1 Lapp, mange muligheter – Gratis Oppskrift

Designet av Abbeymade

 

Dette kan bli ganske så stilig! 1 lapp, ja det er det du trenger. Hmm, tenker du kanskje? Vanligvis når me hekler et lappeteppe så bruker man jo bare “en lapp” – Ja jo, men da spiller man ofte på farger for å lage forskjellige lapper, ikkje sant? Eg ser jo for meg med denne lappen, ja så får du faktisk nesten uante muligheter! Her kan du ved
å snu på lappene og sy de Hver sin vei? Samme vei? lage diverse mønster på teppet 🙂 Fiskebensmønster? Stjerner? Snu og vri akkurat som du vil, dette kan bli tøft, virkelig tøft!

 

 

 

Designet av Abbeymade

 

En lapp blir ca 30 cm X 30 cm og det er brukt heklenål nr 7 sammen med tilsvarende garn. Dette vil jo si at du trenger slettes ikkje så mange lapper for å få et stort teppe, det kan jo være et +. På den andre siden kan du bruke både tynnere nål og garn, der med får du mange flere lapper, og enda flere mønster kan du lage 🙂
Dette er tunisisk hekling/Mosaic teknikk 🙂 

 

OFFSET T SQUARE
Bildene over
30 cm X 30 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Endelig er det fredag og FOR ei uke! Ja det har på mange måter vært litt av ei uke! Mange endring, mye som har skjedd, ja på flere enn ett område har eg slettes ikkje landet ennå, men ukas ALLER største begivenhet er absolutt DETTE! Ååå det er så nydelig og eg kjenner på en herlig indre ro, om du skjønner? Litt magisk også,
når eg tenker meg om ♥ Ja vettu? Eg kjenner på en ny type LYKKE tror eg?

Det flotte været me har ser ut for å bare vare og vare *bank i bordet*. Som seg hør og bør blir det jo handling i dag da vettu, både for oss og mor mi. Sendte en melding til bonden vår i går å spurte om han hadde egg, noe han hadde, så da må eg opp dit! Han har forresten allerede for over ei uke siden plantet årets tomater
så om ikkje så lenge….Mmmm knask knask 🙂

Det eneste eg ser frem til akkurat nå er når eg senere i dag kan innta dusjen og ta på en deilig kosedress, pakke meg i et teppe og elegant skli ned i go`stolen! Å ja, eg er sliten….sååå sliten, men litt på en god måte! Ut over det så er den største planen for helga å få plantet litt i de der minidrivhusene 🙂 Har aldri plantet så tidlig så hvis eg skal “forkultivere” så må eg jo gjøre det nå! Ikkje det?

Men du? Det er fredag og senere blir det trekning vettu! 2 materialpakker på mine egendesigna kyllinger skal gis bort Woop Woop! Du finner GiveAway`n HER INNE, så har du lyst: Bli med!! Ahaa eg lover deg tidenes kuleste Påskekylling, en totalt objektiv mening – Så klart!

Bare en liten ting til; Eg syns det tok seg bra ut med ei Satirisk Kjerring i toppen så sveip innom HER også,
etter det kan du lage deg ei…

 

 

HERLIGE HELG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg