4 Koselige, Gratis og Norske Juleoppskrifter

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Helle Slente/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Her har du prosjektene du virkelig kan KOoOSE deg med i Jula ♥ Akkurat passe store/små prosjekt som du kan ha liggende på kjøkkenbordet når du f.eks har stekevakt. Sett på julemusikken og slapp av i baksten 🙂 Du vet; En maske her og en maske der, det blir ingen stor Å, men i dette tilfellet ei dekorativ Eikenøtt. Ei skål fylles opp mens du hekler og koser deg. Lag deg en kopp med gløgg og njuuuta på som han Vegard pleier å si 🙂 Eg elsker sånn småplukk som dette som kan tas i bruk med en gang. Dessutene er det alltid kjekt med litt ny julepynt.

 

EIKENØTT HEKLEPYNT
Bildet over
Str ca 5,5 cm

 

 

 

 

Designet av Helle Slente/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Kongler høre jo også jula til. Disse går kjipp kjapp så mens du har det ei lita ladestund i go`stolen mellom gaveinnpakkinga kan du slappe av med heklenåla.

 

EVIG HEKLEKONGLE
Str ca 11 cm X 6 cm

 

 

 

 

Designet av Helle Slente/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Denne er jo skikkelig skjønn da ♥ Kjøp ei billig lyslenke på Nille og kos deg!

 

SKUMRING LYSLENKE
Ca 8 cm i diameter

 

 

 

 

Designet av Helle Slente/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Dekorativ og fin både som gave og på eget Julebord 🙂
Kan også fint brukes til å dekke over den glorete etiketten på Julebrusen 🙂

 

GRIP FLASKESTRØMPE
18 cm høy

 

 

 

* * * *

 

I dag er det kaldt! “Bare” -3 da, lite i forhold til andre steder i landet, men stua blir kald når noen har satt opp terrassedøra! Med dagens strømpriser er det jo luksus å varme opp litt i stua! HEKKAN for noen priser!! Med tanke på at me har skrudd av alle varmekabler i gulvene og skrur av lys i rom me ikkje oppholder oss i syns eg at det er vanvittig dyrt når regninger nærmer seg 3.000!! Me har KUN 1 paneloven som brukes på de kaldeste dagene…
Me har stort sett hatt strømregning på max 1.000, men når nettleie i seg selv er over 1.200 blir det jo plutselig veldig dyrt. Eg kommer aldri til å skjønne HVORFOR et land som Norge skal ha så INSANE dyr strøm?
Ja, for det er jo faktisk ikkje nødvendig…Jaggu godt at eg har en velfylt ullgarderobe!

Tenkte meg en tur ned på butikken i dag, skal se om eg kan finne noe kjapt og godt eg kan lage til middag. Dib hintet litt til ønsker om pasta i går så kanskje eg bare skal lage ei stor gryte med PastaPesto med Pinjekjerner? Mmm det er veldig godt + at det er noe som er herlig å ha med seg i matboksen i morgen 🙂

Jaja, før eg pakker meg inn og går ut skal eg ta en liten rydderunde her i heimen så blir nok dagen bra etter hvert. Tenker positivt som det knaker og etter på skal eg nyte det herlige strikketøyet mitt 🙂 Vettu?? Eg tror denne genseren eg strikker kommer til å bli den beste av de beste i min garderobe!! Ahaa så myk og god ♥

 

 

 

 

SLAPP AV! DU OG EG BLIR

OGSÅ FERDIG TIL JUL

 

 

 

 

Go`klem fra ei som vanlig ganske optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg