JUHUUU! NÅ OGSÅ I TJUKKERE GARN!


Jenise Hope

Eg trodde ikkje det var sant, men det er det!! Kanskje du husker dette? Eller EGENTLIG så er det DETTE TEPPE du husker, for det er Orginalen som eg startet på for noen år siden. Orginalen er i tynt garn og tynne pinner, eg strikker det i Holst Supersoft og har vel 4-5 lapper. Nå kan du der i mot strikke det på pinne 3,5 og tykkere garn! SÅÅÅ herlig! Da er det jo MYE mer overkommelig!

 

PERSIAN DREAMS WORSTED
Bildet over!

Nå kan du også få en tilleggspakke til dette med flere mønster, det finner du HER!
Hvis du allerede har kjøpt Orginaloppskriften på det tynne teppe kan du bruke denne koden: “more”,
da får du dette i tykt garn $4 billigere! Tror søren eg bare må kaste meg rundt og få det i mappa mi!

* * * *

Jammen meg ble det en supersløv dag i går! Eg var sååå trøtt og tung i hodet kan du tro!
Prøvde å sove litt på sofaen etter middag, men ble vekket av telefonen så eg ga opp. Heldigvis både kjørte og hentet Amira Jr på trening og når han var i hus etter trening og hadde fått seg litt mat gikk eg bare å la meg, FØR kl 22! Det er sjelden kost, spesielt med tanken på at det var FarmenKjendis på Tv! Men eg måtte bare rett og slette kapitulere!

Er i grunnen ganske trøtt nå også så eg lurer på om eg muligens “brygger” på no?? Hmm Jr er da mye bedre og var på skolen i går og er der i dag 🙂 Jammen godt er det 🙂 

Ellers må eg nesten bare le litt hehe Etter DETTE INNLEGGET i går har eg fått ganske mange mail, noen av dere tok humoren, men ganske mange trodde eg skrev om meg selv….hehe….Å nei, eg kan gå å kjøpe det garnet eg trenger uten at det må være familiråd først, MEN, det eg skrev er basert på et innlegg for et års tid siden på en av Strikkegruppene på FB. Det omhandlet hvor vidt man måtte “smugle” garnet i hus eller ei hehe Det var ganske mange som smuglet, ja det hender eg gjør det selv også, MEN det tror eg er mer for å skjule det for egen samvittighet?? Spenning? + det er litt gøy
å holde litt “hemmelig”, spesielt når man allerede har ca 100 kg på lageret hihi
Eg får dessuten ofte kritikk (På nett) når eg handler nytt garn, da hagler det i grunnen med påstander som: “Er det ikkje bedre du bruker det du har?” Har ikkje du 100 kg på lager?” osv. “Historien” i går var skrevet på løye og skulle få deg til å smile, noe HELDIGVIS noen gjorde, det var ikkje meningen
å skape kvalm eller en situasjon hvor du skulle føle for å “forsvare” ditt eget garnkjøp 🙂

Anyway, eg har planer om å gjøre denne dagen bedre, i allefall for meg selv så derfor skal eg ta meg en lang dusj og bare strikke frem til eg skal hente Jr kl 14 🙂 Middagen står klar i grytene og det er bare å steke Fiskekakene når Jr er i hus 🙂 Svinten middag det, fort, greit og Jr liker det veldig godt 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG DAG!

Her er det ISKALDT! Kun -2 grader, men den følte temperaturen er -11!!! Det ER kaldt!
Kjennes ut som SPIKER som fyker rundt, men me har SOL da 🙂 

Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #blanket #teppet #persiandreams #worsted

8 kommentarer
    1. Her ramla det fra pluss 1 i går til minus 9 i dag, så det ble kaldt her ja.
      Da er det jammen kjekt å ha masse ull mellom fingrene og ull på ben og resten av kroppen ja. 😉
      Fisk til middag her i dag også, sprøstekt rødspette. 😀
      Ha en fin dag. Håper du blir bedre med litt hvile og at du ikke har blitt smittet av gørra som Jr har hatt for den var virkelig seig. 🙂

    2. Merk at du har linket til en tilleggspakke til det tykke teppet, ikke til selve oppskriften. Den ligger her: http://www.ravelry.com/patterns/library/persian-dreams-worsted
      Når det gjelder kritikk av det forrige innlegget synes jeg folk får ta seg en bolle, innlegget fikk iallefall meg til å smile, og hvor mye eller lite garn du kjøper har ikke andre noe med. Jeg vet i alle fall med meg selv at det kribler i magen ved nytt garnkjøp, uansett om jeg har litt fra før av eller ei 🙂

    3. Eg LO av det siste innlegget ditt! 😀 Dei som ikkje tok’an og seriøst trudde at du skreiv om ein vanleg dag heime hos deg sjølv – – ja, dei får ta seg ein bolle…

    4. No må du ikke slå til og få influensa—😘
      Varm solbærtoddy– pledd i godstolen og et strikketøy på lur——-

    5. Grethe 😀Kjempemorsomt innlegg i går 🤗🤗 Håper du ikke blir syk ! Ha en fin dag videre og kos deg med strikketøyet ! Selv hekler jeg på en teppe av restegarn (for det har jeg nok av ,he, he!) Klem 🌻🎈😊

Siste innlegg