Vis meg hvor du bor – Ut på tur

 

Er ikke alltid nødvendig å kjøre langt av sted for å gå tur, kan fint gå fra egen dør – Slik eg gjorde i dag.
Eg stortrives her hvor me bor, eneste minuset er at veien fra oss og ned til der det er koselig å gå er sååå kjedelig *ler* Å gå på sykkelsti langs hovedveien er ikke noe særlig…Eg kan gå andre veien om eg vil, for me har Hafrsfjorden rett ned på andre siden. Har aldri går langs fjorden på denne siden, er ikke tilrettelagt på noen måten så da blir å balansere seg gjennom fjæra kan du si. Eg drømme om tursti der slik som det er på andre siden og sååå kunne eg tenkte meg ei gangbru over fjorden….DET hadde vært noe det!! Er lov å drømme, ikke det? Kanskje et forslag eg bør sende til kommunen!??

 

 

 

 

 

Her oppe på Snøde hvor me bor er det mye bygging, det har det vært ei stund nå.
Ganske mange enheter som er ferdig og folk har for lengst flyttet inn, blir som en egen liten landsby dette her – Eg liker det 🙂

 

 

 

 

Her skal det komme enda flere lavblokker/terrasseblokker – Eg er litt usikker der,
men det blir til slutt ganske mange boenheter. Blir sikkert fint, men akkurat nå er det litt trasig,
men spennende å ta en tur forbi en ny og ned 🙂

 

 

 

 

Når eg har gått ca 1,5 km kan eg gå undergrunnen og komme meg inn og opp på Tananger Ring –
Mye koseligere! Roligere vei og mange fine hager på vei ned til “sentrum” 🙂

 

 

 

 

I dag svingte eg over gata i sentrum og gikk opp Estebakken, gjennom Esterveien og ned “grusbakken” til havna – Det er som å komme til Sørlandet!! Idyllisk, fint og sååå koselig!

 

 

 

 

 

Veldig fint å gå langs Melingsida 🙂

 

 

 

 

Hu Torborg ligger å vagger 😀

 

 

 

 

Kystkulturen – Her er det åpent hver søndag.

 

 

 

 

Eg gikk med sekk i dag – Virkelig på tide å teste den der ryggen, eller ribbeina mine! Tok en handlerunde på Kiwi, fylte en dagsturtur sekk (20l), blir tungt med store juicekartonger og glassflasker med oljer, men det gikk så fint atte! Dvs at nå er eg klar for tur m/sekk i fjellheimen 🙂 Svingte innom MesterGrønn og kjøpte en bukett roser, var innom graven og pyntet litt. Ser du husene her? De er like fine og har stått siden før jul –
Trenger bare en liten vask etter alt uværet 🙂

 

 

 

 

Se det ja; Ble en fin tur dette 🙂 Om eg stikker ut på tur i morgen avhenger av været tenker eg, men på onsdag er det ny topptur med søs 🙂 Hun er tilbake fra Italiatur så eg fyker inn på hytta hennes
og så finne me oss en topp. Det blir gøy!

Har akkurat spist en herlig middagssalat, sprayet litt ute på lilledoen
og nå blir det avslapping her på Hobbyrommet 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Hvorfor ikke sende inn forslaget til kommunen? Du har jo gode argumenter i innlegget her. Nydelig revebjelle 🥰🐰 klem

Siste innlegg