Votter du MÅ strikke! -Norske Oppskrifter

Designet Ann Myhre/ Pinneguri

 

Uten å lyve kan eg jo si at dette er de BESTE vottene eg har hatt på meg!! Jepp! Eg har strikket flere par faktisk og mitt første og kuleste par kan du ser HER! Siden eg vet at eg kommer til å ha en del garn til overs på genseren eg holder på med har eg planer om et par votter og et skjerf! Da må eg ha meg et par til av disse 🙂
De strikkes slettes ikkje helt som “vanlige” votter, disse er mye mer gøy å strikke, ja bare prøv
og du skjønner fort hva eg mener! ANBEFALES!

 

 

BÅREVOTTENE
Bildet over
Str Dame Medium

 

 

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

 

Disset poppet opp i feed`n min i går og det er absolutt et par eg også vil ha! Siden genseren eg strikker på har 4 mønsterfarger skal det ikkje stå på garnrestene kan du si! Eg trenger garantert kun max 2 m av hver farge så da er det nok til votter også 🙂 Da må dette bli det andre paret eg skal strikke. Greit at eg kan gå god for Pinneguri sine votter øverst her, men eg har strikket mye av Bittami sine design og de oppskriftene VET eg er gode og da vil eg tro at disse votten ikkje er noe annet enn akkurat det! Vettu ka? Om noen hadde strikket disse og gitt de til meg
i gave hadde eg dånt! Så ja, det er en vakker Julegave så sett i gang!

 

 

JOAN VOTTER
Str Medium Dame og Herre

 

Se her vettu! Dette er 2 FLOTTE designere som me kan kose oss med! 2 flotte damer som deler raust av sin kunnskap og strikkeglede! Fy søren me er heldige!! Ta var på de slik at me kan ha gleden av de i mange flere år og mye mer av alt det flotte de designer ♥

 

 

* * * *

Åååå vettu ka?? Eg nyter dagene akkurat nå; Gradene synker og det blir kaldere OG kaldere, eg lyver ikkje, men det var litt crispylyder av dyna da eg la meg i natt! -1 gr og det glitret på terrassen OG i vinduskarmen da eg lukket soveromsvinduet! *ler* Det er faktisk det eneste som kan kverke det verste av hetetoktene!! De siste nettene har eg ikkje våknet en eneste gang, ei heller har eg måtte snudd på dyna! Ahaa kulde kom til MOI! ♥

Utover det kjennes det ut som at det kan bli varmt inne i dag, sola skinner og siden den er lav hjelper det dårlig med markiser, den sniker seg inn rett under! Jaja, ned med persienner og trekk for lameller så går det nok greit, det positive er jo at klevasken tørker fort. Skal brette 2 smekkfulle stativ etterpå og henge opp en maskin med håndklær. Da er det så og si tomt på vaskerommet 🙂 Utover det så MÅ eg strikke, eg må prioritere det for nå er halsen ferdig! JuHuuu Skal bli gøy å skli nedover skuldrene og komme i gang med mønster og farger 🙂 Det er som rosina i pølsa vettu før eg igjen går over til ensfarget Dramaserie strikk! Gjenstår bare å finne den perfekte serien 🙂 Har du et stalltips på GOD strikkeserie?

 

 

 

LAG DEG EN
HERLIG DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg