VÅR – Nå kan me strikke ute!

Foto: Vibbedille

 

I dag altså!! WOW for et vær! Når naboene mer eller mindre tømmer stua ut på terrassen eller plenen for å gjøre skikkelig rent inne, ja DA er det vår – om ikkje annet i lufta i allefall! Selv kjørte eg til butikken kun i genser og det var for første gang i år ikkje kaldt! Ali satt ute i et par timer å drakk kaffi og skravle med naboene så dette lover jo godt enn så lenge. Måtte det bare vare for så å bare bli bedre og bedre!!

 

Ja du! Ang de der frøene eg sikkert plantet “feil vei” så tror eg at eg har funnet ut hvorfor det er dårlig med spiring! Tok for meg alle de aktuelle frøposene og leste, de fleste av frøene skulle plantes ca 0,2 cm under jorda!! Kremt….eg plantet de betydelig dyper enn det…så i dag plantet eg noen nye frø i hver potte så vidt under jorda 🙂 Spørs om eg ikkje ender med utsalg fra terrassen haha

 

Anyway! Hva strikker og hekler man ute i det fri?? Eg elsker faktisk å hekle når eg er ute, såååå mye mindre masker å forholde seg til + at et hekletøy kan du bare slippe og springe om nødvendig uten at det blir
et problem å plukke opp igjen.

 

Da faller det seg helt naturlig at eg frister deg med noen av min favoritter! Napp til deg oppskrifter og lag deg en skikkelig sommerkurv som kan stå i gangen og alltid være klar for en piknick eller annet hyggelig.

 

Foto: Vibbedille

 

Lappene over her skaper fortsatt litt hodebry for meg! Eg liker det sååå godt, men stadig vekk sklir det bare lengre og lengre bak i kø`en…Har GANSKE så mange lapper ferdig til montering og eg burde absolutt gjort noe!
Nydelig hekletøy til en dag på stranda. Hekler det faktisk i Holst Supersoft på nål nr 2. Delikat!

Oppskriften på disse lappene finner du i DENNE BLOGGEN

 

Designet av Amanda Perkins

 

Ååå disse stjernene har eg hatt lyst på mer enn EN gang, men hva skal eg bruke de til liksom?? Tja, eg trenger for så vidt ingen grunn, men likevel. Ser jo for meg at de faktisk kan pynte opp litt over alt! F.eks et barnerom? Eller hva med på terrassen eller i sommerstua? Ja når du henger opp litt lykter rundt om kring, sleng opp noen
stjerner i tillegg 🙂 Litt sånn, Hmm, bohemaktig og fargeglad stil 🙂 

 

 

WIGGLYTUFF`s CROCHET STARS MOBILE

 

 

 

Designet av Amanda Perkins

Dette pleddet passer jo også helt suverent på terrassen eller hvor enn du måtte oppholde deg på fine sommerdager og kvelder. Blir jo rett og slett bare i et strålende humør 🙂

 

WINDMILLS BLANKET

 

 

 

* * * *

Ok, da er eg snart klar for take off igjen! DibHassan skal på trening, men først skal me ut til No Smoke og shoppe for neste måned 🙂 OG SÅÅÅ tenkte eg at Dib skulle få kjøre fra der til trening!! Satser på at det går helt flott! Jo da eg er litt nervøs, men det går jo greit! Bare det ikkje er for mye trafikk så det får eg ta en vurdering på når me er ute på veien. Krysser fingrene 🙂

Eller så har eg hatt det litt hektisk siden i formiddag, men av den gode sorten da! Dere er jo bare helt herlige for eg skal ikkje legge skjul på at det var med en litt nervøs mage at eg publiserte det Forrige Innlegget!! Jammen godt at ganske så mangen har hatt lyst å sagt mye av det samme for da er eg ikkje alene om å føle på dette! Mangen av dere skriver at dere ikkje tørr legge ut bilder av det dere strikker på en Strikkegruppe og sånn skal det ikkje være!! Man skal jo med glede kunne vise det man strikker på uten å være redd for å latterliggjort! Føler du på lsike følelser er du hjertelig velkommen til gruppa eg startet i 2017: Koselig Strikking For Alle.
Er du ikkje medlem så bli det nå!

Siden det ikkje er tid for middag her i heimen før i kwell når begge ungen kommer far trening må eg neste stikke nå! Skal smøre en matpakke som Dib kan spise på veien. Han og en kamerat sitter akkurat på rommet å øver til prøve i morgen så det er noe i hver en sving her i dag! Men me får skravles senere 🙂

 

 

 

 

KOS DEG
OG TUSEN TAKK!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Lettet Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg