Yndig og Søt SommerStrikk

Designet av Trine Bertelsen

 

Trenger du noe lett og lekkert til å bruke når sommeren bestemmer seg for å bli? Tror dette er noe av det yndigste eg har sett, på lenge! Garn som er brukt finner du HER HER og HER 🙂 Alt etter om du vil strikke den i deilig tynn ull, en blanding av ull/bomull eller kanskje ren bomull? 🙂 Uanset hva du måtte velge av de 3 så får du et garn som er helt herlig 🙂 Å ja, eg har klappekosekjent på garnet og det er….HERLIG ♥

 

 

 

Designet av Trine Bertelsen

 

Sååå søt! ♥

 

MARIANNES CARDIGAN
Bildene over
Fra 77 cm til 110 cm i overvidde
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Fant en annen topp også, ikkje fult såå søt, men mer i min gate! Liker jo godt V-Hals +
at denne var noe rausere på måla 🙂 Strikkes forøvrig Top/Down 🙂

 

FABLE
Fra 92 cm til 165 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

I dag våkna eg rett rundt kl 07:00, tidlig ja, men eg kravlet jo ganske tidlig til sengs i går og da! Eg lå helt stille da eg våknet og prøvde å kjenne på kroppen, var jo litt spent om ville være helt stiv og støl etter mitt ublide Møte Med Parketten i går!! For å si det sånn; Det var et eventyr av et marakkel å komme seg OPP i senga i går! Siden soverommet vårt er smalt (ja nokså 2,10 m, akkurat nok til ei diger Continetal må eg kravle opp i fra fotenden!) Vel, det å kravle på knærene var slettes ikkje noe som funkent så det ble å oke meg opp i på rompa *ler av meg selv*. Uten at eg beveget meg kjente eg veldig godt venstre kne, det høyre noe bedre, men de 2 fingrene som kom i klem mellom kneet og gulvet i går, ja nei de har det ikkje godt, ellers? Vel, egentlig bare generelt mørbanka for å si det sånn. Knærene er blå og det ser ut for at eg har doble kneskåler uten å overdrive….Rett og slett!
Det går fint å gå da selv om eg føler meg som ei vaggende ku som straks skal føde 🙂

Uansett!! Ser ut for at eg må svippe ned på Rema en kjapp tur i dag også 🙂 Amira har lyst å lage Pavlova til søndag og eg fikk oversendt en noe lang handleliste, men siden eg er ei rimelig oppegående husmor (alt er relativt her da!) har eg jo det meste på stell i matskapene så det eneste som trengs er en pakke Maizena, Jordbær
og Bringebær. Eg har jo galant innlemmet blåbær i kostholdet mitt og det står bøttevis i kjøleskapet
(Det er jo nesten som SNOP jo!!!) I følge oppskriften skal denne Pavlovaen pyntes med Sitronmelisse!? Er dette noe man virkelig SPISER? Hmm eg pleier å bruke det i en kopp te når det passer sånn, for er ikkje det litt sånn “hark deg ihjel” å spise? Vel vel, eg vil jo si at alle de bærene som skal på er mer enn pynt nok 🙂 Ikkje det? Gleder meg til dette for selv om eg nå begynner å “trekke” på åra har eg ALDRI laget en Pavlova! NOP!
For mye krem for meg, men eg vet det er fantastisk godt for eg har smakt ♥

Men nå? Vel pga av mitt svalstup i går fikk eg ikkje bretta klær, så ja, eg har et LASS (dvs omtrent hele skapet til Dib) hengende på stativer her i stua (Du, vet…det har regnet en del de siste dagen så utetørking har utgått!)

Ok, mørbanket eller ei….

 

 

HA EN FORBANNA FLOTT
FREDAG DA!

 

 

 

Go`klem fra ei vaggende Vibbedille 🙂
Stolt røykfri i 518 dager!! Sååå herlig!

3 kommentarer
      1. Ja kanten er heklet 🙂 Eg ser absolutt at den kan få et helt annet og stilig uttrykk om det f.eks brukes 2 sterke farger opp mot en annen. Da blir den alt annet enn sukkersøt, og hvem takker vel nei til en liten fargeeksplosjon!? 🙂

Siste innlegg