HVA KAN DU FYLLE EN BARSELKOFFERT MED?


Først og fremst kan du fylle den med ULL og ikkje minst MASSE Kjærlighet <3 Eg elsker å strikke små plagg, det er rett og slett en fryd! Hvis du i tillegg har muligheten til å bruke ditt eget favorittgarn
(så lenge det er egnet til baby) ja da har du mange timer med ren nytelse foran deg 🙂

Kan ikkje huske siste eg har kost meg så mye! Det har vært et sant eventyr hele sommeren å strikke til vår nye GrandNiese som ventes ganske så snart, dvs det var på HØY tid å få vasket alt sammen!

Litt sånn i halvsvima med pysjen på stormet eg badet sammen med Miloflaska! Nøysommelig og ganske skånsomt vasket og skyllet eg et og et plagg! Her snakker me ØRSMÅ mengde Milo, ja KUN et par dråper til hvert plagg og det vasket i fingerlunkent vann. Ikkje VRI plaggene, men bare klem dem lett, vil da slettes ikkje at de skal begynne å tove 🙂

VIGGO er noe av det fineste eg vet og fargekombinasjonene er jo UENDELIGE! Her har du virkelig muligheten til å leke deg! Skikkelig kjekk å strikke og herlig med KUN riller! Oppskriften er på både engelsk og dansk. Rasmilla sin oppskrift 🙂


Etter hvert fant eg ut at Viggo burde ha seg en passende bukse og DET fant eg vet du!
Bukse med Legg var jo bare helt perfekt + at eg fikk bruke mange av de samme knappene som eg brukte på Viggo. Både buksa og Viggo er strikket i Dobbel Holst Supersoft Oppskriften på buksa er norsk


Selvfølge trenger den lille en lun og god Julekjole! Denne er strikket i enkelt Holst Supersoft så denne veier tilnærmet ingenting! Lett og luftig 🙂 Lillesøster Kjolen er noe av det søteste eg vet og har strikket en del av denne 🙂 Oppskriften er gratis og norsk 🙂 
 

En bitteliten Baby Kimono som sikkert bare kan brukes den første måneden! Strikket i Rasmilla sitt Ull/Kasmir garn og det er unødvendig å si at denne er helt VIDUNDERLIG skjønn! Engelsk oppskrift, men utrolig enkel 🙂

 


 Et par bittesmå Booties i samme garn som kimono`en så da mangles det bare en liten sparkebukse 🙂 Blir et herlig antrekk å kose seg i 🙂 Oppskriften er på norsk og den har Bildeforklaring 🙂

Har også strikket et par slike Bootie i dobbel Holst i samme “Rosa”farge som i Viggo`en, de trenger bare å bli montert 🙂 

 


NøstebarnDress er jo et absolutt møst! Har i grunnen strikket ganske så mangen av disse nå og det er absolutt like gøy hver gangen! For å strikke denne trenger du i grunnen Nøstebarn Boka . Har du den ikkje, ja så ANBEFALER eg den på det aller varmeste <3 I LOVE IT!
Eg har strikket den i dobbel Holst Supersoft 🙂 


Denne Romperen var det først eg strikket og eg brukte Merino Ex. Fine. Det er den minste størrelsen og eg strikket på tynnere pinner enn anbefalt for eg vill ha den bitteliten, ja str Nyfødt og det ble den 🙂 Kan nok kun brukes den første måneden -Nydelig 🙂 Oppskriften er på norsk 🙂


Viktig å markere seg på alt man strikkes, det er også kjekt om klærene går i arv og “lever” i mangen år 🙂 Merkelappene mine lager eg i Denne Nettbutikken 🙂

 

Til slutt puttet eg er oppi noen Helskjønne Lam! Oppskriften er på engelsk og eg har strikket de i Cascade220. Sånn, der har du min BarselKoffert som altså blir en Gave når Grandniesa vår kommer til verden, Jepp, me Gleder oss masse <3 Selve kofferten har eg kjøpt på Søstrene Grene
(Du kan se den
HER! ) Koster ca en 100 lapp og de finnes i mangen farger og mønster 🙂

Nå er eg ganske stolt av meg selv, greit eg har koset meg, men det er jo en del jobb også 🙂 Nå kommer iallefall ikkje den lille til å fryse den første høsten og vinteren . Blir veldig stas å se den lille
i disse klærene etter hvert 🙂

Frem til i nå har dagen vært skjønn, Plenty av Me-Time! Ingen uforutsette hendelser og om en stund kommer Amira hjem en tur og det er så herlig 🙂 Hun hørte nemligen “rykter” om at pappa`en hadde bakt og da er hun ikkje vanskelig å spør hehe Blir så koselig atte 🙂

Eneste eg har på programmet nå og utover kwellen er KUN å montere par 2 av BabyBootiene og så skal eg Kose meg med Reven 🙂 Ja eg har både vasket litt klær og slengt filla rundt på et øyeblikk på badet så eg eier ikkje en prikk av dårlig samvittighet egentlig 🙂 Slapper man av, ja da slapper man av 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG NYT
ETTERMIDDAGEN DU OGSÅ!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

 

#strikk #strikking #barsel #barseltid #barselkoffert #babyklær #nyfødt #ull #newborn

1 kommentar
    1. Masse lekkert, men sleng sammen et par votter og en lue også. Da kan hun være håndlaget av grandtante kledd helt og holdent.

Siste innlegg