2 Lune Høstkjoler – Norske Strikkeoppskrifter

Design/Foto: Nøstebarn

 

Det er ganske utrolig (eller tragisk…?), men eg har ikkje tenkt på Nøstebarn på veldig lenge, alt for lenge!
Eg hadde en periode hvor eg omtrent strikket kun Nøstebarn, de har jo også så mye herlig garn! Kjolen over, ja den under her også sklir jo galant inn i rekka over kjoler eg veldig godt kunne tenkt meg! Herlige kjoler begge 2, perfekt til å bare smyge seg inn i om man trenger å varme seg litt. Begge 2 kan strikkes i Vestlandsgarn, et garn eg før eller siden er nødt for å prøve meg på 🙂 Tja, var da flere farger der som eg kunne tenkt meg…sukk…

 

LUN HØSTKJOLE
Bildet over
Str fra 110 cm til 128 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

Start nede og strikk opp

 

 

 

 

Design/Foto: Nøstebarn

 

RILLER!! JuHuuu, dvs denne strikker du frem/tilbake – foran og bak, sy den sammen og pakk deg inn 🙂
Vil du ha splitt så stopper du i tide med å sy den sammen. Om du ikkje er kjempeerfaren med strikkepinnene
er eg sikker på at denne kjolen fikser du rimelig kjapt og enkelt 🙂

 

NØSTEVAMS
Str 10 år til XL
Fra 72 cm til 122 cm i overvidde
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og eg føler meg utslitt! Ble en forholdsvis lang dag hit og dit i går + vasking av en del gulv —> Helt frivillig siden eg bare måtte teste de nye Jif våtmoppene! Duftet helt fantastisk! “Løp å kjøp” *ler* Vanning av masse ut, bøy og tøy. Ryggen er delt på midten og kvalmen ruller…Eg er SIKKERT på at kvalmen skyldes de 2 små pizzastykkene eg spiste i går kwell…Gutta her hadde sånn Ristorante Pizza fra Dr.Oetker i går, eg takket nei fordi eg vet jo eg blir dårlig i magen…Vel...sulten tok overhånd og eg nappet de med meg sent i går kwell fra fjøla på kjøkkenet…Var for sliten til å lage min egen mat…sukk…Magen blåser seg skikkelig opp og EG vet at eg reagerer på f.eks pizza (Vil jo tro det er bunnen som ikkje er bra) Det er f.eks lenge siden eg sluttet å spise brød fordi magen ble likedan da…Magen blir også sånn om eg spiser pasta, ikkje minst blir eg elendig om eg spiser rødt kjøtt…Den siste uka ca har eg kun spist grove knekkis, kyllingpålegg og smoothies, magen har vært ganske så rolig…..helt til de 2 pizza stykkene i går kwell…Joda, dette har eg nevnt for legen flere ganger, prøver er tatt, men ingenting er påvist av noe slag….Så hva dette er vet eg ikkje….Min mage er jo uanstett ikkje normal og eg reagerer jo egentlig bare eg spiser, men noe funker bedre enn mye annet 🙂 Jaja, nå skriver eg liste etter hvert som eg spiser meg gjennom skap og kjøleskap så skal eg ta det med meg til legen i august 🙂

Selv om eg ikkje burde så er planen å klare å sveipe litt over gulvene her hjemme i dag! Eg vil også ha den herlige duften av Appelsinblomst i heimen, ikkje minst må eg sveipe over gulvet på Hobbyrommet! Plan nr 2 er å sende Ali alene på handel!! Egentlig er det ikkje så mye me trenger å handle fordi me har jo ikkje så mye plass haha Men nå kommer det nye kombiskapet hjem over helga og DA kan me heller handle 🙂
Det blir bra og eg kan ikkje få sagt hvor mye eg gleder meg!!

Uansett, fikk litt “kjeft” hva angår perlene eg la ut for salg!?? Det er greit at noen syns det kanskje var dyrt, men reaksjonen gikk mer på at eg solgte de uten boksene!?! Ok…*ler*…Vedkomne hadde nok ikkje fått med seg at eg allerede hadde redusert prisen for eg vil virkelig frigjør den plassen perlene opptar for nå er 2 nye perlebokser på vei til meg fra Panduro….da får eg jo enda flere perler, selv om det kun er boksene eg er ute etter! Ved å få 2 slike bokser til får eg frigjort mye annet eg ønsker å få bort: Ørten 100 småbokser som igjen står i en boks med alt av sånne andre dubbeditter! Eg elsker system og eg liker å ha oversikt og orden, da er muligens veien dit noe kronglete! Så da, trenger du, eller har lyst på masse fine perler ligger det hele 2 Kilo Rocailles perler til salgs HER INNE (Egentlig sykt billig!) Du har gjerne noen perlevenner du kan dele med?

Utover det skal eg i grunnen bare kose meg på Hobbyrommet i dag og resten av helga, planen er å sette på vaskemaskinen/henge opp/brette litt klær inni mellom 🙂 Lovet å legge ut flere veskepynt/nøkkelring i går,
kom ikkje så langt så da håper eg Dette Innlegget blir oppdatert i dag!

 

 

HA EN STRÅLENDE FREDAG
Her plasker det ned ute….jadda neida så…

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg