Virkelig flott Struktur – Strikkeoppskrifter

Designet av Rastus Hsu

 

Siden sommeren lar vente på seg kan me like gjerne bare begynne å strikke noen gode sjal til høsten, eller kanskje me allerede kan bruke det i nærmeste fremtid?? Har allerede lest en blogger som kan melde om snø!?!? SAY WHAT!?? Så galt er det ikkje her i vest, men været frister slettes ikkje til å plante ute…ikkje helt ennå…

Ok, sjal ja…det er noe eg liker å strikke, Lacesjal er jo en drøm å strikke! Masse mønster i form av hull, men eg liker også disse sjalene her. WOW! Skikkelig flotte og det er helt klart et bevis på at man trenger ikkje mange farger for å få flotte mønstrete sjal! Likte veldig godt det over her, du vet;
Ei rille her og ei riller det blir mange riller det!

 

 

 

Designet av Rastus Hsu

 

Se på det da!?? ⇑ Utrolig flott!
Måtte jo lese meg litt opp på denne for meg ukjente designere; Rastus Hsu. Så spennende! Han er fra Taiwan, oppvokst med en mor som hadde garnbutikk, han strikket som liten, men det var ikkje før for noen år siden han virkelig satte fart på strikkepinnene. Han har flere go`biter på Ravelry Profilen sin 🙂
Garantert verdt å følge med på – Eg liker stilen!

 

LINEAR SHAWL
Bildet over
Str 200 cm X 88 cm

 

 

 

 

Designet av Rastus Hsu

 

Nok et nydelig sjal! Masse mønster, en farger og en haug med riller! Åååå eg blir nok å snappe til meg begge 2! O`la la! Eg vil tro at etter Tananger Dagene blir det nok mer tid til strikking og er det noe eg virkelig trenger så er det et nytt sjal! Eg ga vekk mange av de ubrukte strikkesjalene mine til Kirkens Bymisjon i fjor ♥

 

RAINGELT
Str 155 cm X 84 cm

 

 

 

Designet av Rastus Hsu

 

Måtte bare ta med denne fra samme designer, veldig fint laget syns eg!! Minner meg om fiskehatten far min brukte da eg var liten 🙂 En annen ting eg fant fasinerende var garnet; Papirgarn?? Er det de samme som de “bast”nøstene me får kjøpt på hobbybutikker? Eller ikkje samme, men kanskje det kan minne om det? De som me kan bruke til å knyte sløyfer på glass f.eks?  Tok et Googlesøk og fant DETTE, mer tilgjengelig det og er nok noenlunde det samme. Hadde vært gøy å prøvd – Kanskje eg rett og slett MÅ HA en hatt?

 

EDISON BUCKET HAT
En størrelse

 

 

* * * *

 

 

 

Oj! I dag forsov eg meg! haha Jaja kun til min egen alarm, skal ikkje ut på noe, men eg styrer alltid leggetid etter det å stå opp kl 9. Dvs det seneste eg kan legge meg er 02:30 for da får eg min. 6,5 t søvn og det går fint. Sover eg mindre blir eg et vrak og må sove en time eller 2 i løpet av dagen, sover eg mye mer enn 6,5 blir eg bare litt sånn sløv…I dag har eg sovet 8 t og 20 min….Litt lenge, men men det er jo søndag 😉 Planer om å bruke dagen godt for i morgen er det mandag og som me vet så fyyyker ukedagene! Skal til frisøren i morgen, det er ikkje før kl 15 og det var litt herlig for da tar eg en rolig dag hjemme først. Andre planer for uka som eg vet nå er at eg skal tilbake til Grønnestad (<–frisøren min) på fredag for å bli sminket 🙂 Fikk spørsmål om eg ville bli med og sa ja, det er jo gøy! Torsdag er jo som kjent mor mi sin dag og i helga skal eg henge med Amira siden Eirik skal på fisketur 🙂 Det blir KOS! Da tar eg med strikkepinnene og satser på at Alex (<—Kattunge 6 mnd som trives best med å henge i gardinene!) gir meg fred til å strikke *ler*

Vel vel, da er det bare å slenge pålegg på et par riskaker og vandre inn på Hobbyrommet! Gleder meg faktisk
til å få pakket ned alt eg skal ha med på TD for nå begynenr det å bli litt kaos der inne!!

 

 

 

LAG DEG EN
GOD SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg