

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

14 kommentarer
    1. jeg leser blogger av og til,en ting jeg har lagt merke til,du er smålig frekk,gjelder ikke bare dette..

      1. Synes du virkelig at det er frekt å påpeke at man ikke kan «stjele» andres design på denne måten? Det sier mer om deg enn om Vibbedille ihvertfall!

      2. Vibbedille er ALDRI frekk! Det er faktisk forskjell på å være frekk og å være tydelig!

    2. Jeg er med-admin i pågældende gruppe og når man stjæler andres arbejde og kalder det sit eget og lægger det på sin blog, så får man en advarsel.. Og når man stadig ikke fjerner det andre har lavet og kalder det sit eget, så ryger man ud på røv og albuer længere er den ikke og det er ikke til diskution uanset om du er enig eller ej.

      1. Så hun med nissedama i badekaret har blitt kastet på hue og ræva ut?
        Trodde det var Gro Vibeke, altså Vibbedille, som var blitt kastet ut fordi hun påpekte at andre stjal designet til Anja og utga det som sitt.

        1. Hun som perlet nissedama i badekaret skrev av designet opprinnelig var Anja Takacs sitt, men så gir hun det bort hvor eg påpeker i det kommentarfeltet at det var ikkje greit. Admin i gruppa sier det er greit fordi forskjellen var så store og Anja hadde ikkje puttet nissekona i badekaret. Forskjellen finnes ikkje, det er som å klippe 2 orginale bilder i 2 og byttet plass på delen, den som designet den vil uansett alltid ha retten på designet 😀

          1. Jeg skjønte deg Vibbedille. Men det virket som om Ann Betina ønsker å fremstille det som om det er du som stjeler Anja Takacs design og utgir det som ditt på bloggen din. Noe som jo ikke er tilfelle. Så kommentaren min var til Ann Betina.

            1. Ja eg forsto at du skrev til henne, men eg ville bare få frem at hun hadde sagt d var Anja sitt, likevel gir hun d bort 🙂 Det er nok kun eg som er utvist fra gruppa, pleier være sånn 😀

      2. Gjaldt dette meg siden eg er på røv og albuer ut?
        I så fall har eg aldri fått advarsel og ei heller har eg kalt noens arbeid som ikkje er mitt for mitt 😀

      3. AnnBetina, hvem er det du påstår stjeler andres arbeid???? Om det er vibbedille du mener , så er du en løgner!

Siste innlegg