KJOLE + SKJØRT = PERFEKTE BARNEHAGEPLAGG

Designet av PetiteKnit

 

Oj Oj! Om ei god uke starter skolene opp igjen etter 2 deilige og varme måneder, barnehagene setter også i gang med et nytt år – Mulig noen allerede er i gang der? Kanskje du har levert minsten i barnehagen for aller første gang allerede?? En følelse av skrekkblandet fryd ikkje sant??
Det er liksom sånn at me EN gang de starter på den stigen så går de ut av
Grunnskolen før du få blunket 3 ganger!

Uansett, har du barn i enten barnehagen eller i barneskolen? Ja DA går det en del klær, spesielt nå ut over høsten og vinteren!! Jo eldre de blir jo mindre klær trengs det på hylla i garderoben, men kurven der er ganske solid når det kommer til barnehagebarn! Har vært der 2 ganger!

Har du jente(r) ja da slipper du enkelt unna for da kan du kose deg skikkelig mens du strikket 2,3,4,5? Kjoler! Ja det er fort gjort å bli hekta skal eg si deg, bare vent! Ja akkurat i denne situasjonen er det enklest med jenter, hvorfor? Eller, ingenting i veien for at gutten kan ha på en god kjole han også, men ellers så må jo de ha bukse/tights og genser som du strikker i deilig tynn ull! Perfekt for aktiv lek! Det tar bare litt lengre tid å strikke, det var det eg ville frem til 🙂 En kjole eller et skjørt er som eg har sagt minst en trillion ganger helt super for en aktiv dag i barnehagen! Beste plagget EVER!

Eg har funnet frem 6 strikkeoppskrifter som eg syns kan passe i barnehagen, ja ellers også 🙂
Oppskriften er enten på norsk eller dansk bortsett fra en, er eg tilgitt?? Ja det er ganske utrolig hvor mye kjeft eg EGENTLIG får når eg legger ut engelske oppskrifter *rister på hue* 5 av oppskriften er også på engelsk så da skulle det vel være litt for en hver smak, bortsett fra de som ikkje har nett da…de kan eg dessverre IKKJE hjelpe og eg beklager det! *fniser*

 

 

DANDELION SKIRT
Bildet over
Str 9/12 mnd —> 9/10 år
Norsk Strikkeoppskrift
Norsk, dansk og engelsk oppskrift

 

 


 

Designet av Lisa Chemery

 

SUMMER INTO FALL
Str 3 mnd —> 6 år
Engelsk, tysk og fransk oppskrift

 

 

 

Designet av MinStrikking

 

KRYSKJØRT
Str 1/2 år —> 9/10 år
Norsk oppskrift

 

 

 

Designet av Lone Kjeldsen

 

Lone Kjeldsen har flere deilige kjoler som kan passe i barnehagen, bare ta en titt HER!

 

DRESS FOR IDA
Str 2—> 6 år
Dansk og engelsk oppskrift

 

 

 

Designet av Tora Frøseth Design

 

KJOLE TIL STORESØSTER
Str 2—> 8 år
Norsk og engelsk oppskrift

 

 

 

Designet av Signe Strømgaard

 

NOVA
Str 2—> 10 år
Dansk og engelsk oppskrift

 

 

 

* * * *

I dag sto eg opp til en ganske ekstatisk Ali som allerede var ute på terrassen! Han hadde sett ØRNENE!! Ikkje bare det, han hadde klart å ta et bildet også….Eller han fikk 2 prikker på linsa da, men man kunne se på konturen at DET var ørn! Me har 2 stykker som bor rett her nede på Hestholmen og det ER ganske så spennende når me kan se de av og til kommer
“seilende” innover land 🙂 Skikkelig flotte!

Der i mot var det slettes ingen varme på terrassen i dag! Eg sitter i grunnen her i Go`stolen og småfryser for det er kun 13 grader! Tenk, bare for ei ukes tid siden var det over 30!! Me har forsåvidt en vag plan om en tur ned på Hestholmen i dag, me trenger litt sånn rolsestein kan du si så me skal se om me kan bruke noen av de som ligger der nede.
Trenger stein med litt farger på og det er det der nede 🙂

Ut over det skal eg i grunnen ha en rolig søndag er planen, er liksom ikkje helt “DER” når det kommer til formen, men det går seg nok til etter hvert 🙂 Når det kommer til innlegget om meg og podcast som eg la ut i går (Du kan se det HER) så har eg virkelig TENK som det knager siden…Snakket litt med Dib om hva han kunne, ja for eg må jo lære meg
å f.eks redigere film….Svaret kom i en fart:

Du laster ned bla bla bla
Så filmer du swisj swisj
Last opp film “smokk”
Klikk på rediger, gjør det du må, lagre og last opp på YouTube
Tja, hvor vanskelig kan da DET være?? *ler*

Tror eg må ta å “leke” meg litt slik at eg i allefall kan gjøre det grunnleggende selv, men OM eg skulle starte med Podcast så ser eg for meg at det vil bli lagt ut en episode 1 gang i uka, mer enn det tror eg blir alt for mye å styre med…eg mener; Eg skal jo STRIKKE også 🙂 Takk for all den fine responsen i går i allefall, gøy å vite at så pass mangen i allefall er positive til det 🙂

Nå skal eg få litt gang på dagen, skal kikke på det programmet Dib tipset meg om, ja han rakk akkurat å skrive det ned for meg før han føøøøk ut dørene! Han og noen venner skal
fortsette med Harry Potter Maraton`et de startet i går 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN SØNDAG

Go`klem fra ei litt ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #danskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Om du skal starte med video podcast så for all del husk god lydkvalitet/styrke. Er flere som lager podcaster som sliter veldig med akkurat det. Og er det dårlig så gidder ikke mange se/høre på.
      «Lek» deg videre og øvelse gjør mester !

Siste innlegg