DETALJENE BETYR ALT – STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House Of Yarn/ Knit At Home


Designet av Alicia Plummer

 

Det er ikkje til å unngå å se at nå for tiden finnes det ganske mye strikkedesign som har opp til flere likhetstrekk, ja for det er ikkje til å unngå at det skjer med så mye som er på markedet om dagen. Kunsten for å bli SETT er jo det lille extra, det lille extra som gjør at du og eg går flikk mellom nøstene og får et prosjekt på pinnene jo før jo heller og at halve Norge strikker akkurat den samme genseren! Selv har eg prøvd å unngått slike farsotter nettopp fordi eg vil ha noe unikt,
men noen klask har eg da gått rett på trynet i…Kan jo da nevne en viss
Tunika….

Men nå altså…Aner et aldri så lite klask her altså! Egentlig en helt enkel raglangenser strikket Top/Down, noe eg alene pleier å falle for. At det har V-Hals er et STOR +, men du….SE på DE ermene da?? Det var akkurat det som fikk meg til å dåne et øyeblikk her i Go`stolen…Sukk
MÅ HA!! Ikkje noe avanserte greier i det hele tatt, men akkurat nok til å bli lagt
merke til i et stort mylder! ME LIKE!

Kjenner at eg bør strikke den i det deilige Classic Alpaca Wool, enten i fargen Terracotta eller Grønn Melert, jepp, det er DET eg burde gjøre – Åssa kanskje med Hvite underermer?? Hmmm

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

SECLUDE
Bildene over
Fra 82 cm —> 130 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

Våknet ca, 7.30 i dag og var sååå varm at eg lurte på om DEN sommeren var tilbake, men så var det bare eg som hadde tatt DUNdyna i steden for sommerdyna med meg opp i senga i natt…Lå et par øyeblikk å vurderte å stå, men da eg så at Ali ennå lå i senga tenkte “Nei”, snudde meg og sovnet! I et brøkdel av et sekund da eg tok den avgjørelsen husker eg at eg tenkte;
“Hmm kaffibrettet ble ikkje ryddet og vasket i natt og DET gidder eg ikkje nå” I steden for så våknet eg og sto opp rett før halv 10, da var kaffebrettet ryddet/vasket og det var NY kaffi på kanna!!
En gang i blant har man vel lov å være litt sleip?? Men bare LITT! hehe

Nå sitter eg her med IngefærShot og deilig kaffi, Ali er ute å leker med Sagen 🙂 Jadda, ting skal bygges og ting skal lages. Eg la inn et STORT ønske om en god og romslig Grønnsakkasse til neste år 🙂 Eg tegnet den opp og målene ble ca 120 cm X 80 cm og ca 50 cm høy! Nå skal de smale hvite plastkassene KASTES!! Kan ikkje skrøyte over for mye grønnsaker i år gitt! Ikkje kan eg skylde på været heller for det har jo vært helt optimalt, men eg tror rett og slett at når man har hatt Lecakuler i de kassen blir det FOR lite jord! Ja, jorda blir fort tørr og det ble ei “strinn” jord etter hvert. Derfor vil eg ha romslig og DYPE kasser og så skal eg gå til bonden å kjøpe skikkelig GOD jord, jepp, neste års plan er klar!! Da kan eg sikkert også plante både Neper og Gulrøtter også 🙂
I år kom EN salat opp og den er ca 5 cm i dia!!

Siden Ali er ute å driver på skal heller eg ta å shaine litt på kjøkkenet siden han skal lage dagens kwellsmiddag, da er det litt kjekt å komme til en rent/ryddig kjøkken. I dag blir det lammesteik med gode grønnsaker (Ikkje fra terrassen, men fra bonden!) og bakt potet on the side. Når det er gjort blir det bare en kjapp tur på badet, en kattevask og på med komfy klær og så stuper eg i strikkeyøyet! Hadde i grunnen planer om litt klevask, men Amira har okkupert
hele gangen og fylt opp begge stativene!

Tror det kan blir en fin lørdag i grunnen.
Litt sånn grått ute og det har regnet og med 17 gr er det friskt og godt 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG LØRDAG DU OGSÅ

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Nå er det jo sånn at hjulet kan jo ikke finnes opp mer enn én gang, og det er jo på en måte begrensninger på hvor mange krumspring som kan gjøres i design. Har i mange år fått ønsker om lang vrangbord med hull til tommel, hvor jeg har strikket det, selv om jeg personlig ikke skjønner nytten av pulsvarmere hverken på genser eller for seg selv – men etterkommer jo ønsker da 🙄

Siste innlegg