13 VELDIG ENKLE OG LEKRE LUER # GRATIS OG NORSKE OPPSKRIFTER

Designet av Marion L. Rindsem

Ja SELVFØLGELIG, det måtte jo bli noen NORSKE luer også *ler hjertelig* For som sagt, det slår ikkje feil; Legger eg ut noen engelske oppskrifter (La ut andre lue i går, HER) så hagler det med melding/kommentarer; “Har du den på norsk?” Ja noen ganger så kommer det respons omtrent samtidig som eg poster innlegget, det vil jo si at vedkomne UMULIG kan ha sjekket f.eks vanskelighetsgraden en gang, så ja, eg må bare flire for dere er jo litt skjønne også hehe

Ikkje misforstå meg for eg er veldig Takknemlig for evn forespørsler som det også ramler en del av i “kassa” mi og det er bare gøy! Men la meg nok en gang påpeke; Eg er ikkje en i posisjon hvor eg bare kan sitte å dele ut alle oppskriftene eg legger ut,
faktisk INGEN oppskrifter kan eg “bare sende” til deg, men eg kan peke deg
i riktig retning til det du muligens er på jakt etter 🙂

Det eg kan si om disse 13 deilige luene her er at det er lue som så og si ALLE kan strikke! De er perfekte til ferske strikkere + de er supre om du f.eks skulle trenge ei lue i en fart! Ja når det ligger en overraskende PartyInvitasjon i podens ryggsekk og du har 2 dager på deg! Da er en halvtjukk pinne og f.eks et litt tjukt garn tingen! Gaven trylles frem i en fart! Jo enklere lue, jo viktigere er en liten detalj syns eg! Som f.eks en påsydd knapp? En merkelapp?
Ja NOE bør bli prikken over I`en 🙂

Da er det bare å si:
“Kjør på og du har 13 Julegaver i boks før du aner det”

RILLESTRIKKET LUE
Bildet over
Str Voksen
Gratis Oppskrift

 

 

 

Designet av Kairi Aksnes

TODNE LUE
Str S/M – L

 

 

 

Designet av Kairi Aksnes

RUMLA LUE
Str 2/4 år – Dame

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Marion L. Rindsem

INGRID LUE
Str Voksen

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Marion L. Rindsem

ZIGZAG LUE
Str Voksen

 

 

 

Designet av Tiina Kuu

RAKKAUDELLA SINUN
M/L Voksen
Gratis Oppskrift

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

BITTAS FARGEBOMBELUE
One Size

 

 

 

Designet av Marion L. Rindsem

BRAGELUA
6-8 år + Voksen

 

 

 

Designet av MaBe

AUGUST LUE
Liten og stor – Voksen Størrelse

 

 

 

Designet av Strikkelisa

“En lue til, Værsåsnill”
Str 1-12 år

 

 

 

Designet av Kairi Aksnes

GOMPI LUE
Str 2/4 år – Dame/Herre

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Marion L. Rindsem

Bare for å si det, men lua over er seriøst den KULESTE Julelua eg har sett og eg elsker den!! Ja, eg har hatt den ganske lenge på lista mi! Nå nærmer det seg jo Jul så hva passer da bedre enn ei ny lue for anledningen?? HVIS du ikkje syns noe om en skalle til Jul fins samme lua med en NISSE HER! Motivet er påsydd med maskesting 🙂

SKULLS NISSELUE
Str 4 og 8 år + Voksen

 

 

 

Designet av Bitta Mikkelborg

Denne lua er helt perfekt til å avslutte med fordi den er den VIKTIGSTE lue av alle sammen!
Strikke den og bær den enten i sympati eller med stolthet
<3

BITTAS PRIDELUE
Str Liten, Medium, Stor og Extra Stor
Gratis Oppskrift

* * * *

Å du hildrande du for en treg start på en fredag!! Eg kikket på mobil da klokka var halv 9 og eg kjente at det var ikkje på tide å stå opp for å si det sånn! En snudde dyna for å få det kaldt og sovnet før eg fikk tenkt meg om, men at eg så skulle sove til 11 ble som en lite sjokk! Uansett så planla Ali og eg i går at dagen i dag skulle være en skikkelig OFF-Day uten at me skulle gjøre noe. Ali laget masse middag i går så han skulle slippe å stå på kjøkkenet, men HVA våkner eg til?? Jo, han var jo i full gang med stuedøra og karmene var allerede ferdige da eg sto opp!
 

Han bare ropte på meg da han hørte eg var våken og her sto han:


 

Jadda, i full sving! Her er døra vasket og pusset 🙂 Nå står han inne å maler den. Det er den veggen bak Ali her (under trappen) som me har spurt styret om me kan få male! ALT kan jo bli bedre enn slik det er nå og me vil bare ha den murgrå, men i JEVN farge 🙂 Håper også det går i orden slik at me får sånn felles bossgreier nede mellom blokkene, hvis ikkje så havner våre spann i garasjen. Alle de der spanna me må ha ødelegger jo et helt inngangsparti!+ at det er et helsikken om vinteren når de skal de for tømming i tur og orden 🙂
Krysser fingrene for en smart løsning 🙂

Selv om Ali brøt løftet vårt om en skikkelig fridag har ikkje eg tenkt å gjøre det! Heldigvis er han i den andre delen av leiligheten å maler så eg slipper å høre “arbeidslyder” hehe Ergo kan eg klare å slappe godt av her eg sitter for gjett om eg trenger det!! På søndag er jo planen om dobbel barnebursdag så da trengs det opplading på de aller fleste måter så etter på skal eg ta meg en lang og god dusj før eg bare tar på meg koseklær og SÅ skal det strikkes!
Ingenting skal eg gjøre, eg ORKER ikkje 🙂

Hadde jo også store planer om å komme i gang med å male steiner, derfor eg var litt annige på å få det eg trengte i hus, men nå ser eg at eg bare MÅ drøye litt til tingenes tillstand har roet seg og stuen ikkje lenger er et arbeidsområde 🙂

En annen ting er denne Podcast`en eg testet ut for en måned siden….Mangen av dere spør når “neste episode” kommer og ja, den kommer…Legger stadig litt nye planer i hodet for akkurat det, men i dette kaoset er egentlig den eneste plassen eg kan gjøre det i seng!! DET syns eg ikkje passer HAHA Har sett på en del Podcast i det siste for å plukke med meg litt ideèr og EN ting er sikkert; Eg skal ikkje ha kaos i bakgrunnen for det tar seg faktisk ikkje ut 🙂 Hadde eg hatt bedre lys på Garnrommet kunne eg fint ha sittet der, men det blir ikkje bra da filmene bli veldig mørke. Men, eg lover deg, det kommer 🙂

Men nå er eg klar til å starte ukas beste KOSEdag!
Krysser fingrene for at ingenting uventa skjer *ler*

KOS DEG OG HA EN
ALLA TIDERS FREDAG

Go`klem fra ei Avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkelue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg