DEILIG SOKKER TIL VÅREN OG SOMMEREN – 4 STRIKKEOPPSKRIFTER

Dolly Laishram

Tynne lekre og fargeglade sokker til Våren, ja det er vel på sin plass? Selv om eg liker å gå barføtt så bruker eg likevel sokker hele sommeren. Bruker veldig mye ankelsokker i tynn Opal! Det er bare det beste, eller sokker generelt strikket i Opal er deilige! På disse 3 parene er absolutt det et garn du kan bruke samt annet tynt sokkegarn på pinne 2,25 mm – Absolutt MIN favoritt!

 

Til sokkene over trenger du ca 50 gr hvit og 30 gr av smårester i diverse farger. Nok en unik og deilig mulighet til å bli kvitt masse smårester 🙂

 
Oppskriften består av både diagram og skriftlig versjon og det er enkelt å justere størrelsen 🙂

 

 

 

GIRLY FEELING SOCKS
Bildet over
Medium Dame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dolly Laishram

 

SPRING BLOOM SOCKS
Medium Dame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dolly Laishram

 

PEARL HUNTER
Str 38/40

Hvis du trenger tynne ankelsokker til våren og sommeren kan du f.eks bruke min strikkeoppskrift,
ja den er på norsk og den er Gratis, du finner den HER!

 

 

 

 

* * * *

 


Ok, sånn, da var det så og si HELG!! Gjenstår bare å få hjem HelgeKosen 🙂 Er i grunnen litt veldig i tvil ang den der handlinga….det blir jo MIDT i Skiskytterstafetten for menn!!! Me liker jo å få gjort ferdig den der handling tidlig på dagen for å få rotlet oss ferdig til Dib er hjemme slik at me kan “Ta Helg” når han er kommet hjem….Tror beint fram eg må ofre meg litt i dag….Men du, har DU tenkt å stå opp klokken 6 i morgen tidlig?? Ja for å se 5 mila til gutta?? EEEEgentlig har eg veldig lyst, men eg kan risikere at eg ødelegger hele lørdagen…Mulig eg heller satser på litt rangling i morgen kwell og får med meg litt av Oppvisningen i kunstløp – det er alltid flott! Men så er dilemmaet igjen søndag morgen…

Skal eg også da stå opp kl 7?? Det er i grunnen mer mulighet for det, for HALLO! Hvis Marit da tar gull f.eks er det jo dumt å gå glipp av et så stort og HISTORISK øyeblikk! Eller hva??
Nei vettu hva? Det er knallhardt med idrett hehe

Ja du? I går fikk eg Østlandsgarn i posten fra Kate (Ikkje hun i Tr.Heim, men i Oslo hehe) så NÅ kan eg ferdigstille Humulus, men det er jo sååå kjekt med Løvfalljakken!?!? WHAT TO DO lissom!??
Hadde jo vært deilig med den Humulus nå til uka!! Ja det skal jo bli skikkelig bikkjekaldt!!

Var ganske kaldt i går kwell også når me var ute. Var innom Jula mens Dib var på trening og eg ble litt skuffa….Hadde planer om å kjøpe en sånn deilig “Kose”jakke de hadde der! Kjøpte en lysgrå der sist
og angret på at eg ikkje også kjøpte en blå….nå var de utsolgte….TRIST!!

Men du? SERIØST! Eg må fortelle noe! HERREGUD det er helt utrolig!! Da me gikk ut av Jula vettu da sto det en mann (Rett ved ovenfor inngangen max 10 m borte) der hvor man kan setter handlekorgene eller noe å TISSET!!! Ja me gikk liksom rett mot han da me gikk ut!! Kjente han igjen fra inne i butikken,
en kunde altså! Voksen mann på 50+ år!! Ikkje bare det, men for å komme seg ut for pisse så gikk han også RETT FORBI dodøra i entrèen!?!?!? WHAT!?? Han skvatt da me kom ut av butikken,
for han sto litt med ryggen til så han så oss ikkje med èn gang, og mens han stappet litle karen tilbake
i buksa så snudde han seg!! SAY WHAT!?? Hva søren får folk til å tro at det er greit!?? Eg hadde planlagt å si noe, men ble helt satt ut og vipps så gikk han i butikken igjen!! Inn for å ta på varene
og gjerne se/ta på på sjokoladene som lå der….UTEN å ha vasket henda!?? Øøøøøø SERIØST!?!?! En voksen mann!?? Eller ingen MANN gjør sånt! ÆSJ!

AAAANYWAY…..det er FREDAG og eg skal seriøst KNUSEKOSE meg!! Mye kjøring er over for denne uka og bilen skal parkeres og hvile, det skal eg også! HelgeMenyen er bestemt (Godkjent av Dibhassan);
I kwell blir det Nachos og i morgen blir det Homemade Megaburgere! Dvs det blir burger også til frokost for Dib sin del på søndag morgen! Noe av det diggeste han vet hehe

Nå krysser eg fingrene for at det ligger et par hentelapper i posten når me går! Venter på 2 stk SUPERKJEKKE pakker som du skal se!! Kanskje eg åpner de på SnapChat om de kommer??
Uansett blir det blogginnlegg i helga hva angår innholdet!! Åsså håper eg det blir en BRA GiveAway
eller 2 i nærmeste fremtid 🙂 Dette kan blir knasende Koselig!

Forresten?? Nå er vel din Vinterferie også over?? Tilbake til strieskjorta på mandag eller??
TAKK og pris, KUN 1 mnd til Påskeferie!! Den er LIKE koselig som Juleferien syns eg, ja bare en lysere utgave og forhåpentligvis ikkje så sur og kaldt! GLEDER MEG MAX!

Ali sitter her å dibber med skoa på så eg må nesten få på meg ei bukse!
Tastes etter hvert!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG FREDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #sock #strikkeoppskrift #sokker #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Flotte sokker. Ja det er problem med sporten nå de sist 2 dagene😬. Hva skal prioteres, opp veldig tidlig, eller få sove🙄. Tror neppe eg står opp kl 6….. Tiden vil vise. En riktig god helg til alle her 💐🇳🇴.

    2. Det er jammen ikke lett å få med seg all sporten nå, nei. Tror nok ikke B-mennesket meg skal opp så tidlig i helga. Selv om jeg BEGYNNER på vinterferie nå. Gleder meg til å se Humulusen din ferdig 🙂 Her er det voksen Marius i sort og grønt på pinnene. Ha ei fin helg!

    3. Jane: Ahaa heldigen du! Merkelig i år, det er 3 forskjellige uker som er vinterferie, me var tydeligvis først ute 🙂 Eg også gleder meg til Humulus 🙂 Den blir skikkelig herlig 🙂 Kos deg masse med helg og ferie 🙂

Siste innlegg