FLERE TØFLER – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Gurimalla Design

Tro men, men DETTE INNLEGGET fra tidligere i dag føk til himmels og PM boxen min på diverse fora har formelig glødet! Helt sprøtt! hehe SÅ og si ALLE PM`ene har nesten samme ordlyd og de lyder som følger; “Kan du sende med denne oppskriften på norsk?” Vel, for å si det sånn så svarte eg ikkje på alle når eg så hvor mangen som haglet inn! Bare for å ha avklart dette for evig og ALLTID: Ja, eg har MANGEN oppskrifter, MEN, eg har ikkje ALLE oppskriftene på ALLE språk! Sånn er det, mye av det me oftes VIL og har lyst å strikke er på engelsk…
Da har du TO valg:

Enten så driter du i det fordi den er på engelsk, eller så tillater du deg selv til å komme inn i en extra verden med et eldorado av fantastiske strikkeoppskrifter. Kneika kan nok være vanskeligere for mangen, MEN vettu?? De alle fleste som eg klarer å lokke over sier så og si ALLTID etterpå:
“Hæ, var det ikkje verre enn dette??” SÅ ja, det er ikkje så vanskelig som DU tror, engelske oppskrifter er og blir veldig godt, detaljert og lett forståelig forklart. Vil egentlig påstå at mangen av de norske oppskriftene på Drops er vanskeligere…

Pga denne vanvittige pågangen i dag har eg nå trålet nettet etter NORSKE strikkeoppskrifter på tøfler, gjerne noe lignende de eg la ut tidligere i dag, men eg finner dessverre ingen. Mulig hvis du sjekker ut Drops sine sider? Eg linker ikkje til de oppskriftene da eg ikkje syns de er sårlig bra og da anbefaler eg de ikkje heller…Men garantert at det finnes masse tøfler 🙂

En annen ting eg fant ut på min søken etter norske tøfler var at det stort sette finne TOVA tøfler med mangen likheten for hverandre…DET kan jo bli noe kjedelig i lenger så derfor utfordrer eg ALLE de uavhengige StrikkeDesignerene her i Norge til å komme opp med noe virkelig flotte tøfler somman IKKJE må tove 🙂 Tøfler i flere farger, mønster, gjerne noen som er inspireret av alt de flotte og typiske norske mønstrene me har 🙂 

 

 

CABLE SLIPPER
Bildet over
Str 36 – 41
NORSK Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Kristin Drysdale

Eg er litt usikker på OM denne og de andre tøflene fra samme designer er på norsk, men de er nå i allefall norsk inspirerte! Men her har du virkelig muligheten til å kunne strikke MANGEN rålekre tøfler, kanskje det er verdt å bare hoppe i det om oppskriftene skulle være på engelsk?? Eg har i allefall putte de i riktig mappe til den dagen eg skal strikke noen tøfler 🙂

 

RANDI SLIPPERS
Str Dame Large og Mann Medium
Strikkes i 3 Tråds strikkegarn fra Rauma

 

Hvis du liker denne type tøfler så finnes oppskriften over + 11 andre i samme stil, men forskjellige mønster i en NYDELIG eBook som du kan kjøpe HER! Masse flott for pengene vil eg si og du kan kjappere enn kjappest strikke en haug med Julegaver, eller gaver til ellers i året! Alle oppskriftene kan også kjøpes enkeltvis om du vil.

Da klikker du på bildet av de du aller helst vil ha! ISI PISI!


 

Designet av Maria Sus

Selv om dette er en veldig enkel tøffel er det veldig god! Herlig med riller og her har du også muligheten til å gjøre den til din egen ved å strikke noe mønster f.eks på fotens overside 🙂
 

RILLERAGGER
Str 38, men som enkelt kan justeres
NORSK strikkeoppskrift

 

 

 


Sånn ja! VIPS så var stua NESTEN normal igjen!! T.o.m de DØDE rosene er borte! hehe Ja eg fikk jo litt sånn AKUTT svettetokt da eg sto opp i dag og kom inn i stua! Men, nå er eg ganske avslappet hehe 2 vegger
(1 stor og 1 liten) er ferdig med 2 strøk og i morgen er det sofakroken som skal flyttes på så eg tror eg sover litt lenge i da HAHA Bare for å unngå det aller verste kaoset med en gang når eg er våken! hehe

Ali konkluderte med at de veggene som skal være hvite kan like godt males før taket, men at den siste veggen får vente til taket er malt. Taket skal grunnes med “Kvist og Sperregrunn”, noe me ble anbefalt av maleren som holdt på her tidligere så da satser me på at det blir bra 🙂

Nå er det straks på tide å få på seg pysjbuksa igjen! Der etter gjenstår det kun å trykke på kaffitrakteren så er eg klar! Svippet innom Nille en tur i dag og DER hadde de jo fått inn de nye høstfargene på kubbelys!! Da ble det et deilig og grønt lys med meg hjem + at den største krukka med de Sukkulentene me hadde på terrassen har fått plass på bordet! (Se bildet over) De kan faktisk ikkje bo på terrassen nå i det vanvittige regnet + at de MÅ inn når det blir kaldt 🙂

Vel Vel her skal det strikkes i kwell! Hva med deg?

KOS DEG!

Go`klem fra den evige Optimisten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #tøfler #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #sorgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg