Vakkert Design og Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anne Merete Fjeld-Varm Design

Elsker fasongen på sånn PonchoSweater! Smale ermer og vid kropp ♥ Når det på toppen av det hele består av så mye lekkert mønster, ja da….SUKK…Eg ble virkelig forelsket i denne. Se bare så ren og PEN den er i hvitt og blått! Oppskriften er så klart lagret under “MÅ-HA”, må som vanlig bare få unna gjort litt annet først. Det eg kan si med sikkerhet er at eg elsker garnet den er strikket med, nemligen TUMI fra Rauma. Har strikket en kjole til meg selv i det for noen år siden, ikkje bare er det knakende godt å strikke med, men det er superbehagelig å ha på seg.

 

Designet av Anne Merete Fjeld-Varm Design

Strikkefastheten på denne herligheten er 25 m på 10 cm, kan være smart med en prøvelapp. Husk bare at ved mønsterstrikk er det helt vanlig at strikkefastheten øker litt, så hvis du strammer trådene gå opp
i allefall et halvt nummer på strikkepinnen 🙂

 

 

PONCHO SWEATER WITH
MOUNTAIN ROSES

Bildene over
Str fra XS til XXL
Oversized

 

 

* * * *

 

Først av: Lov meg at du IKKJE ler!? *humrer* Vel, eg fikk det for meg at i dag skulle eg være ei skikkelig god husmor! Jepp, eg skulle bake kake! SJOKOLADEKAKE skulle eg servere gjengen i dag. Det er så mange år siden sist at eg husker ikkje hvilken kake en gang, men å bake er da som å sykle? Ja, ikkje sant! Fant nå oppskrifta, gjorde som eg alltid har gjord, der ser perfekt ut på vei inn i ovnen, like flott når eg tar den ut,
men med EN gang eg så mye som tok i den…

 


…det var akkurat som om den bare ramlet fullstendig fra hverandre i 1000 biter!! WHAT!? Hva skjedde liksom?? Jo mer eg prøvde å “lappe” den jo mer ramlet den fra hverandre! Kjøkkenbenken så ut som en slagmark av verste sort! Ali ble stående å bare se på kaka, ja eg måtte be han om å finne på noe annet! Det som er verre enn ei kake fra hell er når konditoren i heimen står å SER på! Hekkan heller!

Eg som virkelig skulle imponere i dag…sukk…fredag og greier…

Vel, nå står den her i stua (siden det er så varmt på kjøkken). Når den er HELT kald skal eg prøve å få på litt fyll! Eg har delt den i 2 og hatt fyll inni, alt annet har eg etter beste prøvd å limt fast med sjokoladekrem. Dette er det verste eg har vært bort i, men som alltid er eg jo optimist så eg er ganske sikker på at en halv boks med KakeSprinkles vil gjøre susen til slutt 🙂

 

 

 

HA EN SUPER
FREDAGSKWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. en flott genser ja,men akk så masse mønster :=) en gang det ble laget en bløtkake her i heimen skjedde det samme,men det ble også en av dei beste kakene og alt ble oppspist,vi kalte det for krasjkake ,skikkelig populær ble den,jeg er overbevist om att din sjokoladekake smaker himmelsk,det er det viktigste

Siste innlegg