DEILIG KJOLE TIL STORE OG SMÅ – NORSK DESIGN OG OPPSKRIFT

Designet av Surrehue

 

Oppskrifter på kjoler, ja DET er noe eg snapper til meg over alt! En strikka kjole, ja det er vel noe av det beste å ha på seg!?? Hvis den i tillegge strikkes i deilig garn, ja da kan det sjeldent bli særlig bedre 🙂 Du kjenner jo gjerne til min avhengigheten av Denne Kjolen??

 

Kjolen over strikkes i 2 garntyper, altså med 2 tynne tråder. Strikkefastheten er på 22 masker så du kan selvfølgelig velge garn ut i fra det, men hvis du vil sjekke ut noen go`saker så heter orginalgarnet TYNN & SINGEL og VIDUNDERLIG GLORIE – Begge deler fra Tweedy Todd i Oslo 🙂

 

 

 

JONSOKKJOLEN
Bildet over
Fra str Baby til Voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Designet av Lene Tøsti

 

Har lagt ut en del lekre sommertopper den siste tiden, men det er mange som ikkje vil ha engelske oppskrifter, så ja, her har du virkelig muligheten! Ikkje bare er den lekker, men det er også en NORSK strikkeoppskrift – Derfor satser eg på at MANGEN nå blir fornøyde hihi

Toppen strikkes i 100% Lin, men igjen; Du gjør som du vil og hold deg til 24 m/10 cm så går det så fin vettu, hvis ikkje sjekker du ut orginalgarnet HER 🙂 Du vil trenge 620m til den minste og 930m på XXL

 

 

 

BREGNESKOG
Fra 73,5 cm til 113,5 cm rundt brystet

Disse 2 oppskriftene selges sammen i en eBook, dvs du kan ikkje bare kjøpe en av dem.
Fordelen er at du får begge til en god pris så hva er vel nauå då?? Plutselig ble søndagen bare enda bedre så nå er det bare å nyte resten av dagen og virkelig kose seg 🙂 Du og du så heldige du og eg er!
Tenk på de utrolig flinke designerene som sitter å jobber hver dag, ja t.o.m mangen ganger hele natta for at ME skal kunne KOSE oss å strikke de lekreste plagga! DERFOR skal me vise dem så pass respekt og kjøpe oppskriftene om man ønsker dem, IKKJE bare motta en Pdf fra ei strikkevenninne
på ei eller annen strikkegruppe på FB, enig??

* * * *

I dag klarte eg å sove!! Ingen vekket meg og eg våknet kvart på 11!! Selv om det var godt med et par extra timer så kjenner eg på det at det ER for lenge å sove! Ali hadde stått opp kl 8 og var i full gang ute på terrassen! Det han beiset i går var tørt så han flyttet krukker og ting slik at han kunne beise resten. Nå er det ikkje mye igjen og det blir sååå fint! Du husker gjerne for en god stund siden eg skrev her på bloggen at eg hadde lyst på grå terassen med litt svart`ish i? Som om svart skinner gjennom? Var ikkjesåmangen som skjønte hva eg mente, ikkje de her hjemme heller, men siden terrassen var mørk fra før så ble det som eg ville 🙂

Bordet Ali laget er jo beiset i samme beis og det har den fargen som står på fargekartet hos Obs Bygg. Det er fordi det er impregnert tre, mens terrassen er gammel hehe ANYWAY, det blir absolutt noe me aldri har hatt og heller ikkje hadde fått hvis me ikkje eide leiligheten 🙂

Sommeren er kommet tilbake for fult og i følge Yr skal både varmen og sola bli her til neste lørdag (Kan ikkje se lengre på kartet) I dag blir eg jo sprerret inne fra terrassen, ja hvis eg ikkje hopper 1,5 m ut gjennom døra for å lande på det som er tørt hehe Trooor ikkje det!

I går kwell fikk eg strikket MYE! Jepp, nå har eg KUN 2 cm ca igjen på fremstykke og da gjenstår det kun 1 erm så denne blir eg kanskje ferdig me di dag!! Blir tøff ser du!

HAHA eg må le av Ali!! Han kommer her i åpningen inn til stua og trekker puste fordi det er sååå varm ute på terrassen!! Han STEIKER så sol virkelig griller han der han står å beiser!
Snakk om å bli knallbrun

Jaja eg får starte på dagen tenker eg….Rydde på kjøkkenet kanskje??

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN SOMMERDAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg