VINTER TILBEHØR ELLER LEKRE GAVER

Thea Colman

 

Strikkefastheten på disse hanskene er 24m/10 cm og det gir deg ganske mange muligheter siden orginalgarnet tydeligvis er noe vanskelig å få tak i. Garnet kan du sjekke ut HER og det ser jo helt herlig ut! Selv har eg funnet ut at du kan, om du vil, bruke Holst Supersoft <3 HVIS du ønsker et lettere tilgjengelig garn kan du muligens få det til med Silja (Sparkjøp) eller Senja (Nille) Disse 2 variantene har en strikkefasthet på 26 m da, men det er jo din strikkefasthet som er viktigst og den kan du sjekke. Selv tror eg at eg ville brukt et ullet garn og ikkje superwash,
kanskje alpakka hadde blitt lekkert??
Flora
, Nord og Tynn Alpakka fra Drops er supre forslag! Hvis du av en eller annen grunn vil ha de
i bomull(?) kan du f.eks strikke de i  Safran til Drops 🙂 

 

UANSETT, oppskriften MÅ eg bare ha!
Likte de veldig godt!

 

 

 

BLENDED SCOTCH MITTS
Bildet over
2 størrelser

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Thea Colman

 

Orginalgarnet til disse kunne eg VELDIG godt tenkt meg; The Plucky Knitter- Primo Sport, sjekk DET fargekartet! WOW de er jo krystallklare! Men igjen, eg har en del Wollmeise som eg nok tror kunne ha gjort en like god jobb 🙂 

Tja, tror muligens eg bare må ha denne oppskriften også…..sukk….

 

 

 

BARTENDER`S CHOICE
1 størrelse

 

 

 

 

 

* * * *

Selv om eg hadde alarmen på i dag var det sykt deilig å sove noen extra timer! Jammen glad for at eg kom meg opp halv 7 i går og fikk unnagjort de rønkenbildene! Nå er det bare å vente til eg skal til legen igjen 7.nov for resultater og ultralyd. Tro hva “dommen” blir for disse akslene!!?? SPOoOKY!

Anyway, eg fikk nå starta på vott nr 2 i går og eg måtte til med det Oliana garnet, strikker enn så lenge med en tråd av det og 1 tråd Finull, eller, dvs; 1 tråd Oliana er faktisk 3 tråder! Ja det er ganske tynt, men eg fikk nå sjekket det og det var skikkelig ull og ikkje superwash 🙂 Votten som er blandet syns eg ble MYE finere hehe så det blir spennende om det er stor forskjell etter toving!

I dag skal eg ikkje hente DibHassan så kanskje eg skal gjøre litt hjemme? Tja i går vasket eg litt på badet og til helga tenkte eg å dra frem det lille me har av Halloween Stæsj! Jadda joda, det kan være ganske koselig med litt skaller og telys vettu hehe Har heldigvis litt gresskar i keramikk for det ser VIRKELIG dårlig ut med de eg planta ute! Du vet, det der været kan være veldig ødeleggende!
Så jo i går at Nille bugner over av Hallween stæsj og snop!Har allerede fått Tilbudsmail om at det er tilbud på mye av det! Har folk blitt leie av det FØR det er dagen!?? Rare Greier!
Blir nok bare å kjøpe litt snop i ei skål til DibHassan, slukker lyset ute og koser oss med ChiliKakao, Mmmmm det ER virkelig snadder vettu! Bare vanlig kakao, en dæsj krem og litt chili på toppen!
PRØV! Men, for all del; Ikkje dypp nesa i kremen der chili`en er!! *ler*

Nå skal eg ha meg en kopp kaffi til mens eg tenker ut hva eg skal angripe, bør nok uansett avgjørelse sette på den maskinen med klær som har vært klar på 3.dagen nå! +brette håndklær! TTT hehe

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS ONSDAG!

Go`klem fra ei ganske uthvilt Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkeoppskrift #mittens #hansker #ullgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #pattern #theacolman

1 kommentar

Siste innlegg