2 par Herlige sokker – Strikkeoppskrifter

Designet av Summer Lee

 

Fikk vibber av sommer og sukkerspinn, fy søren for noen herlige sokker! Strikket i tynt sokkegarn (Cascade Heritage) Frem med de tynne strømpepinnene og strikke deg et par, du vet jo hvor fort dagene forsvinner nå
i desember? Jepp, før du vet ordet av det er det vår og varmegrader igjen –
Greit å sokkegarderoben klar, ikkje det?! *humrer*

 

 

 

Designet av Summer Lee

 

I denne oppskriften får du mønster/oppskrift på begge disse sokkeparene – Litt luxux derane ser du 🙂 Vel verdt
å plukke med seg, om ikkje annet: Putt de under favoritter så kan de evn på deg til nyåret 🙂 Kanskje det ikkje er så lett å finne tid til strikkepinnene nå i jula? Vel, det er vel kanskje noe me faktisk BØR prioritere!? Å sette seg ned når det kwelles er en fornuftig ting å gjøre…prøver å si det til meg selv også, ikkje helt enkelt...Eg er fortsatt ikkje ferdig med vott nr 2 som skal bli en julegave…!

 

THE DARROWBY SOCK SET
Bildene over
Str S til XL

15% på oppskriften ut i dag (10/12)

 

 

 

 

 

Se der ja, mildvær i anmarsj!! Det regner….og det er kuling...Hadde planer om tur med Ine i dag, men eg sendte avgårde en “pyse”melding om at eg ikkje orket ut i det iskalde været….“Heldigvis” var hun blitt syk for da bare droppet eg det uten å finne en løsning for tur haha Off, kjipt å bli syk nå, kjenner at det har eg ikkje tid til…Dib har vært syk en uke nå uten å kunne sette fingeren på hva…! (Neg Covid test) Eg kjenner at det eneste problemet eg har er at eg slites mellom kjøkkenet og ut-på-tur…Vil gjøre begge deler, men det får eg ikkje helt til hver dag. Først må eg føle at eg er ajour på bakingen. Sent i går kwell laget eg deigen til Beatles Stenger så de skal eg snart ut på kjøkkenet å rulle og steike – Mye er gjort når de er ferdige 🙂

Noe som irriterer er at eg kun har en bakebolle til Kenwood`n, skulle kjøpe en extra i fjor jul da eg kjøpte maskinen…det gikk i glemmeboka og nå er ikkje en slik stålbolle å oppdrive! De har i glass på Elkjøp for tilhørende stålbolle er visst gått ut…!?!? Er så greit med 2 når det bakes til jul…får se om eg kan bruke den stavmikseren til noe for eg skal lage peppernøtter og da skal 2 ting piskes seperat…Har sånn vispeting til stavmikseren…Hmm må teste, hvis ikkje blir det mye frem/tilbake med skåler og dill…Anyway, takk og pris for oppvaskmaskin haha
Putter jo bare alt inn i der!

Tror bare eg stiller i pysj på kjøkkenet i dag! Kjøpte meg et juleforklede i år, men det kveler meg!?! Skjønner ikkje hvordan eg skal unngå det?? Den snoren som eg knyter i liver går gjennom forkledet og bak nakken, når eg så beveger meg strammes denne snorer og drar meg i nakken!?! Skjønner ikkje hvordan denne skal kunne brukes på en komfortabel måte…!? Eller er det noe eg ikkje skjønner!??

 

 

 

LAG DEG EN SMAKFULL DAG

I morgen er det dags for ny JULEKOS her på bloggen

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Ah..angående forklesnoren; hvis den er lang nok, så tre en av endene opp gjennom snoren bak i nakken før du knyter de (vet ikke om det var forståelig). Kos deg med bakingen 🙂 Jeg skal kose meg med strikking🙂

Siste innlegg