SJEKK DEN FLOTTE STILL LIGHT TUNIKA`EN!!!

Foto/Strikket av Mona Charlotte Hansen
 

Du som leser bloggen min med jevne mellomrom har nå fått med deg at me er flere som strikker
Still Light Tunic, ja det har rett å slett blitt en skikkelig HIT igjen! Oppskriften ble første gang publisert
i 2010 og da tok det av og mer eller mindre halve StrikkeNorge strikket den, etter det har eg fra tid til annen blåst liv i denne fantastiske tunikaen igjen!

Dette er det beste plagget som er oppfunnet, ja for det er en tunika som passe til ALLE, ja og DA mener eg alle! Om du er størrelse Smal eller Large betyr lite, denne er kledelig for alle ville eg på stå
og du kommer garantert til å trives i den. Trenger du en tunika, eller kjole om du vil hvor du f.eks kan slappe av i magemusklene så bør du strikke denne, den gir nemligen rom for det – noe eg i allefall setter pris på 🙂 Det samme gjelder om du er høy eller lav, den vil garantert passe!

Eg har virkelig KOoOSET meg den siste tiden, ikkje bare strikker eg den selv, men flere ganger daglig har eg hjulpet mange av dere med både vanskelige og enkel problemstillinger relatert til Still Light
og eg har sagt meg villig til å hjelpe den som måtte trenge det, det er SÅ gøy og det gir meg mye når dere blir så glad fordi dere får det til 🙂


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne utrolig FLOTTE tunika`en er strikket av Mona Charlotte, hun har selv designet hvordan uttrykket ble og den er jo helt KONGE spør du meg! Så leken og så knallstilig så eg tror nok at eg også må gå for enfargede ermer en gang 🙂 Knapper på vrangbordene var jo også kjempetøft!
Mona Charlotte har strikket den i Tynn Alpakka fra Drops noe som også orginalen er strikket med,
eg har en halvferdig en som ligger her i samme garn!
Den er også i striper, kanskje den nå får ensfargede ermer??

Eg har hjulpet Mona Charlotte litt med små “problemer”, men hun har virkelig vært flink!
Dette beviser at ALLE kan strikke etter engelske oppskrifter bare man vil det nok! Man må i allefall IKKJE gi opp før man har prøvd! Det kan me nå være enige i??

Hver eneste gang eg legger ut en engelsk oppskrift kommer ALLTID spørsmålet:
“Hvor finner eg den på norsk?” Skal eg slippe en bombe?
ALLE oppskrifter er slettes ikkje på norsk og det er heller ikkje et krav som man bare kan stille,
for så å bli sur på meg når eg sier at oppskriften kun er på engelsk. DA vil man rett og slett ikkje ha prosjektet nok, ja for som sagt; Man MÅ prøve før man hyler at det takler man ikkje hehe
Blir litt oppgitt!

Men nå har mange vært så flinke å MOTbevist for alle at det er slettes ikkje vanskelig! Alle er også skjønt enige i at hele prosessen var mye enklere enn først antatt så nå ligger det en hel strikkeverden FULL av flotte oppskrifter som plutselig ble tilgjengelig fordi denne gjengen knakk koden!

Prøv du også vel?? JA, eg kan hjelpe deg også, ingen problem! Eg oversetter IKKJE oppskriften for den som lurte på det, (Det kan eg heller ikkje gjøre uten tillatelse fra Veera Valimaki) men eg hjelper deg i gang og med det du evn måtte lure på og SAMMEN skal me få til en Still Light til deg 🙂
OK? Kom Igjen!

Du kan starte med å kjøpe oppskriften, det gjør du HER, så kan du lese gjennom den og se hva du skjønner, oversettelse og forklaring på ALLE forkortelsene finner du HER!

Til deg som lurte på om eg er kjøpt og betalt av Veera Valimaki (Designeren)så er svaret NEI!
Dette gjør eg KUN fordi eg er totalt forelsket i Still Light og ønsker av flere skal finne glede
i å utvide sin strikkeboble med engelske oppskrifter 🙂

Nå skal eg ta opp mitt eget strikketøy og starte på SISTE del av lommeøkingene, der etter blir det
å sette lommene på en tråd og spinne ned til vrangborden 🙂 Swosj så kan eg starte på den neste,
ja for flere blir det! GARANTERT!

KOS DEG OG NYT
EN HERLIG ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei Gledelig Overrasket Vibbedille 🙂

#strikk #knit #stilllighttunic #tunika #kjole #engelskstrikkeoppskrift #pattern #enhit #stepbystep

6 kommentarer
    1. Så mange morsomme varianter som blir laget, det finnes jo ingen grenser for kreativiteten. Min i lilla striper er snart ferdig, har kommet under lommene og har igjen armene. Det vil si at jeg er over “kneika” og har knekt koden med engelsk oppskrift. Du er bare helt suveren til å overbevise og hjelpe til, så takk til deg. Uten dine dytt hadde nok mine engelske oppskrifter ligget og ligget og ligget uten å bli rørt. Et spm om garntype, tror du man kan strikke denne i Line fra Sandnes garn? Tror nemlig det blir flere tunikaer her i huset også, til alle årstider og med ulik lengde på armene etc. 🙂

    2. Åååå så stilig den blei. Æ blei ferdig med min idag, faktisk festa alle!!!! trådan og. Må få tatt bilde og vise frem, æ e megafornøyd. Blir maaange flere enn 2 av denne.
      Kos dæ

    3. Elisabeth: Her må du da være obs på at Line garnet er en god del tykkere en hva som er beregnet og selv om du strikker str XS kan du oppleve at den blir alt for stor. Eg strikket den i Østlandsgarn (Omtrent som Line) og den ble ganske stor + at halsåpningen sklir ned over skuldrene og hele tunika`en ble veldig lang. Så eg hadde nok valgt et mindre garn. Du må i tilfeller ta noen omregninger og i allefall starte med en god del mindre masker i halsen og regulere den etter hver

    4. Da er oppskrifta innkjøpt og det “skumle” arbeidet kan begynne når garn er innkjøpt:) Regner med å skrolle meg opp og ned på bloggen din for å få best mulig hjelp på veien.
      Har du noe tips til garn som ikke er så tykt?
      Hvordan er den i størrelsen? Regner med å strikke ekstra small da jeg er ganske så lita:)
      Takk for en flott og inspirerende blogg forresten. Er innom hver dag og ser jeg:)

    5. Meg: Etter min erfaring er den noe stor i størrelsen så ikkje bruk tykkere garn enn angitt vil eg si, spesielt om du i tillegg er liten. Tynn alpakka fra Drops er det den orginalt strikkes i. Eg hadde holdt meg i den tykkelsen hvis eg var deg. Max str pinne 3 🙂 Bare hyl ut om du trenger noe hjelp 🙂

Siste innlegg