Vakre Sokker – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Marianne Skjelstad

 

Ja ja ja, så er eg litt i sokkemodus da, eller strømpemodus høres egentlig mye bedre! Etter at eg strikket DISSE SOKKENE nylig har eg egentlig vært på jakt etter skjønne sokker strikket i Sterk…sukk…alle disse 3 parene er strikket i Sterk og eg er forelsket ♥ Fargene på bildet over her er jo så sarte og lekre!

 

 

VINTERHAGE SOKKER
Bildet over
Str Dame

 

 

 

 

Designet av Marianne Skjelstad

 

Åååå se på DE fargene da!! ♥

 

FORRESTEN SOKKER
Str Dame

 

 

 

Designet av Marianne Skjelstad

 

 

PÅSKEKOS SOKKER
Str Dame

 

 

* * * *

Midt i uka gitt og eg startet på Omega-3! haha Nevnte jo i går at eg hadde bedt om å få prøveresultatene fra legen hjem i postkassa? Etter en stund tikket det inn en SMS…Jaja, ble overhodet IKKJE så veldig klok, selv om eg absolutt skjønte hva som sto. Eg fikk kun tallene fra kolesterolprøve og eg vet eg har forhøyet Triglyserid, det har heller ikkje gått ned etter 7 mnd som røykfri og halvvering av sukkerinntaket (Det er faktisk ikkje så mye sukker eg spiser uansett). Nyrelegen min mente eg burde ta Omacor noe eg også har fått på resept, men den ble ikkje godkjent av Helfo fordi eg hadde for lave verdier. Verdien mine er uansett forhøyet noe som overhodet ikkje er bra. Det er da eg lurer på hvorfor vente til det blir helt steingale? Joda, eg kan betale det selv, men har ennå ikkje hentet de fordi det koster ca 1.000 pr 14.dag. Høres sikkert dødskjip ut, men fortsatt så betaler eg en del av den andre medisinen min (som helt klart burde vært dekket og har vært dekket tidligere…) og da snakker me fort noen 1.000 ektra pr mnd. Uansett, i går gikk eg gjennom disse resultatene og fant ut at eg skulle starte med Omega-3 og bare SE om det har noen innvirkning what so ever! F.o.m i går kuttet eg også absolutt ALT sukkeret i kaffien!
Er kun der eg bruker sukker!

Men, resultatene på stoffskiftet og de “hormonelle” prøvene fikk eg ikkje for de var innen for normal. Eg vet at selv om “Ting” er innenfor normal så trenger slettes ikkje ting være normal! Så pass kjenner eg min egen kropp så den gir eg meg ikkje på. Sendte en melding til legekontoret i går kveld og ba om å få tilsendt resultatene for eg vil se tallene siden eg tror det er på tide at eg setter meg inn i dette for me er alle veldig forskjellige i forhold til hva man reagerer på av resultater selv om det er “innenfor normal”. INGEN skal i allefall fortelle meg at ingenting skjer i kroppen min, ja, mulig noe av det er normalt i forhold til hvor eg er i livet, men eg vet at også at NOE kan gjøres. Lurer jo litt, hvis ALT er normalt, hvorfor er da kroppen så slitsom på en måte? Hmmm ikkje sant?

Jajaja, i dag må eg ut en tur, mor mi trenger påfyll fra apoteket og siden eg likevel skal hente Paracet til meg selv fikser eg det samtidig. Dessuten!!! VETTU KA?? Juhuuu nå er eg ferdig med raglanøkingen på den fargerike og deilige alpakka SkorsteinGenseren min og når eg setter meg ned i dag skal eg dele av for ermene!! Selv om eg har målt og regnet på strikkefastheten og i grunnen vet at den passer så er det alltid like spennende for å SE om den blir stor nok 🙂 Det skal også bli herlig å minke litt på maskeantallet! Når det er gjort skal eg feste en del tråder før eg fortsetter med fargeleken! Se bare her:

 


Dette er første gang eg har klart å strikke helt uten kontroll! Ingenting er planlagt, det er kun på måfå! Er litt herlig for det er ikkje behov for noe form for tankegang og det passer veldig fint disse dagene haha Eg tror, når eg har på meg denne når den er ferdig vil eg se ut som en vandrende blomstereng, ja om du myyyyser skikkelig med øynene *ler* Deilig og myk blir den garantert for her er det alpakka in the making sier eg bare! Digge di digg ♥

Før eg raller avgårde skal eg bare brette noen stativ med klær, litt irriterende når det ikkje er tørkevær ute for det går sååå mye fortere…Jada, regner i dag også!

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Lettere forvirret Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg