TIPS TIL KJAPPE OG ENKLE JULEGAVER – 4 GRATIS OPPSKRIFTER

Designet av Stephanie Lessica Lau

Hvis du er en fersk strikker eller hekler så har du de perfekt Julegavene her som du kan lage selv og gi bort. Det kommer til å bli noen populære gaver fordi nettopp du har laget dem! Ønsker du å stæsje de opp med pelsdusk så anbefaler eg deg til å kjøpe duskene HER,
ja for me vil jo ikkje skade de skjønne dyra??

Er du der i mot en erfaren strikkes så er det jo herlig med et prosjekt som formelig strikker seg selv mens du kan kose deg med en god film eller serie + det er perfekt med slike oppskrifter når du oppdager 3 dager før Julaften at du mangler en gave eller 2 haha

 

THE DOTTY BEANIE
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

Designet av Stephanie Lessica Lau

 

SNOW PUFF RIBBED BEANIE & SCARF
Gratis Hekleoppskrift

Oppskriften på gratis sjerf finner du HER

 

 

Designet av Stephanie Lessica Lau

 

SIMPLE STOCKINETTE HAT
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

Designet av Stephanie Lessica Lau

 

BRAIDED CABLED SLOUCHY BEANIE
Gratis Hekleoppskrift

Oppskriften på gratis hals finner du HER

 

 

 

* * * *

God Morgen! 🙂 Vettu ka?? I går var eg så sliten, sliten i hodet, ja eg husker ikkje at eg la meg en gang! Det var så mangen som sendte meg lange meldinger/mail ut over kwellen, eg har ennå ikkje svart på alle, men eg får ta det ut over dagen i dag! Så og si ALLE takket meg for DETTE INNLEGGET og fortalte sine egne erfaring og historier og dette er virkelig et STORT problem altså!! At det skal være forbundet så mye skam ved det å være varig og ikkje minst usynlig syk er fullstendig galskap!!

Mangen av historiene eg fikk høre om var nesten så eg ikkje
kunne tro det var sant, stakkars sier eg bare!

Ganske mangen av de som sendte meg mail kunne fortelle at de hadde hatt kreft for en del år siden, de ble etter hvert friskmeldte, men etter som årene gikk følte de seg mer og mer tilside satt for det var lite forståelse å hente hos omgivelsene (Legene??) fordi de verken var tilbake i jobb eller egentlig i livet generelt ennå! Eg har ikkje satt meg inn i dette, men eg har jo lest litt her og der om personer som virkelig sliter med senskader og det kan jo ikkje bare være tull når det gjelder så mangen og mangen av de sier det samme?? Det finnes visst nok ikkje et skikkelig system(?) som fungerer for dem?? De fortalte at så lenge de var under behandling for kreft så sto alle på hodet for å hjelpe, men når du da ble erklært frisk følte de at de med et knips burde vært tilbake der de var før de ble syk!! Dette er så absolutt ikkje tilfellet for alle og de følte seg etter hvert ganske uglesett siden de fortsatt følte seg veldig syke og ikkje bare det, men flere nye plager dukket opp og de følte ikkje de strakk til og fungerte skikkelig….

Fy søren det finnes mangen skjebner i dette landet vårt og slik burde det absolutt ikkje være!!
ALVORLIG TALT!!

Selv skal eg pleie meg selv i dag og nesten bare meg selv! Eg er sliten! Når eg sier eg er sliten så innebærer det at eg har noe mer vondt her og der enn på en vanlig dag, dette skjer hver gang eg gjerne har presset meg selv til noe dagen før! Som i går; Først legen, en del venting, prøver og ultralyd, rett på butikken å handle etter på + me var innom flere butikker underveis. Hjem med varene, rydde alt på plass (Dette liker eg å gjøre selv for å opprettholde systemet i skapene) uten pause gikk eg rett ut ved inngangspartiet og plantet 6 Lyng i ei stor krukke. Vel, dette er jo egenlig ikkje noe som krever en hel hviledag, men eg føler eg sprang maraton i går og har vondt fra topp til tå. SÅ ja, dette er en vesentlig forskjell på deg som er frisk og meg da.

Planen er derfor å stelle meg for så å parkere meg her i Go`stolen! Håper eg får strikket en del, men veldig ofte blir eg gjerne bare sittende her noen timer å se ut i luften mens eg f.eks hører på musikk. Ali skal kokkelere mye i dag for han skal lage KyllingSchawarma og bake arabiske brød! Så da får eg bare surre med mine egne ting og ta dagen som den kommer 🙂

Det syns eg du også skal gjøre, ja det er jo trossalt lørdag! hehe
Strikke og kose deg eller finn på noe kjekt 🙂

NYT DAG!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift ##gratisstrikkeoppskrift #freepattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Hei!
      Det var et veldig bra innlegg du skrev i går – folks holdninger skremmer meg. En skal være glad så lenge en er noenlunde frisk og kan være i jobb. En vet aldri hva morgendagen bringer…. Nei, det er viktig å være opptatt av de fine tingene i hverdagen og ikke være så negativ overfor andre mennesker. “Døm aldri din neste før du har vært i samme stilling som ham ” (Viktor Hugo)
      Kylling Schawarma er sikkert kjempegodt! Pleier han å ha sesamfrø på brødet?
      Ønsker deg en fin helg og en fin bursdag på mandag! 🙂

    2. Tone: Takk skal du ha <3

      Når han baker arabiske brød har han ikkje sesamfrø på. Disse brødene er sånn runde og flate som blåser seg opp som en ballong i ovnen. Da er de enkle å åpne og fylle opp i med mat 🙂 Skikkelig digg 🙂

      Kos deg masse du også 🙂

Siste innlegg