Ikke 1, heller ikke 2, men…..3!!

 

Jadda….tro det eller ei, men eg kom meg opp på Steinfjellet, min første fjelltopp! Me befinner oss altså i Melheia. Eg har jo INGEN forkjærlighet for motbakker, men det gikk. Måtte stoppe noen ganger og riste litt på lårene, men det gikk – Det gikk t.o.m FINT! På vei opp sier storesøs: “Eg har en tanke om at me skal gå 2 topper i dag….Da må me innom en annen topp først for å komme til der eg vil spise lunsj!” Ikkje sant…dvs altså si 3 topper, men kun 2 av de man kan registrerer fordi de er på Topp 10 i Sandnes 2023.

 

Må bare slenge ut de bildene eg har på kamerarullen her….
egentlig lite å fortelle for eg vet knapt hvor me er, det er bare å nyte 🙂

 

Etter ca 10 min på første topp var det bare ruller seg sammen og trille ned…Er jo alltid litt “tøff i trynet” når det verste er over så eg sa ja til å gå topp 2 🙂 Men som sagt, først innom en annen topp
som er Brekkafjell for å komme opp til Vedafjellet.

 

Fakta: Nå har eg fått sååå mye fregner at eg begynner å bli brun!
Storesøs stilte i shorts….eg turbuksa/jakke + ulllongs og ulltrøye…Jaa….Ble sendt inn på utedoen ved parkeringen og ble beordret av med alt som var ull! Ahaa jaggu glad for det! Er litt for mye rutine om
morningen og påkledning, men nå er det slutt på ulla inn til videre 🙂

 

 

 

 

For å komme dit hvor topp 2 og 3 var kjørte me. Ikkje så langt, men greiest i forhold til hvor me går opp.
Toppen i midten er Brekkafjell, Vedafjellet kan ikkje ses her – Kun fra toppen. Me gikk opp (Ganske bratt) mellom toppen 1 og 2 fra høyre. Eg så er firfisle!! Såå skjønne!

 

 

 

 

Opp denne stien gikk med…Blodslit i låra inn i mellom, men pusten
og formen ellers var bra. Skikkelig godt og varmt i solsteiken.

 

 

 

 

Nå er me på toppen av Brekkafjell og kan se Vedafjellet (Der hvor masta står)
Når eg sto der tenkte eg bare, samtidig som eg kjente etter i låra: Dette går aldri!

*Å jooo da kom det fra storesøs, dette går såååå fint!”
Kunne vært en godt betalt PT/Motivatør hu der! *ler*

 

 

 

 

Når eg så klarte å se løypa så det ikkje sååå gale ut, var egentlig kun den siste kneika hvor det var glatt fjell eg bekymret meg litt for, tenk om eg ramler bakover liksom!?!….

“Da går du bare på alle 4,” kommer det kjapt fra storesøs…Ok

 

 

 

 

Altså! HELLOOOO Sandnes!!

Ahaa var helt nydelig, skikkelig luftig og herlig –
jakke/bukse tørket på et blunk

 

 

 

 

Her oppe hadde me litt lengre pause siden storesøs begynte å bli “Hangry” – Eg har ikkje helt funnet ut hvor langt/hardt eg må gå før eg må ha mat så eg tok bare med en energibar med nøtter og sjokolade –
Ga meg en fint boost

 

 

 

 

Som sagt, eg trenger ikkje stå på Mount Everest for å få en flott utsikt!

 

 

 

 

Når me kom ned fra Vedafjellet gikk me en extra svingom på vei til bilen så da ble det også en fin lengde på turen og ikkje bare opp og ned 3 ganger 🙂

 

 

 

 

Her står me på høyden fra det forrige bilde.
(Høyeste punkt på den røde streken i forrige bilde)

 

 

 

 

Blir 2 tursporinger i dag, hadde kommet meg i bilen
før klokka ga meg beskjed om at eg hadde sluttet å gå!

 

 

 

Dette er det topp 2 og 3 + en extra runde rundt 🙂

 

Jadda da har eg altså virkelig fått fóret mestringsfølelsen i dag! Så digg og sååå herlig! Blir turfri dag i morgen, da skal eg henge litt med Amira + eg endelig skal få tatt bilder av DETTE! JuHuuu Med 16000 skritt på klokka skal eg ta meg en avslappende kwell! Neste tur blir med Byhaugkafeèn på torsdag og da skal eg også teste ut de nye turskoene som kommer i morgen 🙂

Da er 2 Toppturer loggført og 8 igjen, og de blir høyere og høyere

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

12 kommentarer
    1. Wow så flinke de er!🔷 Ja, det gir èin god følelse å ha klart det! 👏🏻
      Tusen takk for spennande pakke som kom i dag! 🔝

    2. All mulig grunn til å klappe deg selv på skulderen. Men lurer litt på hvem som er galest. Du eller din søster. Slike stigninger er ikke bare bare for en nybegynner. Eller for å si det på en annen måte. Alle disse nedoverbakkene tar på beina.
      Utrolig flotte bilder du serverer oss. Tusen takk.
      Klem fra Liv

      1. Storesøs er absolutt den galneste – Det er hun som mener at “Dette klarer du helt fint Gro” – Vel,da må eg bare lye da vettu 🙂 Kjenner det godt i beina ja, men terreng som dette er tipp topp for mine knær så det går nok bra, kan være utfordrene i det bratteste nedover,men det går 🙂

    3. Det er så herlig!! Og det øverste bildet av deg ble jo så kult! Lo mest av nærbildet, litt smal i augo 😜 men nå er det slutt på å ta taxi til busstasjon 🤪

      1. Eg glemmer alltid å ta med solbrillene for de ligger jo selvfølgelig i bilen!
        Grunnen for latter: Søs skal ta bilde m min mobilen, men det er ikkje alltid bare bare 🙂

    4. Staver er gull for knær i terrenget…
      Du er heldig som har PT (storesøs) og imponerer stort 🙂

      1. Me har alltid staver med i bilen, men syns noen ganger det er vanskelig å bruke om det blir for bratt 🙂 Ja hun er en god tilå motivere 😀

Siste innlegg