OPPUSSING – GI MANNEN EI SAG ELLER 3

 

Hvis gemalen spør om det er greit at han kjøper litt verktøy, ikkje bare en hammer og spiker, men f.eks ei sag eller 2-3 stk så ikkje si nei!! Gi mannen litt “leketøy” og etter hvert så kan du bare legge inn bestilling på anything! Ja, han har jo verktøy, så sett i gang haha Akkurat på samme måte som han tenker om meg; “Kånå kan strikke alt mulig løye!” Ja akkurat sånn er det 🙂

Han har virkelig bevist at det er godt å ha ei sag eller flere tilgjengelig for det får være være grenser for hva du skal kunne/måtte skjære med ei vanlig håndsag. Eg tipser om hva eg tror hadde vært fint og VOLÀ så er det ferdig! Han og har mangen ideèr selv
også så dette blir kjempegøy fremover 🙂

 

 

Dette er en av 2 sager som han kjøpte rett før sommerferien, tror dette heter Kappesag(?) Den kan i allefall skjære alle mulige vinkler, noe som er greit å ha slik at det du lager ser skikkelig ut 🙂 Den andre står i garasjen, den kan f.eks skjære laaaange planker på langs, ja og skjære ut en sirkel f.eks. Forskjellen er vel at den i garasjen er mer bevegelig, noe sånt. Som du skjønner så har eg ikkje mye greie på akkurat dette, men eg liker det som bli laget 🙂

Akkurat som Ali når det kommer til strikkepinner…

 

Det me her tidligere var å klippet av masse Eføy bak leiligheten var planen å ha ei krukke her ved denne søylen, plante Eføy og la den klatre seg oppover. Ali spurte meg i dag hva type krukke eg ville ha, eller om han kunne lage noe. Vel, du kan lage en sånn firkanta kasse sak sa eg og han satt i gang, så da gjorde han det + han plusset på sine egne ideèr og da ble det sånn —>

 


Nå står kassen på hodet vel å merke, men den ble stor og HELT perfekt! Den kommer til å gå i vinkel rundt den mursøylen og DETTE blir bra!! I og med at den er så bred blir det flott å plante sommerblomster langs kanter til våren igjen. Eføyen skal jo plantes langs kanten inn til muren så det blir masse plass! Det kommer virkelig til å bli bra!!

Når kassen er høytrykkspylet og malt skal den kles med sånn stiv svart plastikk, ha noe småsteiner opp, en sekk med lecakuler og 2-3 sekker med jord 🙂 Oh Yes, dette kommer til å bli helt supert!! Da gjenstår det for Ali å lage kassen som skal brukes til grønnsaker på terrassen, ja for den bør stå klar til våren. Kan ikkje belage seg på at man kan stå ut å lage den i vinter Brrr

Rart eg sier at eg er gift med en Altmulig mann??
Han er da fra starten av utdannet som GourmèKokk og alt annet han kan er selvlært 🙂
Jepp, det er mannen sin det!
<3

* * * *

Tja, eg har ikkje gjort så mye i dag egentlig, joda, eg kledde meg, det gjorde eg og siden har eg sittet her å strikket og sett på en serie som overrasket meg! Trodde IKKJE i kom til å like den, men ga den en sjanse og her sitter eg fullstendig HEKTA!! “I AM A KILLER” på Netflix bør du faktisk ta en titt på!! At det i det hele tatt var MULIG å få klumpen i halsen og føle sympati for en Dødsdømt mann som innrømmer all skyld hadde eg ikkje trodd eg noen gang kom til å gjør, men ja eg har tørket noen tårer allerede og garantert at det blir flere! Eg ble overrasket av meg selv! Men, tenk deg om; Dette er mennesker som er det laveste av alt som eksisterer! For mangen er et kakkerlakk mer verdt! Me snakker om et menneske, ja som du og meg,
men med han gikk det rett og slett til helvete!

Off nei, vettu ka? Du får ta en titt, gi det litt tid og se hva du syns/føler 🙂 Eg skal bare fortesette
å strikke og de serie eg, ja for som sagt; Eg er hekta!

HA EN FLOTTERS DAG!!

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#oppussing #uteområdet #handyman #altmuligmann #verktøy #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg