YOKE – Hvor mange har du strikket?

Designet av Kim Firth

Oj Oj kan tro eg har ganske mange Yoke`er på samvittigheten! Det er jo det gøyeste av ALT på en genser og når eg i tillegg starter opp er jo det det først som strikkes. Så ja, når eg da er ferdig med alt mønsteret har det lett for
å dabbe av *smiler* Ikkje alltid, men eg har noen Yoke`er liggende inne på garnrommet som sårt trenger både en
og 2 ermer, noen trenger også en bol…*må ta meg sammen*

Eg har lett for å lagre en genser med lekker Yoke over en lav sko, eg har lister lange som år og planen er selvfølgelig å strikke alle sammen! Noe eg syns er ganske rart er at om eg strikker en slik genser top-down så ligger den helt supert på overkroppen, strikker eg den andre veien blir hele det partiet over brystet/skuldrene kjempe merkelig + at halsen ALLTID blir en høy rar ting! Ja, halsen står som regel rett opp, men strikker eg top-down ligger halsen kjempefint! Begge veier kan ha samme masketall, men det ser ut som alt bare er feil! Wiola Kofta mi er et prakteksempel på dette problemet! Eg strikket den jo nedene fra som i følge oppskriften og den ble bare så rar. Passer under ermene og ned, men hele Yoke`en ble stor og halsen diger. Eg rakk opp, snudde oppskrifta og den ble super! Jaja, har i grunnen sluttet å dvele over dette og strikket
alt top-down nå og garantert i all fremtid 🙂

 

 

Fant 2 flotte til nå og de stiller seg galant inn i rekke over “MÅ HA”!!

Designet av Kim Firth

 

Så lekker ♥

 

ALICE IN BLOOM
Bildene Over
Opp til 136,5 cm i overvidde

 

 

 

Designet av Kim Firth

 

MÅ HA! ♥

 

BLYTHE`s SPIRIT
Opp til 135 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

I natt ass….SÅ IRRITERT! *ler* Gikk å la meg sånn 2 kvart over 2, vanligvis sovner eg ganske så kjapt, men ikkje
i natt…Dib satt å Gamet/Skravlet da eg la meg og vanligvis gjør ikkje det meg noe, eg trekker bare dyna over hodet, men i natt!? Åååå eg fikk ikkje sove. Han snakket ikkje særlig høyt, men han er snart mann og har en ganske dyp stemme som bærer godt gjennom den tynne lettveggen inn til soverommet vårt. Selvfølgelig ba eg han om å dempe volumet, men hørte det likevel. Dessuten begynte også Milo (<—Katten altså!) å mase! Eg kunne ikkje helt lokalisere om han var ute eller inne så eg sendte Dib en melding (Hehe jadda, fra senga!) Milo var visst veldig usikker på om han ville ut eller inn, men han ble da stående utenfor vårt vindu å sutre…Da er det sånn “PING” i hodet for eg blir ganske kraftig irritert om eg ikkje får sove når eg MÅ sove! Eg surrer dyna rundt meg, sto opp og gikk inn på Amira sitt rom! HALLELUJA så deilig! Dam stille og eg sovnet kladask sånn rett før halv 4! Jau jau tia flyr fort på natta! HELDIGVIS hadde eg trykke PÅ ukealarmen på mobilen da eg la meg og ikkje helgealarmen MoHaaa Ergo fikk eg for en gang skyld sove helt til eg våknet av meg selv. Vanligvis så er det Ali sin Zzznorking som skremmer meg ut av dynene kjempe tidlig! Hadde vært krise om eg ble vekket f.eks halv 7 i dag!

Ååå men før hele dette NattShowet satt eg virkelig å bare NØT Unicorn-Prosjektet mitt som eg la opp til i går kwell ♥ Har ikkje kommet særlig langt for når eg nyter maskene, ja da går det treeegt kan du si! Ååå så deilig! Så ja, det er planen min i dag! MEN, eg skal også lage middag!! Indisk så dan og eg er ganske spent for eg har aldri laget det før, men det smaker godt! Fikk jo en smakprøve på Kiwi forrige fredag, ble solgt og kjøpte det eg trengte av glass haha Jepp, dette er sånn easy peasy middag, men det er da lov 🙂

Anyway, trenger fortsatt litt mer kaffi + eg oppdaget at eg muligens har litt lite Juice til damperen min så kanskje eg bare MÅ en tur til NoSmoke!?! Hmm var liksom ikkje helt planen i dag da, men men får sjå 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
BEHAGELIG FIN LØRDAG

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
100 % Røykfri i 210 dager! *Stolt*

3 kommentarer
    1. Gøy med litt strikke-inspo.
      Jeg også foretrekker top-down, men det handler mer om at det er litt mer spennende i begynnelsen, så man kommer fort godt i gang 😀

    2. Top down på flerfarget mønster bruker jeg aldri – synes tvinnen på strikketøyet ikke blir bra den veien, så snur alltid mønster, som jeg aldri uansett følger slavisk, men etter mottakers mål. Blonde/hullmønster strikker jeg alltid uansett ovenifra, fordi det er riktig, og blir mye finere den veien – igjen pga “tvinnen” på strikketøyet. Rundfelling har jeg, til meg selv, gått bort ifra for mange år siden, raglan er det som passer meg, uavhengig av om jeg begynner øverst eller nederst på et strikketøy.Strikker jo alltid for at et plagg skal “sitte” og bruker skreddermål hele veien, hvis ikke kunne jeg jo egentlig bare kjøpt meg et plagg 😊

    3. Strikker alltid et plagg helt ferdig, forresten, så vi er jo alle forskjellig der 😀 Hvis det ikke strikkes helt ferdig blir det gjerne liggende – over lang tid – og aktualiteteten for å strikke videre er lik null – stor forskjell hva som er på pinnene og et ferdig plagg.

Siste innlegg