2 LEKRE KJOLER – NORSK STRIKKEDESIGN

Design av Tirill Ilebekk

 

Behovet for skikkelig KOSEkjoler vil ALDRI avta for meg!! Bunken med kjoler på hylla øker stadig
og det går sjelden lenge før trangen for en ny på pinnene dukker opp! Nevnte eg at eg allerede har
3 Still Light på pinnene…..?? Ja det er rene og skjære galskapen, men dog en herlig en 🙂

Sjekk DE lekre detaljene på denne Hverdagskjolen!! Sånt må man jo bare falle for, eg er i allefall veldig svak for slike snertne og dekorative detaljer så denne må nok inn på kjolelista!! Tror eg plasserer den ganske høyt opp eg, ja hvorfor ikkje bare smelle den inn på første plassen!!??

Denne kan du fint strikke i 2 forskjellige kvaliteter; Ja en vintervariant og en sommervariant!
I begge variantene bruker du også en tråd med TYNN Mohair. Du velger om du vil legge til en TYNN Merinotråd eller en TYNN tråd med en bomullsblanding. Strikkefastheten er på 20 m/10 cm så det er bare å prøve seg frem,dvs strikket en prøvelapp eller 2 🙂 Går så fint atte!

Du kan også velge mellom kort eller lang erm, UANSETT, begge kvaliteter og varianter kan brukes til KOSEkjole, hverdags f.eks på jobb eller til fint når du skal på fest 🙂
Strikke deg MANGEN-Det er mitt råd, enkelt og greit!

 

 

 

Design av Tirill Ilebekk

 

 

 

HVERDAGSKJOLEN
Bildene over
Opp til 120 cm rundt brystet
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tirill Ilebekk

 

*Trekker pusten dyyypt* Nok en lekker kjole!!! *Legger skumle planer* MoHaaa
Denne kan du f.eks strikke i
DETTE GARNET, har ikkje prøvd det, men det både ser og høres helt herlig ut. Ikkje for å snakke om de vanvittig lekre fargene!!! *Dån*

 

 

 

HEMLOKK
Opp til 132 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

Vel vel vel, dette ble jo en LYKKES kwell må eg jo si!! Seier til Brasil var jo bare sååå herlig!! Ut i fra hvilke fotballkunnskaper eg besitter så vil eg tro at Brasil (FORHÅPENTLIGVIS) seiler gjennom Kvartfinalen med tanke på at de enten møte Belgia eller Japan, men; Alt kan jo skje!!
Fytti KATTA eg GLDER meg til fredag kl 20!!!

Eg måtte rett i dusjen etter kampen, var jo helt svett kan du veta og varm var det jo også! Dvs eg er helt KLAR for kwellen i rene koseklær! Har KUN noen få, ja me snakker kun 3 pinner igjen på siste del av den deilige genseren eg strikker! JuHuuu Ja det er DENNE eg strikker! LOVE IT!

Hva skal du kose deg med i kwell? Strikker du på noe kjekt og spennende?? FORTELL!

Eg har heldigvis overtalt Ali til å ta fri i kwell! Nå er taket i gangen fått seg 2 strøk og det ser SMÆSJINGS ut!! I morgen kaster han seg over veggene 🙂 Det blir så BRA!!
Så nå inntar me hele roen her i stua 🙂

KOS DEG OG HA EN
INNHOLDSRIK KWELL

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #strikkekjole #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Spennende med det maleprosjektet hos dere—-.
      Jeg strikker ” hulltights” fra klompelompebok til ei som skal begynne på skolen til høsten—-. Godt mønster——

Siste innlegg