HVA ER EN STRIKKE TURNUS?

 

Dette er en strikketurnus, eller dvs, dette er ei Gruppe i en endelang strikketurnus 🙂 Eg har ca 40 begynte strikkeprosjekt, ja du kan se hele herligheten HER og HER! Alle prosjektene deles inn
i grupper som f.eks: KofteGruppa, KjoleGruppa, TilbehørsGruppa, BabyGruppa osv
den VIKTIGSTE Gruppa er EGO Gruppa!

(Ikkje si det til noen, men ingen trenger å vite hvor mange prosjekt det er i den gruppa!!! Klassifisert HEMMELIG!)

 

Mitt system virker slik at eg har valgt å ha 5 prosjekt i hver gruppe. I kurven til venstre her har eg kun ei Kofte, dvs eg har startet ei NY Gruppe. Siden eg kun har 1 kofte på pinnene kan eg tillate meg å starte på HELE 4 kofter til uten at eg skal få noen som helst form for dårlig samvittighet, skjønner?

 

Så totalt har eg ca 7 Grupper med MAX 5 prosjekt i hver gruppe 🙂
Har KUN 1 gruppe i stua om gangen, da ser det jo ut som eg er en fornuftig strikker hehe
Uten for mye kaos rundt meg 🙂 

 

Fordelen med et slikt system er at du da slipper UFO`er, de lager kun dårlig samvittighet likevel 🙂
Skal du virkelig få et sånn TurnusSystem til å funke, ja så trenger du Notatbøker, masse bøker hehe Eg har skrevet notatbøker helt tilbake til 2009! Hver gang eg starter på et prosjekt så starter eg med
å skrive inn info som oppstartsdato, pinnenr, garn, strikkefasthet. Deretter noterer eg etter hva eg gjør slik at når prosjektet hentes frem etter X antall måned vet med èn gang hvor eg er på prosjektet 🙂

Nå skal det sies at eg ELSKER system! (Derfor skjønner eg ikkje hvorfor kleskapene mine er så rotete!?)
Jaja eg må vel utagere på en måte eg også! Eg digger at eg som regel slipper å LETE, ja enten det er garn, opplysninger, oppskrifter etc- Hvis eg VET eg har det, ja så finner eg det og det er sååå herlig!
Er du er brøkdelen så GAL som meg så har du BEHOV for å opparbeide deg en StrikkeTurnus!
*ler hjertelig* Trenger du andre Tips, ja så hyl ut 🙂

 


En av tingene eg elsker å gjøre selv, ja det er å henge opp klær! Hvis gutta har gjort det går eg hele tiden å flytter og ordner på stativet! Det samme gjelder når me pakker varene i posene på Rema haha Det være et system! Ja for HVEM legger liksom tomat, paprika etc på BUNNEN av posen??
Ja og gjerne melka på toppen!?? Det skjer ikkje om eg har pakket! hehe

Som du ser så fikk me i hus flere stativ i dag! Dette svarte kjøpte me på Biltema tidliger, liker det IKKJE, det er så lite og lett og tipper lett. Det til høyre kjøpte me på Jernia i dag + et til
(Skal ut nå etterpå å henge opp en maskin til) Eg DIGGER når me kan ha klærene ute,
ahaaa sengetøyet dufter så godt! Nå krysser eg bare fingrene for at….


 

…DETTE er “tørre” skyer!! Det er ganske mye mørkere i RL! Ser ut for at det kan brake løst any minutt! WRÆL! Kan bli plassproblem med 3 fulle stativ inne hehe Jaja, det tømmes på vaskerommet
og det er så deilig! Me e goe altså!!

For øyeblikket står Ali på kjøkkenet, DibHassan ytret ønske om Lasagne så da blir det det og salat 🙂 Me var innom mor mi en tur, hun ble med hjem så nå er det vel i grunnen kwell kan du si. Får meg ikkje til å springe rundt som ei “rotte” å rydde hvis me ikkje er alene….Jaja

Der Plinget vaskemaskinene så eg få henge opp klærene og få det gjort 🙂
Etter middag blir det dusj, pysj og strikkings! JuHuuuu

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL!

Go`klem fra ei fortvilen og optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikketurnus #turnusgruppe #strikkesystem #systemfreak #ryddesjau #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg