10 Topper og 7 Nuter fullført! *STOLT*

 

Jadda jadda, eg trodde som sagt tidligere at storesøs var løyen da hun sa i februar at hun skulle få meg opp på alle 10 toppene i år!!! Det var nesten så eg trodde at hun ikkje hadde fått med seg hvordan eg sleit og kravla opp skråningene på Byhaugturene….Puls på nesten 180 og uten mulighet for å snakke!!

Vel…Her står eg da, 6 mnd etter på og har ikkje bare fullført 10 topper, men har plukket med meg de 7 Nutene også + en del av de andre toppene så totalt har det blitt….21 topper og snart har også Ine og eg fullført 100 km fra Tungenes til Ogna 🙂 + alle de andre turene. Kan jo f.eks nevne at tiden rundt Store Stokkavann har gått fra 2 t og ned til 1t og 30 min 🙂 (Det er 8,6 km rundt) – Det er Litt av et halvår!

Litt andre tall som er gøy å nevne (skryte litt da vettu, er lov noen ganger det også) Ned 17 kg og har gått fra 34,6 (Fedme) til 28,7 (Overvekt). Eg KJENNER at eg er mye lettere for eg syns mange ganger det går som en lek når det går opp opp og opp, kjenner at eg elsker å gå opp – Det er nesten så det bruser i kroppen når eg kommer opp på toppen! Magisk følelse! Minnes den første toppturen i april….det var et slit,
låra ristet og eg kunne ane blodsmak i munnen.

 

 

 

 

Å ja, det ER høyt ned bakom der, tror eg har fått kurert den verste høydeskrekken også 🙂 I dag gikk med Husafjellet og Dyrafjellet som en rundttur og det ble over 8 km totalt (Eg tok på meg jakken på vei opp og klarte å PAUSE klokka siste del av toppen!!) Heldigvis oppdaget eg det på toppen haha Eg lå rett ut med migrene i går, spiste lite og sov mye. Søs sa eg fikk bestemme på første topp om eg ville opp på neste. Kjente at eg var sliten, hadde ikkje vondt noe sted så det var bare å kjøre på, ikkje snakk om noe annet! Turen ned var lang, det ble en stor runde i veldig ulent terreng. Mye stein, mest myr og bekk 🙂

Me har gått i myr, myr og enda mer myr, endeløst med myr! På vei ned lå turmerkene midt i en bekk, når eg så meg rundt kunne eg godt skjønne hvorfor. Var mye kratt og tett skog, men noen steder måtte me ut av bekken pga vanndybden, turer som dette er skikkelig kjekke! Til slutt så eg nesten ingen vits i å hoppe fra stein til stein i myra for eg var jo allerede gjennomvåt i skoene etter å ha fått bekken opp i skoene *ler* Det var bare å gå flatt haha Men, eg merker godt at alle de turene Ine og eg går hvor me prioriterer konsekvent
å gå/hoppe/balansere på steiner hjelper!

 

 

 

 

Parkerte på en gård på Veraland, Husafjell ligger ganske så massivt bakom der! Me gikk opp på venstre side.
Det var opp, opp og opp!

 

 

 

 

Utsikten er alltid mektig uansett høyde på fjellet!
Husafjellet er nesten 500 moh. Det samme er Dyrafjellet

 

 

 

 

Under pilen er varden på Dyrafjell, for å komme dit måtte me gå ganske lang ned på andre siden
og så opp igjen….Trokka i mye og sørpe nesten hele tiden 🙂

 

 

 

 

På toppen av Dyrafjell –
Ganske så majestetisk denne fjellheimen me er så heldig å ha!

 

 

 

 

Tengesdalsvannet

 

 

 

 

Virkelig en flott tur!

 

 

 

 

Langt der borte er Lysefjorden og Prekestolen

 

 

 

 

Til venstre i bildet (Den lyse fjellveggen) bakom der ca ligger Prekestolen, som eg forøvrig har lovet å gå opp til sammen med Bunny neste sommer 🙂 Herregud me har det løye på tur!
Håper eg får til å reise til Drammen i oktober for å gå Bruløpet 🙂 

 

 

 

 

Ja det var gale, men tidvis verre enn dette!

 

 

 

 

Lott å løye ute på sauebeite (Returen)! Egentlig burde me filmet dette der søs ligger på knær foran meg
og skal prøve å instruerer meg hvor eg skal peke, men me fikk det til!

 

 

 

 

Vel hjemme gikk skoa først i dusjen! Nå har eg sittet å siklet på nye Fjellsko inne hos Alfa….♥ Blir nok til at eg etter hver klikker hjem disse eller disse 🙂 Litt usikker på hva type skinn eg skal velge…Søs satte sine skinnsko igjen på hytta i Jotunheimen da sålen fikk en sprekk, men de hadde hun gått på i fjellet i hele 15 år!!
Så, her snakker me kvalitet 😀

 

 

 

 

SUPER tur! Me gikk i over 3 timer, men hvor lenge me går spiller egentlig liten roller for meg, eg glemmer jo tiden fullstendig og fikk sjokk da søs sa klokka var halv 4 på vei ned og hun skulle rett i bursdag til niesen min 🙂

 

 

 

 

Har plukket med meg Rognebær på tur (Helt fri for eksos haha) og dette ER rognebær haha Ikkje noe lurebær som eg har plukke før….Nå blir det rognebærgele 🙂

 

 

 

 

Fikk også knallherlig bursdagsgave av søs: Go`saker og deilig headband fra Norrøna –
Godt og varmt på ørene når vinden suser på neste fjelltopp!

 

 

 

 

Hjemme ventet “feil” middag til middag så da laget eg min egen! Eg nappet et par kyllingvinger, stekte en rød
og en grønn paprika + sukkerter og løk, Kokte Byggryn som eg blandet inn. “Svidde” mandler,
valnøtter og gresskarfrø i litt honning som en crispy topping.

Har hatt meg en dusj og smørt beina så nå blir det Hobbyrommet til eg skal legge meg 🙂 Ellers så mottar eg applaus og skryt i kommentarfeltet under her! Hipp Hurra! I morgen er det inn til Turistforening å hente meg en velfortjent diplom (De hadde stengt når eg kjørte hjem i dag)

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

16 kommentarer

Siste innlegg