PRINSESSER I HVERDAGEN – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Jeanette Green

Nydelig Topp/Genser til den herligste tulla må jo bare bli en slager? Det skal ikkje mye til før man har det “lille” extra! En liten blonde og ei flette VOLÀ; En lekker genser som kan brukes både til hverdag og fest! De aller fleste jentene liker jo i perioder å dolle seg litt opp og da er disse perfekte 🙂 De strikkes i merinogarn noe som også gjør at den ikkje klør,
mangen som setter pris på det 🙂

FLETTEFIN JAKKE
Bildet Over
Str 3 mnd til 8 år

 

 

 

Designet av Jeanette Green

Hvis du sliter litt med å få til fletta, ja da har du en annen lekker variant over her som er uten flette, men den er akkurat like lekker og skjønn 🙂 Siden eg har en god del deilig merino i hyllene mine tror eg muligens familiens lille Tulle burde hatt en slik en!
Ja, så kan hun dolle seg litt før barnehagen 🙂

PRINSESSE DANSE GENSER
Str 12 mnd til 8 år

* * * *

Oj Oj Oj Hvilken dag da gitt! Som du så på bildene i det Forrige Innlegget var det rimelig KAOS her i morges da eg vraltet meg ut av seng, men nå?? Ja nå er det temmelig bra! Ali har igjen vasket og styrt og så å si alle tingene er på plass og veggene er HVITE!! I det aller verste kaoset fant eg ut at eg stakk til mor mi en kjapp tur for hun har i lengre tider spurt om eg kan ordne tomlene på nok et par Selbuvotter! Eg har ikkje kunne gjort det fordi eg sliter med å SE sånne små masker fordi eg må ha nye briller, men men, tenkte eg får jo bare gjøre det siden eg KAN gjøre det i blinde! hehe

Da eg var hjemme igjen var ALT på “G”! Det eneste eg gjorde var å sette alle småtingene på plass så nå sitter eg her å har ME-TIME for Ali kapitulerte klask i senga etter 2 brødskiver 🙂 Begge ungene er ute så eg har skikkelig luxustid! DibHassan kommer hjem
ei stund før eg skal kjøre han på trening 🙂

Når eg så er tilbake, DA skal eg ta meg en lang og god dusj, ren pysj og så skal eg være en AMØBE resten av kwellen og Ali? Ja han sa han skulle ta FRI fra malingen i morgen 🙂 Da foreslo eg at me henter hjem HelgeKosen i morgen og så tar me rett og slett helg 🙂
Ali fortjener noen fridager 🙂

Planen min akkurat nå er å STRIKKE og se noe hjernedødt på Tv!
Som f.eks Svenske Hollywoodfruer! *Ler meg ihjel*

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPET ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Dette har jeg også tenkt på, så jeg spurte moren min om hva hun hadde tenkt på da hun var 47. Vet du hva! Hun tenkte akkurat som oss. Hun synes moren sin var satt og at hun selv følte seg yngre…. ler.. så vi tenker nok likt selv om vi er i forskjellige generasjoner😊 ha en fin dag

Siste innlegg