BERRE LÆKKERT – 2 “MÅ HA” OPPSKRIFTER!

Designet av Trin-Anneline

Nok en lekker genser som er strikket i Brooklyn Tweed, denne gangen er det skjønne “Shelter” som er brukt og eg tror bare eg må lagre denne for senere behov og bruk! Bare sjekk ut DE deilige fargene som er i det garnet! (Link rett over). Tror virkelig dette er en deilig genser både å strikke og ikkje minst å bruke gjennom vinteren! Åsså er det den der fargen da!! *Dååån*!! Spørs om eg ikkje bare MÅ ha noen flere plagg i en slik Okerfarge! Gleder meg til det blir så pass kaldt at eg kan begynne å bruke DENNE som eg strikket tidligere! Oker er så rent og deilig
når du f.eks blander inn hvitt!

 

 

Designet av Trin-Anneline

KEYS
Bildene over
Str fra 86 cm til 130.5 cm rundt brystet
Strikkefasthet på 16 m/ 26 row over 10 cm

 

Designet av Thea Colman

Eller, hva med noen lekre fletter?? Deilig genser som for mangens store glede strikkes nedene fra 🙂 Har en løs fasong så denne strikker du litt større enn det du trenger, da blir det virkelig en herlig genser både til å ha under jakka og til å smyge seg inn i når man inntar sofakroken 🙂

Fletter, bare DET er jo en grunn til å strikke denne for fletter ER gøy!! Dessuten er det slettes ikkje vanskelig, det bare ser slik ut 🙂
 

 

Designet av Thea Colman

FERNET BRANCA
Fra str 97 cm til 148 cm
Strikkefasthet på 18 m/ 28 row over 10 cm

* * * *

Ok, MANDAG, en ny dag og ikkje minst ei ny uke! Hva skjer tro? Blir det en god utvikling på problemene i stua?? Skjer det en utbedring slik at me kanskje kan feire først kommende helg?? Vil du vite HVA som skjer kan du jo ta et tilbakeblikk fra forrige uke HER og HER. Neida, helt ærlig?? EG tror ikkje me blir ferdig denne uka, ei heller neste eller uka etter det…Kanskje litt for pessimistisk, men bedre det enn å bare bli skuffet. Det var jo meningen at det skulle komme taktekker og rørlegger på fredag noe som overrasket Formannen i Sameiet at de ikkje gjorde, så da er det vel å håpe i dag? Har vel mine tvil etter stormen før helga….Det er tydeligvis KØ på slike firma nå, MEN for å være pirkete så var vel me ganske tidlig ut i kø`en?? Skaden vår ble rapportert inn forrige søndag 🙂 Så…inn til videre får Ali drive på med å tømme plastboksen som me har plassert i veggen/taket. Da det sto på som verst i helga begynte det å renne andre plasser også….vel, eg syns de bør skynte seg…


Det drypper/til tider renner det fra nye steder og det er BRUNT!
Det skvetter rundt så dette er deilig altså….NOT!

 

 

Her er det tydelig nye innganger og siden det ikkje er mulighet for å sette noe under er det bare å la det klaske ned i gulvet på et håndklær. Begge disse materialene som du ser her er helt løse!! Trodde i grunnen slike konstruksjonsplanker skulle være fastspikret?? Jaja, kan ikkje få sagt hvor mye eg gleder meg til alt dette er i orden etterpå 🙂 Det gjelder bare å smøre seg med tålmodighet

 

Vel Vel, la oss STRIKKE!! Nå er HEEELE Flamingoen (dvs bolen) på jakken ferdig! I går kwell felte eg av med I-Cord og DET ble så fint kan du tro!! Er du plaget med at plagg f.eks ruller innover? Tja, da kan eg virkelig råde deg til å felle av med I-Cord, helt genialt!

I dag starter eg med en aldri så liten TrådFest! Har ikkje festet en tråd fra beina ennå så det skal gjøre nå etterpå! Takk og pris for at eg har festet alt det andre underveis hvis ikkje hadde eg nå hatt et VANVITTIG kaos foran meg og det hadde eg da slettes ikkje orket!! Når det er gjort, ja da skal eg bare KOSE meg med ermstrikk og det pleier jo å gå ganske fort! JuHuuu Og i morgen? Ja da skal Flamingoen ut å fly for aller første gang hehe Ut på tur, det er det me skal 🙂

Men du? Skal du på Strikkefestivalen her i Stavanger neste måned? Eg har vært der de siste årene og det hadde vært kjekt å hatt noen å skravlet med? Jepp, eg har gått alene tidligere og vil tro eg gjør det i år også og det hadde vært kjekt om også DU skal gå? Det skal være på Clarion i Stavanger og det er StrikkeKafè hele lørdagen i allefall og da skal eg strikke 🙂 Du kan lese om det HER! På søndagen kan eg ikkje for da er det RogalandsMesterskapet i Taekwondo 🙂

Oj! Nå plasker det ned ute! Får ta meg en tur på badet og få litt orden på hodet og kropp så blir det TrådFest her i stolen 🙂 Der etter er det bare å se om det dukker opp noen arbeidsfolk i dag 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS MANDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg