WOW! For et sjal ~ Strikkeoppskrift

Designet av Inese Sang

 

Lenge siden eg har strikket et flott sjal, men dette trigget mine sjalpinner….! LItt utenom mye av det eg har sett
og absolutt helt lekkert! Det er gøy å strikke sjal og eg burde faktisk gjøre det bare av den grunn! Har strikket et hav av sjal, men har ikkje halvparten selv en gang 🙂 Er jo måte på hvor mange man trenger…Eller…er det det?

 

 

 

Designet av Inese Sang

 

Eg liker sjal som kan surres rundt, lacesjal i tynn alpakka o.l er det aller beste syns nå eg. Lace er skikkelig kjekt
å strikke, man må følge litt med kan du – Eg kunne sitte å telle ut hele pinnen; 1, 2, 3 – Hopp (En Yo, altså)…1, 2, 3….På langt nært veldig sosial når eg strikke sjal kan du si…Dette virker mer som et sosialt sjal enn når du f.eks har 500 m i lacemønster på pinnen *ler* Anyway: Sjal ER gøy, sånn er det bare! 🙂

 

SMILGA
Bildene over
One Size

 

 

 

* * * *

 

 

 

HELG! Hva skal du i helga da? Her er det meldt sånn “så som så” vær og eg har søren meg et halvveis låst kne…ER DET MULIG!?? Det skjer fra tid til annen så intet fuzz egentlig, derfor håper eg på skikkelig drittvær hele helga sånn at eg kan få “knekke” det opp igjen! Er nok bare en liten bruskbit som har kjilt seg…*Veldig ubeleielig*

Uansett, ut på handel må me, skal bla ut til IMS å handle grønnsaker. Sånn utover det ble eg helt ferdig med et strikkeprosjekt i går kwell – det må eg jo flashe senere 🙂 Trenger du tips til noe som var knallgodt kan du jo plukke meg deg gårsdagens middag 🙂 Blir rester på meg i dag O`la la!

 

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. smilgasjalet er kjempemorsomt og lekkert! – Men : jeg har aldri strikket etter engelsk mønster før…. Er det komplisert? Jeg er ikke veldig erfaren….

    2. Artig og spesielt sjal. Har strikket et hav med sjal men de forsvinner fort ut. Og som deg blir det ofte den typen som er usosialt å strikke. Men de blir jo lekre da.
      Låst kne er ikke greit. Men som du sier, det går seg til på en uke +++. Hompet på krykker her for et par uker siden. Kjedelig når man bor over to plan.
      Her klaffet det dårlig med snø i dag. Og vi som har hatt så lite av det. Skal på hytta og gjøre oss kvitt noen møbler som noen kommer og henter. Spent på veien frem til hytteveggen.
      Blir en tur til UMS for påfyll av grønnsaker her også. Kjekt å stikke innom når jeg først må ut.
      Ønsker deg god bedring og en fortsatt fin dag.
      Klem fra Liv

Siste innlegg